بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

صنعت | واحد صنعتی

صنعت | واحد صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای بیش از 300 واحد صنعتی راکد و غیرفعال از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و از بانک ها خواست در بحث تامین مالی با کارخانه ها همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش سرگرمی برای همه، علی رسولیان در مراسم روز صنعت و معدن استان تهران از مرمت ۳۱ درصدی این واحدها توسط فعالان اقتصادی خبر داد و گفت. راه حل هایی برای حل آن ارائه شده است. همچنین در سفرهای رئیس جمهور که با هدف تولید انجام می شود، تامین مالی برای بخشی از بنگاه ها انجام می شود اما انتظار می رود بانک ها بیشتر همراهی کنند.

به گفته این مسئول، دو مشکل اساسی در حوزه ساماندهی صنایع کوچک و شهرهای صنعتی، تامین زیرساخت های آب و برق است. در بخش آبرسانی نیز گامی در جهت استفاده از پساب شهری در صنعت برداشته شده و موفقیت هایی در استان تهران و برخی استان های دیگر گزارش شده است.

او اضافه کرد: برآورد می شود با یک میلیارد متر مکعب پساب شهری نیاز بخش صنعت تامین شود و در این راستا نیازمند کمک و حمایت بیشتر وزارت نیرو هستیم. سال گذشته 40 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری به شهرهای صنعتی منتقل شد و امسال نیز درصدد تامین همین میزان فاضلاب هستیم.

رسولیان با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای امسال 30 پست جدید احداث شود، تصریح کرد. «اگرچه امسال با خاموشی مواجه هستیم، اما خاموشی های برنامه ریزی نشده به طور چشمگیری کاهش یافته است. در شهرهای صنعتی نیز یک روز در هفته با اطلاع قبلی برق قطع می شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی درباره تامین مسکن کارگران نیز گفت. تفاهم نامه ای بین این سازمان و وزارت راه برای تامین مسکن کارگران شهرهای صنعتی جمهوری منعقد شد.

وی همچنین به مشکلات نقاط و نواحی صنعتی استان تهران از جمله تامین زیرساخت های آب و برق، مسائل زیست محیطی و … اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان آنها را به عنوان شرکت های بخش خصوصی مدیریت کرد.

انتهای پیام