اقتصادی

حساسیت دولت در پرداخت تسهیلات برای کنترل افزایش نقدینگی است

سرگرمی برای همه/گیلان وزیر اقتصاد به فرصت های بانکی اشاره کرد. ما در پرداخت وام ها با موانعی مواجه هستیم و دولت در این زمینه حساسیت بیشتری دارد زیرا به دنبال کنترل افزایش نقدینگی است.

سید احسان خاندوزی در دیدار با استاندار گیلان بیشترین نارضایتی و نارضایتی مردم را در حوزه های مالیاتی، بانکی و گمرکی عنوان کرد و گفت: با توجه به این موضوع که در سال 1385 در استان گیلان وجود دارد، این امر موجب شده است تا با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته باشد. دولت در تلاش است تا این نگرانی را کاهش دهد و به زودی به این نگرانی ها رسیدگی خواهد شد.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، اعلام کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد. اقدامات خوبی در گیلان انجام شد، کارهای خوبی آغاز شد، گام های نهایی باقی ماند، اما در ارتباط با ابلاغ بخشی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای سفر رئیس جمهور، بانک های منطقه همچنان آنچه را که نیاز داشتند، نداشتند. اعلان ظرفیت و انتظار رخ می دهد و می توانند از آن استفاده کنند.

خاندوزی در خصوص فرصت های بانکی نیز اشاره کرد. ما در پرداخت وام ها با موانعی مواجه هستیم و دولت در این زمینه حساسیت بیشتری دارد زیرا به دنبال کنترل افزایش نقدینگی است.

وی با بیان اینکه بانک ها باید به تعهدات خود در زمینه تسهیلات به ویژه اشتغال و تولید عمل کنند، گفت: اگر مدیران استانی اقدامات و تخلفات بانک ها را نادیده می گیرند، باید با آنها برخورد جدی شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز ضمن تشریح روند توسعه اقتصادی استان به اقدامات انجام شده در گیلان با هدف رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود: اقتصاد داخلی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد.

وی صدور 128 مجوز سرمایه گذاری و شناسایی 256 حوزه سرمایه گذاری در گیلان بر اساس فرصت های موجود در نقاط مختلف استان را گامی در جهت تسهیل سرمایه گذاری دانست و گفت: گیلان:

استاندار گیلان افزایش تولید و تغییر وضعیت واحدهای راکد و نیمه فعال را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و یادآور شد: اجرا شد.

عباسی با انتقاد از فعالیت برخی بانک ها برای تمرکز وام در تهران، تصریح کرد. بانک ها باید بر تامین و توزیع عادلانه اعتبار و وجوه و همکاری بهتر با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تمرکز کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های صنعت و معدن گیلان، توسعه حوزه کسب و کار را بیان کرد. اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی وجود دارد که نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

استاندار گیلان از وزیر اقتصاد درخواست کرد با توجه به مشکلات حوزه تولید و اقتصاد استان، رایزنی عملیاتی در تهران با حضور وی، نمایندگان شورای اسلامی و متولیان پرونده و موضوع برگزار شود. مصوبات و دستورات لازم جهت تسهیل در روند اجرا.

وی نیز اعلام کرد. در سالی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «مولد، دانش بنیان و اشتغال زایی» یاد کردند، همفکری و همدلی خوبی بین مسئولان منطقه برای حل مشکلات مردم از جمله تولید و اشتغال وجود دارد.

انتهای پیام