عمومیکسب و کار ایرانیان

دکل منوپل چند وجهی چه مکان هایی کاربرد دارد؟

دکل منوپل چند وجهی یک نوع دکل مخابراتی می باشد که استاندارد ترین ارتفاع آن 18 تا 36 متر می باشد. و بیشتر مواقعه سطح مقطع چند وجهی آن (8 تا 12 وجه) و با سکشن های 6 متری فلنچی تولید می شود. معمولا تولید اینگونه از دکل ها با توجه به نظر و موقعیت سفارش دهنده متفاوت است. همچنین بهتر است بدانید که تولید و بارگذاری دکل های چند وجهی به خاطر این که این نوع از دکل ها دکل مادر می باشند بسیار محدود می باشد.

دکل های چند وجهی نوعی از دکل منوپل می باشند که کاربردهای مختلفی دارند. مهم ترین کاربرد های آن کاربرد های مخابراتی، چراغ های راهنمایی، چراغ های روشنایی خیابان، تابلو های مسیریابی شهری و می باشند. دکل های چند وجهی نوعی جدید از دکل ها می باشند که با تولید شدن آن ها بسیاری از مشکلات مخابراتی حل شد.

موارد استفاده دکل منوپل چند وجهی

از چند وجهی  برای موارد زیادی استفاده می کنند. اما می توان گفت که نصب آنتن های مخابراتی برای سیستم های موبایل و نصب آنتن های بیسیم دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که برای نصب آن ها حتما باید از دکل های چند وجهی منوپل استفاده کنند. فراموش نکنید که اگر اینگونه از دکل ها اختراع نمی شدند الان ما با مشکلات زیادی مانند آنتن دهی بد مواجه می شدیم که همین امر می توانست باعث شود که ما از بیشتر کار های روزانمون عقب بیفتیم.

What are the places where the multi-faceted monopole mast is used?

مهم ترین مزیت های دکل منوپل چند وجهی

اشغال کم فضا

شاید اگر شما به خارج از شهر رفته باشید حتما تا کنون دکل های قدیمی برقی و سایر دکل ها را مشاهده کرده باشید. در گذشته دکل ها به گونه ای طراحی می شدند که فضای زیادی را اشغال می کردند به همین خاطر دولت هنگامی که می خواست دک نصب کند مجبور می شد که زمین های کشاورزی زیادی را خراب کند که همین امر موجب نارضایتی کشاورزان و مردم می شد و ادارات با مشکل مواجه می شوند. اما با تولید دکل های منوپل به خصوص دکل های چند وجهی این مشکل به کلی برطرف شد. زیرا این گونه از دکل ها ساختاری دارند که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

نصب آسان

رشد علم باعث شد که بسیاری از کار ها آسان انجام شوند. یکی از مهم ترین اتفاق هایی که با رشد علم صورت گرفت. پیشرفت چشمگیری بود که در ساخت انواع دکل صورت گرفت. دکل منوپل چند وجهی یکی از دکل های جدید می باشد که علاوه بر کاربرد های بسیاری که دارد نصب آسان آن می تواند مهم ترین مزیت باشد.

ساخت آسان

احتمالا تا الان که در مورد دکل منوپل چند وجهی صحبت کرده ایم و آن را شناخته اید. تصور کنید که ساخت آن کار بسیار پیچیده و دشواری است. بهتر است بدانید که این تنها یک تصور اشتباه می باشد زیرا یکی از مزیت هایی که این دکل دارد ساخت آسان آن است.

معایب دکل منوپل چند وجه

نصب با جرثقیل: یکی از معایب دکل های چند وجهی این است که حتما برای نصب آن ها نیاز به جرثقیل است. این کار می تواند باعث ایجاد هزینه بیشتر شود.
داشتن لرزش بیش از اندازه: دکل های چند وجهی به خاطر ساختاری که دارند لرزش زیادی نسبت به سایر انواع دکل دارند ه این اصلا ویژگی خوبی نمی باشد.
ظرفیت باری محدود: این گونه از دکل ها برای تحمل بار دارای ظرفیت از پیش تعیین شده و محدودی می باشند که این یک عیب به حساب می آید. زیرا با بیشتر شدن بار آن ها دیگر کارایی خوب و اولیه را ندارند.

