عمومی

ساخت اسکله کانتینری در بندر دیر توسط قطری‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، یونس باربرز چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر دیر نقش مهمی در بخش تجارت دریایی دارد، گفت: بندر دیر نزدیک‌ترین مسیر دریایی با بنادر کشور قطر دارد و در این زمینه مبادلات تجاری از بندر دیر به قطر افزایش یافته است.

وی با اشاره به بازدید هیئت سرمایه‌گذاران قطری از بندر دیر افزود: در کنار اسکله بزرگ صیادی بندر دیر، قرار است اسکله کانتینری به طول هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری با همکاری سرمایه‌گذاران قطری ساخته شود.

فرماندار دیر اضافه کرد: در طرح توسعه بندر دیر، هیئت قطری میلیاردها دلار در دریا و ساخت اسکله هزینه می‌کند و اتفاق بزرگی برای جنوب استان بوشهر خواهد افتاد.

باربرز گفت: این اتفاق بزرگ می‌تواند دروازه دادوستد بازرگانی میان کشورهای اورآسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد که زمینه ایجاد اشتغال، کارآفرینی، رونق گمرک، صادرات، ترانزیت کالا و تجارت را افزایش می‌دهد و توسعه همه‌جانبه شهرستان دیر با بهره‌مندی اقتصاد دریا محور را در پی دارد.

وی گفت: با توجه به رغبت بالا و اراده مصمم سرمایه‌گذاران قطری، پیش‌بینی می‌شود مجوزها صادر شود و در این راستا استاندار و معاون امور اقتصادی استاندار و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حمایت همه‌جانبه، زمینه لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.