عمومی

تولد فرانکی – سرگرمی برای همه

بسیاری از آن کلود وندم ، که در بین مردم به “فرانکی” معروف است ، در چنین روزی در پایتخت بلژیک ، بروکسل ، در سال 1960 متولد شد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه اعتماد وی با این مقدمه نوشت: تردیدهای کمتری در مورد گذشته ورزشی او وجود داشت ، قهرمانی بیشتر ، اما این تردیدها تأثیر چندانی بر زندگی سینمایی او نداشت.

او در اوایل دهه 1980 به همراه یکی از دوستان خود اروپا را ترک کرد و رویای بازیگری در ایالات متحده را در سر داشت. از سال 1982 تا 1988 در مشاغل مختلف کار کرد و سختی های زیادی را متحمل شد. در ایالات متحده ، او با چاک نوریس ، نگهبان یکی از کلوب های شبانه اش دوست شد. ظاهراً از طریق نوریس ، او در چندین پروژه تولید فیلم همکاری کرد ، که عملاً هیچ دستاورد قابل توجهی برای آنها نداشت. او تسلیم نشد و ادامه داد تا تابستان سال 88 ، زمانی که خوش شانس بود که نقش اصلی فیلم های رزمی ورزش خونین (حلقه خونین در ایران) را بازی کرد.

داستان فیلم حول زندگی فرانک داکس می چرخد ​​، که در یک مسابقه غیرقانونی در هنگ کنگ شرکت کرد و رقبای کوچک و بزرگ را شکست داد. “حلقه خونین” یک شاهکار ، حتی یک کمدی نبود ، اما طرفداران هنرهای رزمی را نه چندان سختگیرانه به خود جلب کرد و شخصیت اصلی خود را مشهور کرد. پس از انتشار این فیلم ، وندام به فرانک و معروف شد ، فیلمهای او “فیلمهای فرانک” نامیده شد.

پس از “حلقه خونین” ، او موفقیت خود را با فیلم هایی مانند “سایبرگ” (1989) ، “کیک بوکسور” (1989) ، “قلب شیر” (1990) ، “برخورد متقابل” (1991) و “سرباز جهان” ادامه داد. (1992) و تقریباً دو دهه او یکی از مشهورترین ستاره های فیلم های رزمی بود. او ستاره دهه 1990 بود ، سپس قبول نکرد و پلک زد.

البته ، به نظر من ، وقتی در نوجوانی پوستری را به دیوار اتاقم آویزان کردم ، بهترین و جدی ترین فیلم او با دیگر فیلم های او بسیار متفاوت است: “در جهنم” (2003) ؛ فیلم ساخته شده توسط رینگو لام ، داستانی از پیروزی نهایی “مرد” در مبارزه با ناملایمات است (که تا حدی شاعر و داستان تخیلی را برمی انگیزد). شخصی که به اتهامات دروغین زندانی شده است در عمیق ترین اعماق ناامیدی فرو می رود ، سپس ، وقتی امیدی نیست ، به ایمان چنگ می زند ، می ایستد و برای احقاق حق نقض شده خود می جنگد. “جهنم” نه تنها تفاوت بین خشونت و وحشیگری است بلکه داستان مظلومیت است که می تواند از مسیر مبارزه منحرف شده و آن را مستبد کند. تامپسون: “شیر گزیده خود نیش سوسک های دیگر است.”

وندام در دهه 60 زندگی است ؛ او هنوز در پروژه های فیلمسازی فعال است ، گاهی پشت دوربین ، گاهی جلوی دوربین ، اما بندرت در فیلم مهمی بازی می کند. در سال 2012 ، او به استالونه پیوست و در قسمت دوم فیلم پرستاره “استفاده نشده” نقش منفی ایفا کرد. در این فیلم هیجان انگیز ، برخی از جذابیت های سال های گذشته را مرور کرد و برخی از خاطرات گذشته را زنده کرد. البته ، دوران او به پایان رسیده است ، و اکنون او فقط بخشی از تاریخ صنعت فیلم های اکشن و سرگرمی است و حتی پایان عمر او توجه زیادی را به خود جلب نمی کند ، اما به یاد دارم که او در آن زمان یک مثال کامل بود. “قهرمان” و بیشتر از قدرت بدنی و جذابیت مردانه اش. “ستاره های فیلم متفاوت بودند”.

انتهای پیام: