علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

راز داشتن پوست شاداب و جوان و بدون آکنه

1 امتیاز    میانگین 5.0  از  5

لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ممکن است افراد زیادی را دیده باشید که هزینه‌های زیادی برای داشتن پوستی جوان اختصاص می‌دهند. آن‌ها برای جوان‌سازی و حفظ پوست صورت خود از انواع مرطوب کننده‌ها، ماسک‌های لایه بردار و حتی چشمه‌های آب معدنی استفاده می‌کنند. البته، برای داشتن پوست سالم و جوان نیازی به هزینه‌ی زیاد و خرید انواع مواد طبیعی و غیر طبیعی ندارید، شما می‌توانید تنها با مراقبت و رعایت رژیم غذایی و انتخاب درست مواد غذایی، از پوست خود محافظت کنید تا همیشه پوستی جوان داشته باشید. در این مقاله از مجله  دارودراگ به شما می‌گوییم که برای داشتن پوستی جوان و شاداب به چه نکاتی توجه کنید؟

چطور پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

برای شادابی پوست چه قرصی بخوریم | برای شادابی پوست صورت چه کنیم نی نی سایت | پوستی صاف و بدون لک

سلامت و شادابی پوست به سلامت دستگاه گوارش شما هم بستگی دارد. زیاده‌روی در خوردن غذاها و خوراکی‌های پرچرب و انواع شیرینی‌جات، علاوه بر ایجاد نفخ موجب تاثیرات ناخوشایندی روی پوست صورت می‌شود. برخی از نشانه‌های ناسالم بودن دستگاه گوارش عبارتند از رنگ پریدگی، ترک خوردگی، خشک و لکه‌های مختلف روی پوست صورت. برخی از بیماری‌های پوستی مثل آکنه و رزاسه می‌تواند نشانی از ناسالم بودن کبد یا دستگاه گوارش باشد.

سلامت دستگاه گوارش خود را جدی بگیرید

تعدادی زیادی از افراد هستند که تصور می‌کنند، گاستریت و نفخ از علائم عادی و طبیعی در معده است، اما زمانی که نشانه‌های حاصل از دستگاه گوارش را روی پوست صورت خود می‌بینند، سریعاً به فکر بررسی و درمان آن اقدام می‌کنند. شما با داشتن دستگاه گوارشی سالم علاوه بر این که حافظ سلامت تمام بخش‌های مختلف بدن خود هستید، بلکه سلامت پوست خود را نیز تضمین می‌کنید. آیا می‌دانستید رژیم غذایی می‌تواند به داشتن پوستی جوان کمک زیادی کند؟

بهترین رژیم غذایی را داشته باشید

تست آلرژی برای شروع رژیم غذایی مناسب خواهد بود، شما به واسطه این تست و یک رژیم حذفی، به مرور زمان غذاهای خاص را مصرف خواهید کرد تا واکنش‌های بدن شما به این نوع غذاها بررسی شود. مهم‌ترین نکاتی که پیرامون رژیم غذایی به افراد توصیه می‌شود، عبارت است از نوشیدن آب فراوان، خوردن غذاهای طبیعی و استفاده از چاشنی‌ها ضد حساسیت مانند زردچوبه.

بهترین روغن برای جوان ماندن پوست چیست؟

روغن‌های مخصوص زیبایی و تقویت پوست، خواص و فواید متنوعی دارند. تمامی این روغن‌ها تأثیرات خوبی روی پوست جوان و جلوگیری از پیری آن می‌گذارند. اگر دقت کرده باشید، امروزه بیشتر مردم دنبال این روغن‌ها هستند. شما هم برای داشتن پوستی جوان می‌توانید از این روغن‌های ضروری استفاده کنید.

روغن‌های طبیعی و جوان کننده پوست شامل روغن‌های جوجوبا، روغن دانه انار، روغن کندر، روغن اسطوخودوس و روغن گل رز می‌شوند. همه این روغن‌ها خاصیت ضد چین و چروک و ضد پیری دارند و شما می‌توانید قبل از مصرفشان با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید. بهترین روغن طبیعی، روغنی است که با پوست شما سازگاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

چه مواد غذایی باعث جوانی پوست می‌شود؟

اگر می‌خواهید در کنار محافظت از سایر اعضای بدنتان، از پوست خود مراقبت کنید، باید خوردن غذاهای طبیعی را در اولویت قرار دهید؛ بنابراین بهتر است در کنار رژیم غذایی خود از انواع سبزیجات، غلات، انواع پروتئین‌های کم چرب، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، آووکادو و نارگیل، انواع مرکبات و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی استفاده کنید.

