اجتماعی

دستان قم نیز برای پرندگان مهاجر باز شد

سرگرمی برای همه / قم مدیرکل امنیتی ارشد این ناحیه گفت: از ابتدای امسال با افزایش برف و باران و تالاب ها ، قم به زیستگاه پرندگان مهاجر نیز بدل شده است.

در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، سید رضا موسوی مشکینی اظهار داشت: بارندگی های اخیر باعث شده است رودخانه های قمرود و قره چای برای دومین سال پی در پی جریان یابد و آبیاری دشت ها و تالاب های قم نیز در این مناطق نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: توانبخشی باتلاق های مارا ، هوز سلطان و دشت ماسیله با ادامه بارش باران فرصتی برای زنده ماندن و بقای تلفن های آب در این مناطق فراهم کرده و محیط را احیا کرده است.

مشکینی با توجه به نقش بارندگی در کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار ، اظهار داشت: سیلاب ها و تالاب ها و تالاب ها نقش مهمی در کاهش خسارت و گرد و غبار در ماه های گرم سال داشته اند. ما روز را در منطقه تمیز و رایگان تماشا کردیم.

مدیر امنیت منطقه با اظهار نظر در مورد تقاضای این اداره اظهار داشت: ما بسیار مشتاقانه منتظر افزایش میزان آب آزاد شده از 15 سد خرداد در تابستان و عدم برداشت محصول اضافی برای کشاورزان هستیم. آب ذخیره شده در سدها ” 6 ژوئن توسط الغدیر توزیع طبیعی حقوق آب در منطقه تا سال گذشته ادامه دارد.

مشکینی در پایان گفت: ولسوالی قم یکی از گرمترین مناطق کشور است و به دلیل چگالی زیاد ، طبیعت همه ساله پرندگان مهاجر دارد. از طرف دیگر ، این تالاب ها با مساحتی در حدود 100000 هکتار ، 10٪ مساحت را تشکیل می دهند.

انتهای پیام