عمومیکسب و کار ایرانیان

راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماکسیما

اگر گیربکس اتوماتیک ماکسیما شما دچار اشکال شده و نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص دارید و یا اینکه می خواهید از قیمت گیربکس اتوماتیک باخبر شوید که به صرفه باشد و همچنین قطعات با ضمانت میخواهید، ما در کنار شما هستیم.

Maxima automatic transmission repair guide

 

مشخصات فنی
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3000 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 227 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 288 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100 8 ثانیه
حداکثر سرعت 255 کیلومتر در ساعت
وزن 1390 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4930 طول – 1780 عرض – 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2751 میلیمتر

 

مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 3
میزان تولید CO2 228 گرم در هر کیلومتر

 

امکانات نیسان ماکسیما اتوماتیک
ترمز و پایداری ABS – BAS – EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشین جلو -مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و شش باند – چنجر با 6 CD
دیگر تجهیزات آینه برقی همراه گرم کن

گیربکس ماکسیما نیازمند مراقبت و سرویس های دوره ای منظم است و در صورت آسیب دیدن هر یک از بخش های آن، لازم است توسط تعمیرکاری ماهر تعمیر شود. تعمیر گیربکس اگر در تعمیرگاهی مجهز و تخصصی انجام شود، مثل روز اول خود کار خواهد کرد به همین دلیل مهم است که به هر تعمیرگاهی اعتماد نکنید و برای تعمیر گیربکس ماکیسما خود به دنبال مرکزی حرفه ای و معتبر باشید. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک و دستی ماکسیما، به شما یک تعمیرگاه گیربکس ماکسیما تخصصی نیز معرفی کنیم.

تعمیر گیربکس ماکسیما اتومات و مشکلات رایج آن
تعمیر گیربکس اتومات ماکسیما به نسبت گیربکس های معمولی یا دستی سخت تر است و در نتیجه تعمیر آن به تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه نیاز دارد.موتور خودروی ماکسیما اتومات 6 سلیندر است و 200 اسب بخار نیرو دارد همچنین گیربکس اتوماتیک ماکسیما 4 دنده است و دیفرانسیل آن در قسمت جلو خودرو می باشد.

رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای گیربکس ماکسیما اتوماتیک شما رخ دهند، به شرح زیر هستند :

تاخیر در تعویض دنده
کاهش بیش از حد قدرت خودرو هنگام شتاب گیری
بالا رفتن بیش از حد دور موتور ماکسیما
گاز هرز خوردن
تقه زدن گیربکس
زوزه کشیدن گیربکس
و …
برای تعمیر گیربکس ماکسیما اتومات ابتدا باید علت دقیق مشکل مشخص شود و سپس با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات مدرن، کار تعمیرات آغاز می گردد.

تعویض روغن ماکسیما اتومات
هزینه تعمیر گیربکس ماکسیما اتوماتیک و مشکلات آن
گیربکس دستی ماکسیما در صورتی که دچار مشکل شود، علائم و نشانه های زیر را نشان می دهد :

تقه زدن گیربکس هنگام دنده عقب رفتن
داغ شدن گیربکس و بوی سوختگی
گاز هرز خوردن هنگام شتاب گرفتن
شل شدن کلاچ
تکان خوردن خودرو زمان تعویض دنده
روشن شدن چراغ چک
و …
اگر علائم فوق را در گیربکس ماکسیما دنده خود مشاهده می کنید توصیه می شود هر چه سریع تر برای تعمیر گیربکس دستی ماکسیما خود به تعمیرگاهی مجهز مراجعه کنید تا با رفع مشکل جزئی از گسترده شدن خرابی در سایر بخش های گیربکس جلوگیری شود.

مراحل تعمیر گیربکس ماکسیما
برای تعمیرات گیربکس ماکسیما چند مرحله انجام می شود :

تست و عیب یابی
در قدم اول برای تعمیر گیربکس ماکسیما، ابتدا گیربکس عیب یابی می شود تا مشخص شود مشکل دقیقا از کدام قطعه و به چه علت است. طی مرحله عیب یابی، هزینه تعمیرات نیز اعلام می شود و اگر شما مشکلی نداشتید، تعمیرکار شروع به تعمیرات می کند.

تعمیر و تعویض قطعات معیوب
در تعمیر گیربکس ماکسیما سعی می شود که قطعات آسیب دیده تعمیر شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنید اما ممکن است تعمیرات چاره ساز نباشد و بعد از مدتی مجبور به هزینه دوباره شوید.

در این شرایط تعویض قطعه پیشنهاد می شود که مدرن گیربکس از قطعات اصل و فابریک برای تعویض قطعات معیوب گیربکس خودروی شما استفاده خواهد کرد.

تست خودرو بعد از تعمیرات
بعد از تمام شدن تعمیرات و تعویض قطعات گیربکس ماکسیما، خودروی شما تست می شود تا مطمئن شوید مشکل آن برطرف شده است.

تعویض روغن ماکسیما اتومات

اهمیت سرویس های دوره ای و تعویض روغن گیربکس ماکسیما
نسبت به سرویس های دوره ای و همچنین تعویض به موقع روغن گیربکس خودروی خود حساس باشید چرا که در سرویس های دوره ای بسیاری از مشکلات جزئی گیربکس شناسایی می شوند و با سریع ترین رفع کردن آنها، مانع از آسیب های جدی به خودرو خواهید شد. همچنین برای تعویض روغن گیربکس نیز از روغن با کیفیت استفاده کنید تا روغن کاری قطعات گیربکس به خوبی انجام شود و طول عمر آن نیز بالاتر باشد.خدمات تعویض روغن گیربکس ماکسیما و همچنین خدمات سرویس های دوره ای این خودرو را می توانید از مدرن گیربکس دریافت کنید.

هزینه تعمیر گیربکس ماکسیما

با توجه به اینکه گیربکس ماکسیما قطعات مختلفی دارد و ممکن است به دلایل متفاوتی آسیب دیده باشد، هزینه تعمیرات آن متفاوت است. خودروی شما ابتدا باید توسط تعمیرکار بررسی شود و بعد از مشخص شدن قطعات معیوب آن، هزینه دقیق تعمیرات اعلام خواهد شد. البته اگر از مشکل گیربکس خودروی خود اطلاع دارید، می توانید با مدرن گیربکس تماس بگیرید و هزینه حدودی تعمیرات را بپرسید.

معیارهای مهم برای خرید روغن گیربکس

وقتی قصد خرید بهترین روغن گیربکس را دارید، معیارهای زیر را می توانید در نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

ویسکوزیته (درجه رقیقی):

ویسکوزیته نشان دهنده ضخامت روغن است و میزان مقاومت آن در برابر جریان را نشان می دهد. انتخاب ویسکوزیته صحیح بر اساس راهنمایی های تولید کننده خودرو و شرایط اقلیمی منطقه شما می تواند مهم باشد.

استانداردها و موافقتنامه ها:

نوع روغن:

بسته به نوع گیربکس خودرویتان، نوع روغن متفاوتی را باید انتخاب کنید. برخی خودروها از روغن های معدنی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از روغن های صنعتی (ترکیبی) یا روغن های تمام مصنوعی استفاده می کنند. اطلاعات مورد نیاز را در دفترچه راهنمای خودرو یا از توصیه های تولید کننده دریافت کنید.

عملکرد و مشخصات تکمیلی:

برخی از روغن های گیربکس دارای ویژگی های خاصی مانند مقاومت به اکسیداسیون، کاهش سایش و پایداری حرارتی هستند. این مشخصات تکمیلی می توانند عملکرد و عمر مفید گیربکس را تحت تأثیر قرار دهند.

بازخورد و نظرات مشتریان:

بررسی نظرات و تجربیات مشتریان در مورد مارک و مدل بهترین روغن گیربکس مورد نظر، می تواند به شما کمک کند تا درباره کیفیت و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. در اینترنت و انجمن های خودرو ممکن است نظرات مفیدی را پیدا کنید.