جاهای دیدنی آمل

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه؛ 10 تا از زیباترین ها جاذبه های گردشگری عقیم هستند.

1- پارک جنگلی میرزا کوچک خان

باغ جنگلی میرزا کوچک خان وادیرو

این: پارک جنگلی 440 هکتار به عنوان یکی از باغ های نمونه وحشی: گردشگری ایران: رودخانه هراز نیز وجود دارد که در شرق این پارک جنگلی جریان دارد زیبایی: او گفت: «این پارک را دو برابر کرده است.پارک میرزا کوچک خانبه عنوان دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران این پارک به عنوان یکی از بزرگترین پارک های طبیعی شناخته می شود خاورمیانه در نظر گرفته شده است.

اگر از کنار این پارک جنگلی گذر کنید حتما آبشار مرگ هزار پله و منبع آب سرد دیدن.

2- جنگل زیبایی الیمستان

جنگل الیمستان |: وادیرو

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در استان مازندران، جنگل الیمستان است. این طلای سبز است ایران: پوشیدن لباس‌های مختلف در هر فصل، یکی از محبوب‌ترین ترندهای عکاسی محسوب می‌شود.

پا رستم آمل |: وادیرو

جدایی از جاذبه های طبیعی بی نهایت الیمستانیک جاذبه افسانه ای وجود داردپای رستم“E. مردم محلی این منطقه فکر می کنند که زمانی که رستم به جنگ: Spitak d’s رفته، او در هنگام نبرد زانویش را روی این تپه گذاشته است، به همین دلیل است که سوراخ های عمیق زیادی در این مکان وجود دارد.

3- روستای بلیران

روستای بلیران وادیرو

در جاده قدیم! بابل یک روستای کوچک وجود دارد کهبهشت پنهان مازندرانمعلوم است اگر این جاده: به سمت آمل حرکت کنید، مراتع سرسبز مزین به کوه های بلند و درختکاری شده را خواهید دید.

جدای از شرایط اقلیمی مطبوع این جاده و روستا، تاریخ 30 هزار ساله آن را نمی توان نادیده گرفت. علاوه بر این، اگر از کنار این روستای زیبا بگذرید، دو چشمه آب معدنی وجود دارد.بهار و لاله زارفراموش نکنید که آنها به عنوان منابع معجزه گر شناخته می شوند، آنها به عنوان یک درمان برای بیماری هایی مانند بیماری های پوستی، آرتریت عمل می کنند.

4- دریاچه هموار

دریاچه هموار |: وادیرو

اگر در شهرهای شلوغ مازندران به دنبال مکانی خاص و خلوت هستید.دریاچه هموارآمل را از دست ندهید، البته لازم به ذکر است که به دلیل دخالت نادرست انسان، وسعت این دریاچه که 1000 هکتار بود اکنون به نصف کاهش یافته است.

5- غارهای آمل

غارهای دستکند آمل | وادیرو

در پشت صحنه این غارها داستان جالبی وجود دارد که در نهایت شمال کشور فتح شد مسلمانان درآمد برخی از ساکنان که منطقه را نمی خواهند دین: آنها برای گرویدن به اسلام در نهایت به کوهپایه ها گریختند و با دست خود این غارها را تراشیدند که بخشی از نام این منطقه به نام “خیانت“از همین رو.

علاوه بر این، کاوش های باستان شناسی نشان داده است که غارهایی مانند: خیانت آنها نه تنها فضای زندگی داشتند، بلکه به عنوان مکانی برای مقاومت و دفاع در برابر دشمن خارجی مورد استفاده قرار می گرفتند.

6- اسپا استراباکو:

اسپا استراباکو |: وادیرو

«اسپا استراباکو:یکی از افسرانی است که قدمت تاریخی دارد و امروزه توسط نوادگان استرابون (فرد) اداره می شود.

در دسترس بودن یک آیتم به نام “زیک:“دلیلش این هست که. استراباکو به عنوان یکی از تفریحگاه های شگفت انگیز ایران شناخته شوید. این ممکن است سوال شما باشد زیک: چیست؟ملاکش چیست؟

زیک: نوعی آلیاژ جیوه یا بهتر است بگوییم فلزی کمیاب و شفابخش است و وجود این فلز در آب به درمان بیماری های عفونی کمک می کند. آب این چشمه را هم بنوشید رفتار: بیماری های کلیه و کبد نیز مفید هستند.

7- پارک دهکده طلایی آملی

باغ دهکده طلایی آملی وادیرو

این پارک زیبا در سال ۱۳۷۳ ساخته شده و همواره از آن به عنوان یکی از زیباترین پارک های ایران یاد می شود چرا که رودخانه هراز در جوار این پارک زیبا و زیبا جریان دارد.پارک دهکده طلایی آملی“اضافه: این پارک دارای امکاناتی مانند ساحل، قایق، باغ وحش و دارای شهربازی است.

8- پارک جنگلی هلمسر

پارک جنگلی هلومسر وادیرو

پارک نمونه گردشگری «سر هلومیکی از پارک هایی است که ارزش دیدن دارد. این پارک زیبا در ابتدای جاده امامزاده عبدالله قرار دارد و به ویژه در فصل بهار میزبان گردشگران است. طبیعت: او دوستی است که برای فرار از زندگی شهری چند روزی به شمال کشور پناه برد.

9- دریاچه جمینی

دریاچه جمینی |: وادیرو

اگر اهل ماجراجویی و کوهنوردی هستید این دریاچه زیبا را از دست ندهید، اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید با ماشین شخصی سفر کنید پس هنوز راهی برای رسیدن به این دریاچه زیبا وجود دارد. «دریاچه جمینیواقع در دامنه غربی کوه های سر به فلک کشیده دماوند واقع شده است، آبی سرد اما دلپذیر دارد.

10- معبد آتش آمل

آتشکده آمل |: وادیرو

معبد این آتش در محله قدیمی “مردم عادییکی از قدیمی ترین بناهای دیدنی شهرستان آمل است. بر اساس کاوش های باستان شناسی، این آتشکده بزرگترین آتشکده قرن نهم میلادی محسوب می شود که یکی از عجیب ترین ویژگی های آن است.