ورزشی

تراکتور؛ کهکشانی مثل رئال مادرید

ایمان گودرزی؛ با قهرمانی سپاهان در جام حذفی پرونده لیگ بیست و سوم بسته شد و با اعلام مسئولان سازمان لیگ موعد آغاز رسمی نقل‌وانتقالات تابستانه از 7 تیر خواهد بود تا تیم ها بتوانند برای فصل آینده برنامه مربی های خود را اجرا کنند. طبق روالی که در لیگ ایران وججود دارد معمولا 5،6 تیم ریخت و پاش زیادی در نقل و انتقالات دارند تا بتوانند جز مدعیان قهرمانی باشند؛ با وجود فرصت 2 روزه تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات اما تیم ها کار خودشان را آغاز کرده‌اند.یکی از تیم‌هایی که به دنبال تغییر و تحولات چشمگیر است و در سودای ثبت نقل‌وانتقال‌هایی پرسروصدا کار خود را دنبال می‌کند، تراکتور تبریز است. هر چند که هنوز رسماً منصرف‌شدن محمدرضا زنوزی از واگذاری سهام تراکتور اعلام نشده اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی هم تراکتور با مالکیت زنوزی به کارش ادامه می‌دهد.

الگو برداری از نیمکت رئال مادرید

زنوزی که این روزها در کشور ترکیه حضور دارد و گفته می‌شود طی هفته آتی قرار است به ایران بازگردد، پیگیر امورات تیم تراکتور است. یکی از اقدامات انجام شده از سوی محمدرضا زنوزی، مذاکره با داوید بتونی است و مربی سابق رئال مادرید و دستیار همیشگی زین‌الدین زیدان، گزینه اصلی هدایت تراکتور تبریز است. گفته می‌شود که توافقات نهایی با بتونی انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، معارفه او در نقش سرمربی جدید تراکتور رسماً انجام خواهد شد اما در کنار استخدام سرمربی جدید، مالک باشگاه تراکتور به دنبال جذب ستاره‌های سرشناس هم بوده است.

تراکتور سازی به یاد استیل آذین!

روندی که تراکتور پیش گرفته شاید ما را به یاد استیل آذین معروف محمدرضا هدایتی بیاندازد. زمانی که با پیشنهاد های اغوا کننده و به خاطر سرخ دل بودن مالک این باشگاه بازیکنان پرسپولیس یکی یکی به استیل آذین رفتند و شعبه دو این تیم را برپا کردند که البته این تیم در حد و اندازه های نام هایی که در این تیم بودند ظاهر نشد و خیلی زود از فوتبال ایران محو شد. حال تراکور نیز سعی دارد با دستمزدهای میلیاردی ستاره های پرسپولیس را به خود جذب کند. علیرضا بیرانوند بعد از فسخ قرارداد جنجالی‌اش با پرسپولیس در حالی راه بازگشت به جمع سرخ‌پوشان پایتخت را مسدود شده می‌بیند و پرسپولیسی‌ها دیگر تمایلی به ادامه همکاری با او ندارند که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به گزینه نخست تراکتوری‌ها در بازار تابستانه تبدیل شده است. گفته می‌شود در خارج از ایران، بیرانوند ملاقاتی با مالک باشگاه تراکتور داشته و طرفین برای آغاز همکاری یک‌ساله به توافق رسیده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، علیرضا بیرانوند یکی از خریدهای تابستانی تراکتور خواهد بود!

نفر بعد دانیال اسماعیلی‌فر است که در روزهای اخیر به دنبال توافق با مدیران باشگاه پرسپولیس برای ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت بود اما عدم توافق مالی طرفین باعث شد تا اسماعیلی‌فر که قراردادش با سرخ‌پوشان به پایان رسیده بود، به سراغ بررسی پیشنهادات خود برود. در حالی‌که تراکتوری‌ها در سمت راست خط دفاعی خود از حضور مهدی شیری بهره می‌برند، اسماعیلی‌فر را هم جذب کرده اند تا خط راست آنها قویتر از قبل شود.

اما این پایان کار نیست، مهدی ترابی بعد از اتمام قراردادش با پرسپولیس، خواسته‌های مالی خود را مطرح کرد که رد خواسته‌های او از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس سبب شد تا ترابی که پیشنهاد تیم‌های سپاهان و تراکتور را در جیب خود داشت، به سراغ بررسی پیشنهادات‌اش برود.توافقات نهایی میان مهدی ترابی و تراکتور انجام شده و ستاره شماره 9 پرسپولیس در سالیان اخیر، روز شنبه با پیراهن تراکتور عکس یادگاری خواهد گرفت.

257 251