فرهنگ و هنر

جشنواره فجر در انتظار چراغ سبز کرونا

مدیر اداره کل هنرهای تجسمی درباره شرایط برگزاری جشنواره فجر امسال توضیحاتی ارائه داد. وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که می توانیم جشنواره را مانند سال های گذشته واقعی و نه مجازی برگزار کنیم ، اما اگر وضعیت در ماه فوریه قرمز شود ، ما یک رویداد مجازی جدید در نظر خواهیم گرفت.

هادی مظفری مدیر اداره کل هنرهای تجسمی در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، در مورد تصمیمات اخیر برای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت. “فراخوان جشنواره هر ساله منتشر می شود ، تیم اجرایی کار می کند. پیش بینی ما این است که ما می توانیم جشنواره را مانند سال های گذشته به صورت مجازی اجرا نکنیم ، اما اگر خدای ناکرده اوضاع در ماه فوریه قرمز شود ، می توان برنامه های جدیدی را برای مجازی در نظر گرفت. البته تاکنون قرار بود جشنواره به صورت حضوری در م Instituteسسه صبا برگزار شود ، اما جزئیات با توجه به وضعیت کشور در آن زمان مشخص می شود و بنابراین ، شرایط دقیق جشنواره حدود 10 روز قبل از افتتاحیه جشنواره تجسمی خواهد بود. اطلاعات در این سال ارائه خواهد شد.

مظفری در پاسخ به این س whetherال که آیا سیاست اداره کل هنرهای تجسمی در قبال برگزاری رویدادهای دولتی – خصوصی در روزهای کرونا متفاوت است ، مظفری تأکید کرد که هیچ تفاوتی وجود ندارد. در حوادث گذشته ، همه ما از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با فساد پیروی کرده ایم. ما اطاعت کردیم. از آنجا که افتتاحیه دو ساله سفال انجام نشد ، دوسالانه سرامیک با تعطیلات دو هفته ای در تهران بسته شد. در واقع ، وقتی دستورالعمل ها داده می شد ، همه رویدادهای عمومی – خصوصی را شامل می شد. اکنون شرایط به همین منوال است ، حضور هنرمندان در گالری ها و جشنواره ها منوط به یک قانون خاص است که توسط ستاد ملی کرونا اعلام شده است.

مدیر اداره کل هنرهای تجسمی همچنین توضیح داد که آیا نظارت بر عملکرد گالری ها در هنگام عروسی وجود دارد یا خیر. البته بیشتر گالری های این دوره به نمایشگاه های آنلاین می رفتند.

در همان زمان ، مظفری به تعداد محدود بازدید کنندگان از نمایشگاه های هنری اشاره کرد. حتی وقتی هیچ تاج گل وجود نداشت ، به غیر از مراسم افتتاحیه که شلوغ بود ، در روزهای دیگر می توان از یک گالری 10 یا 15 نفره بازدید کرد ، این هیچ ارتباطی با سوابق بهداشتی ندارد. گاهی گفته می شود که سینماها بسته و گالری ها باز هستند ، واقعیت این است که تعداد بازدیدکنندگان قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام: