اقتصادی

حذف ۱۹ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا مهرماه امسال

سرگرمی برای همه/ خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: وی افزود: با تلاش های انجام شده تا پایان شهریور تا اوایل مهرماه 19 تا 19 نقطه از 24 نقطه رودخانه کارون حذف می شود.

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاح رسمی تصفیه خانه فاضلاب ارجلیان اهواز که امروز 24 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، گفت. که خوشبختانه امروز به بهره برداری رسیده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، وی افزود. این پالایشگاه در سال 1387 منعقد شد و در سال 1388 با انتخاب پیمانکار که یک کنسرسیوم کویتی-ایرانی بود شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت. «قرارداد این برنامه 13 میلیون یورو به اضافه 36 میلیارد درام بوده که الان حدود 450 میلیارد درام است و اگر قرار است در شرایط فعلی امضا شود چیزی معادل آن است. هزار میلیارد درام هزینه دارد ..

کرمی نژاد عنوان کرد. «تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و منحصر به فرد است. ظرفیت این تصفیه خانه 112 هزار متر مکعب فاضلاب در روز برای 22 هزار و 522 هزار نفر جمعیت است.

او اضافه کرد. «این تصفیه خانه در سال 1393 ساخته شد اما به دلایل مختلف به بهره برداری نرسید و پس از این مشکل خط خروجی برنامه به سرقت رفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت. «سال گذشته به درخواست دولت سیزدهم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز و خوزستان انجام داد، عملیات اجرایی این برنامه آغاز شد.

کرمی نژاد عنوان کرد. این پالایشگاه از نظر کیفی در ایران و جهان بی نظیر است و از امروز به طور رسمی به بهره برداری رسیده است.

کرمی نژاد در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه فاضلاب اهواز در غرب اهواز گفت. این تصفیه خانه با تامین مالی خارجی با هزینه و 36 میلیون یورو ساخته می شود. در بحث تمدید وام مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان برطرف شد.

او اضافه کرد. «خوشبختانه پیمانکار این برنامه در حال کار است، اعتبارات لازم در اختیار وی قرار گرفته است. ظرفیت پالایشگاه نفت غرب اهواز حدود 200 هزار متر مکعب در روز است.

کرمی نژاد عنوان کرد. «گلدشت، ملاشی، سلیم آباد، کوچه توریستی، کروشات و… زمین فاضلاب هم می خریم، در منطقه گلدشت تصفیه خانه می سازیم و با ساخت این تصفیه خانه آن را به پایان می رسانیم. این سه تصفیه خانه دیگر فاضلاب را به رودخانه کارون نمی‌ریزد.

او ادامه داد. تا پایان شهریور یا اوایل مهرماه 19 نقطه از 24 نقطه ورود فاضلاب به رودخانه کارون حذف می شود.

انتهای پیام: