تشکیل ۶ پرونده قضایی برای ترک فعل رؤسای ادارات گنبدکاووس

پرونده قضایی | گنبدکاووس

سرگرمی برای همه/گلستان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس از تشکیل ۶ پرونده قضایی برای ترک فعل رؤسای ادارات خبر داد و گفت: علاوه بر این رؤسای ادارات این شهرستان ۲۵ مورد تذکر جدی دریافت کردند.

حسینعلی ایزد عصر امروز شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲ در آیینی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: برخورد جدی با کارچاق کن‌ها و شاهدین دروغین اولین اقدام خوبی بود که توسط دادگستری شهرستان گنبدکاووس انجام شد.

وی با بیان اینکه جولان این افراد موجب نارضایتی مردم و حس ناامیدی در جامعه نسبت به دستگاه قضایی شده بود، ادامه داد: طی عملیات انجام شده، بزرگترین باند شاهدین دروغین استان گلستان شناسایی و همه آنها دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس با تأکید بر اینکه این افراد سبب تضییع حقوق مردم در پرونده‌ها می‌شدند، خاطرنشان کرد: هم اکنون تیم ویژه بازرسی برخورد با کارچاق‌کن‌ها مدعی نفوذ پرونده‌ها در محیط دادگستری شهرستان مستقر هستند.

وی با اشاره به وظیفه محوله نظارت بر ادارات و ترک فعل کارکنان و رؤسا توسط دادگستری، افزود: در این زمینه ۲۵ مورد تذکر جدی به رؤسای ادارات در چارچوب ماده ۲ دستورالعمل نظارت حقوق عامه داده و ۶ پرونده قضایی برای رؤسای ادارات در دادسرای مرکز استان و یا دادگستری شهرستان تشکیل و همین روند ادامه دارد.

ایزد برخورد دستگاه قضا با اغتشاشگران و بر هم زنندگان امنیت مردم را با درایت دانست و تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود در شهرستان، آن روزهای سخت مدیریت و توطئه‌های دشمنان در نطفه خفه شد.

وی اقدام مقام معظم رهبری در عفو فریب خوردگان اغتشاشات را بسیار حکیمانه برشمرد و اضافه کرد: در بحث حقوق عامه و همه ابعاد آن دستگاه قضا بدون مماشات و با نهایت دقت عمل می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس از ورود قاطعانه دستگاه قضا به موضوع نابسامانی در سوارکاری اشاره کرد و گفت: اقدام به موقع در این خصوص سبب شد تا از بسیاری تغییر کاربری‌ها، تجاوز به حریم و منابع ملی که در آنجا رخ می‌داد، جلوگیری شود.

وی مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی را بی‌شمار عنوان کرد و گفت: بازرسی‌های مستمر در این اماکن انجام و همچنان تداوم دارد تا مشکلات موجود در این حوزه که با سلامت مردم سرو کار دارد به شکل کامل مرتفع شود.

این مقام قضایی برخورد با سارقان، قاچاقچیان و معتادان را از مهمترین مطالبات مردم برشمرد و توضیح داد: همه مردم برخورد قاطعانه دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های امنیتی را با این افراد و حتی مجرمین و سارقین مسلح و خشن شاهد بودند.

وی از حذف اعطای مرخصی به زندانیان سارق طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: اینها از عوامل کاهش سرقت در شهرستان گنبدکاووس هستند.

حسینعلی ایزدی حفظ حقوق بیت المال را از وظایف اصلی و ذاتی دستگاه قضا دانست و یادآور شد: اولین شورای حفظ حقوق بیت المال استان را در دادگستری گنبدکاووس تشکیل دادیم و اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف از قبیل تخریب آب بندان‌های حاشیه گرگانرود، رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی، رفع تجاوز از ۴۴ هکتار حریم بستر رودخانه و ۲۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع اراضی زراعی و کشاورزی انجام شد.

انتهای پیام