آیا می‌دانید التهاب‌های پوستی با چه خوراکی‌هایی کاهش پیدا می‌کند؟ مصرف پروبیوتیک‌ها به سلامت دستگاه گوارش و سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند، در حقیقت می‌توان گفت مواد غذایی که حاوی پروبیوتیک، اسیدوفیلوس، بیفیدوس و دیگر باکتری‌های خوب هستند، می‌توانند در سلامت و تقویت پوست تأثیرگذار باشند. ماست، کفیر، کلم، خمیر سویا و ماده غذایی کامبوجا از جمله مواد غذایی هستند که در آن‌ها پروبیوتیک وجود دارد. با خوردن این دسته از غذاها می‌توانید باکتری‌های خوب و مفید دستگاه گوارش خود را به خوبی تقویت کنید.

کاهش استرس، مهم‌ترین عامل در سلامت پوست

استرس از عوامل پررنگ و معروف آسیب‌زننده به سلامت پوست و دستگاه گوارش است. استرس می‌تواند روی بخش‌های مختلف بدن شما تأثیرات منفی بگذارد. آدرنالین و کورتیزول از جمله هورمون‌های استرسی هستند که ترشح آن‌ها سلامت پوست شما را تهدید می‌کند. برای کاهش استرس باید تمرینات ذهنی را به طور مرتب انجام دهید. این تمرینات که تحت عنوان مدیتیشن روزانه شناخته شده‌اند، می‌توانند استرس شما را تا مقدار زیادی کاهش دهند. زیبایی و سلامت شما تنها شامل پوست شما نمی‌شود، بلکه تمامی بخش‌های مختلف بدن در این امر مهم نقش دارند.

استفاده از ماسک خانگی برای جوان‌سازی پوست صورت

استفاده از ماسک‌های صورت، یک روش عالی به عنوان بهبود دهنده سریع و هدفمند برای عارضه‌های و مشکلات پوستی نظیر آکنه و جوش، هیدراته شدن و خشکی پوست، چین و چروک، جوان سازی و برطرف کردن تیرگی و لک‌های پوستی به شمار می‌رود. ماسک‌های صورت انواع مختلفی داشته و با توجه به نیاز پوست کاربرد آن‌ها متفاوت است. وجود ترکیبات فعال و مواد مؤثر ماسک‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و موجب پاکسازی، لایه برداری، آب رسانی، کنترل چربی، جوش و آکنه، روشن و شفاف شدن و یا ویتامینه کردن پوست می‌شوند.

بنابراین شما باید پوست خود را بشناسید و بتوانید نیازهای آن را بررسی کنید، بعد از آن، می‌توانید متناسب با نیازهای پوست خود از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. جنس پوست شما ممکن است، حساس، خشک و یا چرب باشد و با توجه به همین قضیه باید ماسک مشخصی استفاده کنید. مهم‌ترین ماسک‌های خانگی عبارت‌اند از ماسک صورت موز، ماسک صورت سرکه، ماسک صورت شیر، ماسک صورت ماست، ماسک صورت آلوئه ورا، ماسک صورت لیمو و ماسک صورت عسل. ماسک‌های خانگی از بهترین راه‌های طبیعی برای جوان سازی پوست صورت شماست که بعد از شناسایی ایرادهای آن می‌توانید اقدام به ساختن این ماسک‌ها کنید.

برای جوان نگه داشتن پوست دست خود چه اقداماتی انجام دهیم؟

تعدادی زیادی افراد به منظور جوان نگه داشتن پوست دست خود روش‌های مراقبتی مختلفی را استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند بهترین روش برای مراقبت از پوست دست چیست و باید چگونه انجام شود. همان مقدار که به مراقبت از پوست صورت خود اهمیت می‌دهید، باید به فکر جوان نگه داشتن پوست دست خود هم باشید. در حقیقت می‌توان گفت اگر دستان شما حالت اولیه خود را نداشته باشند، بیانگر سن غیرواقعی شما هم خواهند بود.

عوامل متعددی در آسیب رسانی به پوست دست تأثیر دارند، شست و شوی نادرست و بیش از اندازه و قرار دادن آن‌ها در آب و هوای نامناسب می‌تواند باعث پیری زودرس پوست دستان شما شود. برای محافظت از پوست دستان خود، می‌توانید در کنار استفاده از مرطوب کننده‌های مخصوص، از دستکش نیز استفاده کنید. ماساژ با لوسیون، کرم‌های ضد آفتاب، لایه برداری، استفاده از ویتامین‌های ضروری، تقویت ناخن‌ها، اسکراب و شستن مرتب و صحیح دست‌ها می‌تواند به جوان سازی پوست دست شما کمک زیادی کند.

