عمومی

بهترین رژیم‌های غذایی کدامند؟ – سرگرمی برای همه

بهترین راه برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای هر فرد، داشتن درک کافی از اصول اولیه ای است که تغذیه مناسب و رژیم های کاهش وزن باید داشته باشد.

روزنامه سرگرمی برای همه گزارش می دهد همشهری وی نوشت: این روزها با انواع رژیم های غذایی آشنا شده ایم که هر کدام به ما نوید بهره مندی از منابع غذایی سالم در کنار رسیدن به وزن مطلوب و ایده آل را می دهند. بهترین راه برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای هر فرد، داشتن درک کافی از اصول اولیه ای است که تغذیه مناسب و رژیم های کاهش وزن باید داشته باشد.

یک وعده غذایی را از دست ندهید.

نخوردن غذا متابولیسم بدن را مختل می کند. بنابراین هم تولید برخی از مواد مهم مانند پروتئین ها و هم میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد و به محض ورود کالری اضافی به جای سوزاندن تبدیل به چربی ذخیره شده می شود.

صبحانه را جدی بگیرید

بسیاری از مردم دوست ندارند صبحانه بخورند. در ضمن وقتی بالاخره یک ساعت بعد از بیدار شدن یک صبحانه کامل بخوریم، روز خود را با متابولیسم بالا و مناسب شروع می کنیم و انرژی کافی برای فعالیت های روزانه خواهیم داشت. صبحانه کامل از پرخوری در هنگام گرسنگی شدید و سایر وعده های غذایی جلوگیری می کند.

آهسته غذا بخور!

تحقیقات نشان داده است که سریع غذا خوردن از ارسال سیگنال های سیری روده به مغز جلوگیری می کند، اما جویدن صحیح و آهسته غذا خوردن نه تنها ما را از خوردن لذت می برد، بلکه از بسیاری از مشکلات گوارشی و اضافه وزن نیز جلوگیری می کند.

بدون رژیم های کوتاه مدت!

بسیاری از ما جذب رژیم های کوتاه مدت و چند روزه شده ایم که نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه سلامتی ما را نیز دچار مشکل می کند. از طرفی بعد از ترک این رژیم ها خیلی زود به وزن قبلی یا حتی بالاتر برمی گردیم. بهترین راه کاهش وزن، کاهش تدریجی وزن در طی شش ماه تا یک سال و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل است.

حذف کالری بالا، غیر مشخصه

همه ما با غذاهای پر کالری که اغلب فاقد خاصیت هستند آشنا هستیم. این گروه شامل انواع فست فودها، غذاهای آماده و نیمه آماده و نوشابه های گازدار یا آب میوه های صنعتی می باشد. با استفاده از این مواد در واقع مقدار قابل توجهی قند را وارد بدن خود می کنیم.

فریب محصولات رژیمی را نخورید.

اگرچه این محصولات کم چربی هستند و دارای برچسب های بدون چربی، کم چرب و کم کالری هستند، اما اغلب از شکر و سایر افزودنی ها برای جبران طعم و بافت چربی استفاده می کنند.

اهمیت خواب خوب

خواب خوب برای سلامتی و همچنین کار دستگاه گوارش بسیار موثر است و از اضافه وزن جلوگیری می کند. بی خوابی تنظیم اشتها را مختل می کند که به طور معمول منجر به افزایش اشتها، دریافت کالری بیشتر و در نهایت افزایش وزن می شود. افرادی که خواب کافی ندارند، تمایل به افزایش وزن دارند. خواب کافی و با کیفیت بر تمرکز، بهره وری، کارایی و عملکرد سیستم ایمنی تاثیر منفی می گذارد.

انتهای پیام