اقتصادی

رونمایی از گزارش چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران در مراسم روز فناوری اطلاعات

مراسم روز فناوری اطلاعات، امروز سه‌شنبه در برج میلاد برگزار و از گزارش چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران IDEO 2023، در این مراسم رونمایی شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، طبق اعلام سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، گزارش «چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران» در سال ۱۴۰۱ با همکاری آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CIACT) و آزمایشگاه داده و حکمرانی (D4G Lab) تهیه شده است.

هدف گزارش ارائه تحلیل واقعی و شواهدمحور از وضعیت اقتصاد دیجیتال در ایران است. امروزه اقتصاد دیجیتال به عنوان پدیده‌ای چندوجهی و تحول‌آفرین، سهم غیرقابل‌انکاری در تحقق رشد اقتصادی ــ سیاسی کشورها دارد؛ از این رو حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال مستلزم اتخاذ رویکردها و سیاست‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف است.

IDEO با معرفی شاخص‌های مفید و الهام‌بخش برای ارزیابی و سنجش اقتصاد دیجیتال ایران به دنبال اجماع‌سازی میان ذی‌نفعان و ارائه نقشه راه عملیاتی هم‌آفرینی توسعه اقتصاد دیجیتال ایران با نگاهی به تجارب موفق بین‌المللی است.

به طور کلی در گزارش مزبور به مواردی مانند: ارائه نقشه راه عملیاتی توسعه سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ملّی، ارائه چشم‌انداز هم‌آفرینی داده‌محور در زیست‌بوم استارتاپی کشور و ارائه پیشنهاداتی در زمینه استراتژی صادراتی فاوا، پرداخته شده است.

انتهای پیام