از چه روش‌هایی برای جوان نگه داشتن پوست صورت استفاده کنیم؟

متخصصان برای جوان نگه داشتن پوست صورت، روش‌های متفاوتی را در نظر گرفته‌اند. پوست جوان و شاداب از مهم‌ترین اصول زیبایی و جذابیت چهره شماست و شما باید به مراقبت از پوست صورت خود توجه زیادی داشته باشید. داشتن پوستی جوان و سرحال اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. برای جوان سازی پوست صورت خود باید نکات توصیه شده توسط پزشکان را رعایت کنید. برطرف کردن ریزش مو، استفاده از کرم‌های جوان کننده، مراجعه به پزشک بدون آرایش، رعایت رژیم غذایی و رعایت روتین مراقبت و تقویت پوست صورت می‌تواند تأثیر زیادی در جوان سازی پوست صورت شما داشته باشد

تزریق بوتاکس و جوانسازی با تزریق فیلر هم می‌تواند راه مناسبی برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک صورت باشد. استفاده از نخ PDO هم می‌تواند در لیفت صورت و از بین بردن خطوط صورت و افتادگی پوست موثر باشد. نخ های کلاژن ساز، می‌توانند به مرور زمان، افتادگی پوست را درمان کرده و باعث ترمیم بافت از دست رفته، شوند. اما اینکه کار جوانسازی پوست را زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید، اهمیت ویژه‌ای دارد. ، مرکز تخصصی جوانسازی پوست با انواع روش‌های غیرتهاجمی است و برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره تلفن 02122235035 و تلفن همراه 09128331422 تماس بگیرید

برای داشتن پوست سالم چه باید کرد؟

با توجه به توصیه متخصصان، با رعایت تنها چند مورد می‌توانید از پوست سالمی داشته باشید. محافظت از پوست در برابر آفتاب، عدم مصرف دخانیات، چگونگی شستشو، استفاده از مرطوب کننده و رسیدگی مرتب به آن از بهترین راه‌های مراقبت از پوست سالم است. در بین راه‌های مراقبت از پوست صورت، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب از بهترین راه‌ها است. اگر در کنار رعایت رژیم غذایی سالم، آب رسانی، ماساژ و استفاده از ماسک‌ها و کرم‌های مرطوب کننده از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید، قطعاً پوست شما خیلی جوان‌تر به نظر می‌رسد.

از پرتو‌های مستقیم نور خورشید دوری کنید، تا جایی که می‌توانید سیگار نکشید، زیرا مصرف سیگار می‌توانید به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک روی صورت شما شود. همچنین مصرف الکل باعث کاهش آب در زیر پوست می‌شود و پوست شما را خشک نشان می‌دهد. برای اینکه سالم‌ترین پوست را داشته باشید، باید پاک سازی و استفاده از مرطوب کننده‌ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای سلامت پوست خود پیش از آن که به رختخواب بروید، آرایش خود را پاک کنید، برای تمیز ماندن و از بین بردن باکتری‌ها صورت خود را پاک سازی کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، اصلاح موی صورت است که به صافی و لطافت پوست کمک زیادی می‌کند.

سخن آخر

داشتن پوستی جوان و سلامت به نوعی شخصیت شما را به دیگران نشان می‌دهد. وقتی شما به سلامت و جوان سازی پوست خود اهمیت دهید، نشان می‌دهد شما فردی هستید که همواره به جنبه‌های مختلف محیط پیرامون خود توجه می‌کنید. به همین علت بسیاری از جوامع برای جوان‌سازی و مراقبت از سلامت پوست خود برای خرید انواع وسایل آرایشی هزینه بسیاری می‌کنند. آنچه که در این مقاله به آن اشاره شد، کارهایی است که شما برای داشتن پوستی جوان و شاداب می‌توانید به طور مرتب انجام دهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره جوان سازی پوست صورت با ما در میان بگذارید.

اگر این مطلب برای‌تان جالب بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «» را هم مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید بهترین  مانند  و را به صورت آنلاین از تهیه و درب منزل تحویل بگیرید.

یکی دیگر از ژل هایی که در لیست بهترین فیلر لب می توان قرار دارد، ژل لب استایلج است که با فرمولی فوق العاده که حاوی اسید هیالورونیک،آنتی اکسیدان مانیتول و ۳ درصد بی‌حس‌کننده موضعی است.می‌توان این ژل را نسل جدیدی از پرکننده‌ها نامید که امکان درمان سریع و مطمئن را فراهم می‌کند.

منبع: سایت یوتیوب

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.