اجتماعی

حریق ساختمان اداری-تجاری در محدوده ستارخان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش سوزی در ساختمان اداری تجاری در خیابان ستارخان خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با سرگرمی برای همه، اظهار کرد: روز گذشته سه شنبه 23 تیرماه ساعت 15:34 بر اساس سامانه 125، یک فقره آتش سوزی در خیابان بهبودی، قبل از خیابان ستارخان، در یک ساختمان اداری – تجاری رخ داد. به شهرداری تهران اعلام شد بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی با یک دستگاه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و لوازم مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت. آتش نشانان در کمتر از 4 دقیقه در محل حاضر شدند و متوجه آتش سوزی در یک ساختمان 6 طبقه با دو طبقه زیرزمین شدند. این ساختمان اداری-تجاری در طبقه 2 منفی یک کارخانه مبلمان 120 متری قرار داشت که دچار حریق شد و در اطراف آن انبارهای متعددی ساخته شد و مقدار زیادی صندلی و چوب روی هم انباشته شد. این منطقه به طور کامل در شعله های آتش فرو رفته بود و گرما و شعله های آتش در حال گسترش به اطراف بود. دود و گرمای زیادی طبقات بالا را فرا گرفت و آتش در حال سرایت به سایر طبقات و انبارهای جانبی طبقه منفی 2 بود.

ملکی ادامه داد: – علیرغم اینکه گرما بسیار زیاد بود و آتش زیر سقف ها بیداد می کرد، آتش نشانان در همین شرایط با لباس های حفاظت فردی و تدابیر فردی عملیات را آغاز کردند. آتش نشانان آتش را مهار و از سرایت آن به طبقات بالا جلوگیری کردند.

او اضافه کرد: «حدود 30 نفر در این ساختمان حضور داشتند که تعداد زیادی از آنها قبل از رسیدن آتش نشانان ساختمان را ترک کردند. 5-6 نفر نیز با کمک آتش نشانان ساختمان را ترک کردند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومی نداشت، هرچند یک آتش نشان مجروح شده و حال عمومی مساعد دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خبر داد. آتش خاموش و از گسترش آن جلوگیری شد. این عملیات در ساعت 18:03 به پایان رسید.

وی در پایان گفت: وی افزود: در گذشته بارها اعلام کرده‌ایم که وجود چنین مکان‌های کاری پرخطر در ساختمان‌های جمعی هر کاربری بسیار خطرناک خواهد بود و جایی برای چنین مکان‌هایی در این ساختمان‌ها وجود ندارد. این نوع کاربران باید در اسرع وقت به مکان های دیگر با جمعیت کمتر نقل مکان کنند.

انتهای پیام