نکته:چهت مشاهده محصولات بیشتر و سفارش عصایی دکل مهاری میتوانید به ادرس فروشگاهی ما مراجعه کنید و یک خرید عالی و ایمن داشته باشید.

دکل های منوپل چند وجهی مناسب نصب در چه جایی می باشد؟

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم. این گونه از دکل ها به لرزش بسیار حساس هستند به همین خاطر کارشناسان عقیده دارند که مناسب ترین جا برای نصب آن هل داخل شهر و مناطقی می باشد که مجتمع ها مناطق مسکونی وجود دارد می باشد. زیرا وجود این مجتمع های بلند و خانه ها می تواند این دکل ها را از قرارگیری در معرض باد های شدید حفظ کند. البته ناگفته نماند که اینگونه از دکل ها باید در مناطقی نصب شوند محل عبور و مرور ماشین های سنگین نباشند.

قیمت دکل منوپل چند وجهی

دکل های چند وجهی نمونه ای از دکل های می باشند که از نظر ساخت به عنوان حرفه ای ترین دکل شناخته می شوند. این نوع از دکل ها شباهت بسیاری به دکل دوربین دارند. قیمت دکل های منوپل چند وجهی به عوامل زیادی بستگی دارد که ما در این جا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

ارتفاع دکل ها چند وجهی

همانگونه که میدانید دکل های چند وجهی جزء دکل های تک پایه ایستا ی باشد. این گونه از دکل ها در مناطقی ساخته می شوند که فضای کمی برای نصب دکل وجود دارد. اما می توان گفت که مهمترین مورد در تعیین قیمت دکل های چند وجهی ارتفاع آن ها می باشد. هر چقدر ارتفاع دکل بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری می باشد. زیرا برای ساخت آن هم به وقت و هم به مواد بیشتری نیاز است.

ضاخمت ورق

برای از نوعی ورق چند لایه گانولیزه استفاده می شود. معمولا هر چقدر که ضخامت ورق سازنده این دکل های بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز دارند. زیرا ضخامت ورق سازنده آن ها تاثیر زیادی بر روی وزن دکل دارد. اما بهتر است بدانید که ضخیم بودن ورق سازنده بسیار مهم است زیرا مقاومت آن ها را افزایش میدهد.را می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

تعداد و نوع قطعات سازنده دکل منوپل چند وجهی

همانگونه که گفتیم هر چقدر که ارتفاع دکل های چند وجهی بیشتر باشد تعداد قطعات سازنده آن ها نیز افزایش می ابد که این امر خود به خود قیمت دکل را افزایش می دهد. اما بهتر است بدانید که مارک و برند قطعاتی که در ساخت یک دکل چند وجهی به کار می روند بسیار تاثیر گذار است در قیمت آن. البته نادکل منوپل چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز، نیاز به انتقال انرژی الکتریکی و ارتباطات بی سیم بسیار افزایش یافته است. با توجه به این نیاز روز افزون، سازمان ها و شرکت های مختلف در حال تلاش برای یافتن راهکار هایی هستند که بتوانند به صورت بازده و به همراه حفظ منظره و طبیعت، این نیاز ها را برطرف کنند. یکی از راهکار های مورد استفاده برای حمل و انتقال انرژی الکتریکی و ارتباطات بیسیم، استفاده از دکل منوپل یا MonoPole Tower است.

دکل منوپل، به صورت یک سازه‌ ی بلند و نازک طراحی شده‌ است که معمولاً از فولاد ساخته می شود. این دکل ها به دلیل طراحی بلند و نازک آن، کمترین تاثیر روی منظره و طبیعت دارند. با توجه به مزایای بسیاری که دکل منوپل دارد، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در حال استفاده از این دکل ها هستند.در این مقاله، به بررسی ویژگی ها و کاربردهای دکل منوپل، مزایا و معایب آن، روش های ساخت و نصب این دکل ها و همچنین بررسی مواردی که باید در نصب دکل منوپل رعایت شوند، پرداخته خواهد شد.

دکل منوپل چیست؟

دکل منوپل یا MonoPole Tower، یکی از راهکار هایی است که برای حمل و انتقال انرژی الکتریکی و ارتباطات بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد. این دکل ها به صورت یک سازه‌ ی بلند و نازک طراحی شده‌ اند و معمولاً از فولاد ساخته می شوند. یکی از ویژگی های مهم دکل منوپل، طراحی بلند و نازک آن است که به دلیل کمترین تاثیر بر روی منظره و طبیعت، مورد استفاده قرار می گیرد.دکل منوپل، در حوزه های مختلفی مانند برق، ارتباطات بی سیم، دوربین های مداربسته، آنتن های موبایل و … کاربرد دارد. با توجه به مزایای بسیاری که دکل منوپل دارد، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در حال استفاده از این دکل ها هستند.

جوشکاری دکل منوپل

یا MonoPole Tower یکی از مراحل مهم در ساخت و نصب این دکل ها است. انجام جوشکاری صحیح و با استفاده از روش های مناسب، به عنوان یکی از عوامل مهم در ایمنی و بازدهی مناسب دکل منوپل محسوب می شود.با توجه به اینکه جوشکاری دکل منوپل در برابر شرایط آب و هوایی سخت و عوامل محیطی متعددی مانند رطوبت، باد، گرد و غبار و … صورت می گیرد، اهمیت استفاده از روش های صحیح جوشکاری و اجرای مراحل کنترل کیفیت جوشکاری، بیشتر می شود.

تجهیزات و متعلقات دکل منوپل چیست؟

برای ساخت دکل منوپل، باید از تجهیزات و متعلقات مناسب استفاده شود که شامل ستون، پایه، سیستم بالابر، تجهیزات ایمنی، سیستم روشنایی، تجهیزات الکتریکی، سیستم های ارتباطی و سیستم های نگهداری و تعمیر می شود. در این متن، به بررسی تجهیزات و متعلقات دکل منوپل پرداخته شده و نکاتی که در نصب و ساخت آن باید رعایت شوند، مورد بررسی قرار گرفته است.  تجهیزات و متعلقات دکل منوپل شامل موارد زیر می شود:

  1. ستون (Pole): ستون دکل منوپل از جنس فولادی است و برای نصب آن در زمین، از پایه های فلزی یا بتنی استفاده می شود.
  2. پایه (Base): پایه دکل منوپل برای نصب ستون در زمین استفاده می شود و باید از جنس فولادی یا بتنی باشد. انتخاب پایه مناسب برای دکل منوپل، بسیار مهم است.
  3. سیستم بالابر (Climbing System): سیستم بالابر برای فردی که مسئول نگهداری و تعمیرات دکل است، استفاده می شود تا او بتواند به بخش های مختلف دکل دسترسی داشته باشد.
  4. تجهیزات ایمنی (Safety Equipment): تجهیزات ایمنی برای کاربران دکل منوپل بسیار مهم است و شامل عینک ایمنی، کفش ایمنی، کارگاه گردان و دستکش های ایمنی می شود.
  5. سیستم روشنایی (Lighting System): سیستم روشنایی برای نصب روی دکل منوپل استفاده می شود تا در شب و در شرایط نامطلوب آب و هوا، دکل مشخص و قابل رؤیت باشد.
  6. تجهیزات الکتریکی (Electrical Equipment): تجهیزات الکتریکی شامل محافظ، کابل های برق، ترانسفورمر و دستگاه های تغذیه برای انتقال برق به دستگاه های مختلف دکل منوپل استفاده می شود.
  7. سیستم های ارتباطی (Communication Systems): سیستم های ارتباطی شامل آنتن های رادیویی، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات ارتباطی هستند.
  8. سیستم های نگهداری و تعمیر (Maintenance Systems): سیستم های نگهداری و تعمیر شامل دستگاه های تعمیر و نگهداری، تجهیزات تست و اندازه گیری و دستگاه های تمیز کننده می شود.

نکته:برای اگاهی از پایه دکل مهاری چیست و چه کاربردی دارد کافی است روی لینک کلیک کنید.