علمی و پزشکی

بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بسیاری از موادی که هر روز استفاده می کنیم حاوی کافئین هستند. کافئین به طور طبیعی در انواع گیاهان از جمله دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین یک محرک است که بر سیستم عصبی بدن ، قلب: عضلات تأثیر می گذارد. از میزان مصرف کافئین در جهان آمار دقیقی وجود ندارد ، اما حدود 70٪ از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این ماده از ترکیبی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین پرمصرف ترین دارو در بین مردم است که تقریباً 90٪ افراد روزانه از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی ، بالا بردن سطح هوشیاری ، بالا بردن سطح آگاهی از محیط زیست از مهمترین تأثیرات کافئین است.

نوشیدن قهوه شما را خوشحال می کند. و حالا ما بعد از خوردن آنها بهتر می شویم. این احساس زیر کافئین است. قهوه بعداً به نوشیدنی شماره یک در جهان تبدیل شد و قهوه به دلیل کافئین معروف شد.

مردم قبل از شروع روز ، پس از بازگشت از محل کار ، در مهمانی ها و مجالس ، قهوه می نوشیدند. قهوه از منابع طبیعی بیشترین مقدار کافئین را دارد. سطح کافئین از قهوه به قهوه متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 90 تا 100 میلی گرم کافئین است که بسته به نوع دانه های قهوه و روش تهیه ، در یک قهوه با کافئین بالا بیشتر است. در این مقاله قصد داریم بهترین کافئین کافئین قهوه را بررسی کنیم ، با قهوه Mang همراه باشید.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد ، بنابراین به عنوان محبوب ترین داروی تحریک کننده در جهان شناخته می شود.

در صورت مصرف ، به سرعت از معده به جریان خون منتقل می شود. از آنجا به کبد می رود و به ترکیباتی متصل می شود که می توانند بر عملکرد اندام های مختلف بدن تأثیر بگذارند.

با این حال ، قوی ترین تأثیرات کافئین بر روی مغز است. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث ضعف مغز و احساس خستگی در ما می شود.

سطح آدنوزین به تدریج در طول روز افزایش می یابد و احساس خواب آلودگی می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین مغز متصل می شود و با آزاد سازی انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین ، فعالیت آنها را مسدود می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه حاوی کافئین بالا ، باید بدانید که هر فنجان قهوه مقدار متفاوتی از کافئین دارد. عوامل مختلفی وجود دارد که اندازه آن را تعیین می کند.

  • نوع دانه قهوه:
  • روش دم آوری:
  • تفاوت در ترکیب قهوه

روش های تهیه قهوه

روش های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد. هر یک از این روش ها بر میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد. این روش ها شامل موارد زیر است:

  • اسپرسو
  • قهوه را در یک صافی قطره ای و قطره ای درست کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (از طریق جوشاندن قهوه یا عدس)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که گفته شد ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با کافئین بالا عمدتا از دانه های روبوستا تشکیل شده است. عربیکا پرکاربردترین دانه قهوه در جهان است. اما باید بدانید که قهوه Robesta دو برابر قهوه Arabica کافئین دارد.

بهترین قهوه حاوی کافئین بالا چیست؟

فواید و خواص قهوه با کافئین بالا

کاهش وزن و قهوه سوزاندن چربی

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم است که با مصرف کالری بیشتر به افراد در کاهش وزن کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد زنانی که روزانه 2 تا 4 فنجان قهوه می نوشند (دارای مقدار زیادی کافئین) اکسیداسیون چربی بیشتری دارند و سریعتر وزن کم می کنند.

کافئین برای عملکردهای ورزشی

کافئین می تواند فعالیت بدنی را در آستانه تحمل ورزش بهبود بخشد. کافئین می تواند استقامت را افزایش دهد ، اثرات درک و تمرکز را کاهش دهد ، اگرچه اثرات آن با ورزش کوتاه مدت و با شدت زیاد بی اثر است.

کافئین قهوه و جوان سازی پوست صورت

کافئین حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند ، به از بین بردن چین و چروک صورت ، اطراف چشم و جوان سازی پوست کمک می کند.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. کافئین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است که به روش های مختلف نیز کار می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن کافئین می تواند به بهبود برخی از مهارت های تفکر کمک کند و عقب ماندگی ذهنی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

کافئین برای بیماری پارکینسون در آلزایمر

مطالعات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که افراد با مقادیر بالای کافئین در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.

تسکین استرس: افسردگی با قهوه حاوی کافئین بالا

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین همچنین خستگی را برطرف کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

تأثیر کافئین در قهوه بر بیماری کبد: سرطان

مطالعات متعدد نشان داده است که کافئین موجود در قهوه خطر بیماری کبدی از جمله فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد. کافئین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های زیاد خطر بالایی برای سرطان دارد ، از جمله سرطان دهان و گلو و سرطان کبد را کاهش می دهد. ، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز (معادل حدود چهار فنجان) برای بزرگسالان بی خطر است. به یاد داشته باشید که مقدار واقعی کافئین در نوشیدنی های مختلف متفاوت است.

کافئین برای افرادی که بیش از حد حساس هستند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند ، گزینه مناسبی نیست. زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری دارند یا از شیر مادر تغذیه می کنند باید در مورد مصرف کافئین با پزشک خود مشورت کنند.

* گزارش تبلیغات