ورزشی

جدال قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در قائمشهر و کرمان/ نبرد انتقامی استقلال و تراکتور در آزادی

هفته سی ام لیگ برتر

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر لیگ برتر به دنبال قهرمانی هستند در حالی که استقلال و تراکتور مصافی انتقامی دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته پایانی بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری ۸ دیدار که از ساعت ۱۸ شروع می‌شود به پایان خواهد رسید.

در مهم‌ترین بازی‌های فردا پرسپولیس و سپاهان در قائمشهر و کرمان به مصاف نساجی مازندران و مس خواهند رفت. سرخپوشان پایتخت با ۶۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده‌اند و به دنبال آن خواهند بود تا با شکست نساجی برای هشتمین مرتبه قهرمان لیگ برتر شوند.

در مقابل نماینده مازندران با ۲۶ امتیاز در رده سیزدهم است و نگرانی بابت سقوط ندارد.تنها انگیزه نساجی ارائه نمایشی آبرومندانه است تا بتواند فصل را با کسب امتیاز به پایان برساند. نساجی در ۱۴ بازی که در نیم فصل دوم انجام داده بدون پیروزی مانده و اگر در بازی با پرسپولیس هم برنده نشود یک نیم فصل را بدون برتری تمام کرده و رکورد جالب توجهی ثبت خواهد کرد.

دیگر مدعی قهرمانی یعنی سپاهان با ۶۲ امتیاز در رده دوم جای دارد و تلاش خواهد کرد تا نوزدهمین پیروزی خود را در این فصل خلق کند. در سمت مقابل مس کرمان با ۲۲ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفته و خطر سقوط را حس می‌کند.

در جدال قهرمانی و بقا، شانس برتری سپاهان بیشتر است. زردپوشان دیار نصف جهان امیدوارند برنده باشند و پرسپولیس در مصاف با نساجی متوقف شود تا جام در کرمان بالای سر تیم قهرمان قرار بگیرد. در حالی که مس کرمان، نگران است صنعت نفت آبادان در خانه گل‌گهر سیرجان امتیاز بگیرد و با این حساب شکست برابر سپاهان، نماینده کرمان را راهی لیگ دسته یک می‌کند.

مصاف استقلال با تراکتور هم اهمیت زیادی از جنبه حیثیتی برای هر دو تیم دارد. استقلال با ۵۹ امتیاز سوم و تراکتور با ۵۲ امتیاز چهارم است و هر نتیجه‌ای در این بازی به دست آید جایگاه دو تیم تغییر نمی‌کند. در بازی رفت تراکتور ۲ بر صفر برنده شد و در جام حذفی استقلال به پیروزی رسید، حالا دو تیم با این انگیزه بازی می‌کنند تا دومین پیروزی را در سومین تقابل کسب کنند. استقلال به دنبال تلافی شکست دور رفت است و تراکتور می‌خواهد باخت جام حذفی را جبران کند.