عمومی

داستان دروازه‌های داربی – سرگرمی برای همه

در دربی شاید سوال مهمتر این باشد که چه کسی گل می زند.

به گزارش سرگرمی برای همه: Football 360: او نوشت: “گیتس همیشه توسط قدرتمندترین افراد اداره می شود.” می خواهد دروازه شهر باشد که باید بر عهده نظامیان و مسئولان شهری باشد، می خواهد دروازه تیمی باشد که دفاع از آن به تیم شماره یک سپرده شود. دروازه ها ورودی، راه رسیدن به موفقیت هستند، بنابراین باید از بتن یا فولاد ساخته شوند. البته در فوتبالی که از این مواد خبری نیست، یک دروازه و چند میله است، یک فولادی باید جلوی آن بایستد. فردی که کمتر دیده می شود. نام و موقعیت او در سیستم تیمی در تاکتیک ها و تجهیزات نیست، بلکه همه سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ها ختم می شود و فقط در آن زمان او باید مانند یک سوپرمن در زمین ظاهر شود. سوپرمن تیمش در دربی پنجشنبه کی خواهد بود؟ اگر در طول 22 هفته گذشته به دنبال پاسخ این سوال باشیم، ممکن است پاسخ آبی باشد، اما چه کسی نداند که دربی با آنچه اتفاق افتاده تفاوت دارد، چه انتظاری می رود؟

حسین حسینی دست های چسبیده

در ابتدای فصل مشخص نبود که او اول است یا نه. رشید مظاهر باتجربه یا علیرضا رضای جوان نیز همین فرصت را داشتند تا در دروازه بایستند. حسین حسینی اما بار دیگر به روزهایی بازگشت که با انگیزه اعتماد کادر فنی را به خود جلب کرده بود و توانست به خوبی به این اعتماد درون دروازه پاسخ دهد. او این روزها شباهت زیادی به روزهایی دارد که در حضور رقیب قدرتمندی به نام مهدی رحمت تعداد کلینیک هایش را بیشتر و بیشتر کرد و رحمتی را محکمتر روی نیمکت نشاند. حالا 14 گل شکست ناپذیر حسین لیست دروازه بان ها را به خود اختصاص داده است اما او اهداف قدرتمندتری را دنبال می کند. او این بار با این اعداد سعی نمی کند از رکورد این یا آن دروازه بان عبور کند، بلکه فقط جام می خواهد. جایی که به عنوان کاپیتان آبی ها باید در آن صعود کند. حسین باید تا آخر فصل چسب را دو برابر کند. هر توپی که او از دست بدهد در نهایت می‌تواند باعث شود که جام از دستش بیفتد، کابوس بزرگ‌تری برای هوادارانش. تعداد گل های خورده در لیگ برتر با شش گل خورده به حسین حسینی در این فصل سه رقمی شده است. اما این برد او را به بهترین دروازه بان ایرانی تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد. نفر اول آبی ها به همراه دهسوس دروازه بانانی هستند که بیشترین تعداد گل خورده را دارند. حسینی 122 بازی با هواداران انجام داد و با زدن صدمین گل خود به رکورد دروازه بان سابق خوزستانی «استقلال» رسید. حالا با این همه آمار و رکورد خوب باید دروازه اش را در دربی بسته نگه دارد تا پرونده قهرمانی و قهرمانی فرهاد مجیدی هموارتر شود.

حامد لک. من بازیکن دربی هستم

حامد لک برخلاف همتای آبی خود فصل را با شانس 100 درصدی شروع کرد. بوژیدار رادوسیچ یا هر دروازه بان دیگری از پرسپولیس نتوانست موقعیت او را متزلزل کند. اتفاقی که الان افتاده اگر او همچنان شانس اول دربی را دارد به این دلیل است که جانشین او قطعی نیست اما دربی فرصت ویژه ای برای حامد لکی است. فرصتی برای بازگرداندن همان قدرت ابدی برای دروازه او. حامد لک با توجه به آمار و ارقامش نمی تواند از رکوردهای این فصل صحبت کند اما بازیکن دربی است. او 330 دقیقه است که در دربی گل نزده است، اگر در بازی پنجشنبه گل نخورد، رکورد نلسون را خواهد شکست. نلسون برزیلی در بازی با استقلال یک گل 405 دقیقه ای بدون شکست در تاریخ دربی ها را حفظ کرد. شاید او وجه مشترک هواداران قرمز آبی و پیشکسوتان این روزها باشد. بحثی که خیلی دوستانه و با اطمینان از آن صحبت نمی شود اما همین انتقادات و انتقادات می تواند موتور محرک دروازه بانی باشد که قبلا نشان داده می تواند سدی آهنین در مقابل مهاجمان حریف باشد. حامد لک دومین دروازه بان تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد دروازه بان خواهد بود. آماری که توانایی های او را به عنوان مدافع شماره یک قرمزها تایید می کند. لک با میانگین 2.1 مهار در هر بازی، مهارهای بیشتری نسبت به حسین با 1.8 مهار داشت. این آمار نشان می دهد که دروازه بان این تیم را نمی توان در تمامی گل های پرسپولیس مقصر دانست، بخش قابل توجهی از کلینیک های حسینی مدیون فاز دفاعی قدرتمند این تیم هستند. با این حال هر گلی که از خط دروازه رد شود مقصر شماره یک است و چه کسی می تواند خود را از این نقش محبوب در این بازی دور نگه دارد؟

انتهای پیام: