عمومی

بررسی سقف های شیروانی پرکاربرد در مناطق شمالی

شینگل نیز یکی از پرکاربردترین مصالح مصرفی برای ساخت سردرب حیاط می باشد که می توان از آن برای اجرای پیشانی ساختمان نیز استفاده کرد. برای اجرای پیشانی ساختمان، ابتدا دور کار با استفاده از ورق های روغنی ساخته می شود. این ورق ها که ضخامتی برابر با یک میلی متر دارند به صورت جوشی به یکدیگر متصل می گردند. پس از آن لمبه یا دامپای زیر کار اجرا می شود. اتصال این ورق ها به یکدیگر با استفاده از جوش و یا پیچ های خودکار امکان پذیر است.

پیشانی ساختمان به عنوان حفاظ نما به لبه بیرونی ساختمان نصب می شود. می گردد. به پیشانی ساختمان نمای کنسول ساختمان نیز گفته می شود. در سقف های شیب دار ، پیشانی قسمت بالایی را به قسمت پایینی متصل می کند. ساخته می شود. پس از آماده سازی قاب و نصب آن در جای خود، دامپای زیر سردرب اجرا می گردد.

در آخرین مرحله نیز پوشش سردرب نصب می شود. برای اجرای سردرب حیاط باید به نمای ساختمان و نیز هارمونی رنگ و طرح آن با درب توجه ویژه ای داشت. استفاده می شود. ورق های طرح سفال علاوه بر وزن کم از استحکام بالایی برخوردار می باشند. پوشش دکرا به دلیل داشتن طرح سنگریزه ای، نمای زیبایی به سردرب می بخشد.

آخرین مرحله نیز اجرای پوشش پیشانی می باشد. قابل پیاده سازی است. بهتر است که اجرای پیشانی ساختمان پس از اتمام اجرای نمای ساختمان انجام شود. یکی از دلایل ساخت پیشانی ساختمان در این مرحله، نیاز به نصب داربست می باشد. با اجرای پیشانی ساختمان بلافاصله بعد از اجرای نما ، هزینه های مربوط به اجاره و نصب دوباره داربست کاهش می یابد.

عامل دیگر، رسیدن نما به لبه بالای ساختمان و ایجاد یکپارچگی و افزایش زیبایی نمای ساختمان می باشد. هزینه ساخت سردرب حیاط و پیشانی ساختمان وابسته به طرح آن می باشد. قیمت متریال مصرفی بر روی هزینه تمام شده اجرای پیشانی ساختمان و سردرب موثر است. متراژ کار عامل دیگر موثر بر هزینه ها خواهد بود. در تعیین هزینه ساخت سردرب حیاط و پیشانی ساختمان باید دستمزد نصاب را نیز مدنظر قرار داد.

سردرب حیاط به عنوان پوشش و حفاظی برای ورودی ساختمان اجرا می گردد. برای ساخت سردرب حیاط بهتر است از مصالح سبک و دارای مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف، استفاده کرد. سردرب حیاط غالبا از سه قسمت نمای دور کار، لمبه زیر کار و پوشش سقف تشکیل می شود. ساخت سردرب حیاط  و اجرای سقف شیروانی علاوه بر زیبایی، موجب مصون ماندن درب در برابر باران، برف و تابش خورشید می گردد. این امر سبب می شود که از پوسیدگی و رنگ پریدگی درب جلوگیری به عمل آمده و عمر مفید آن افزایش یابد.

پیشنهاد ما اینست که بنابر دلایل متعدد حتما سقف شیب دار را به عنوان یک سقف و عضو سازه ای در نظر بگیرید. شیروانی هائی که با روش متداول سربندی و … اجرا میشوند دارای معایب بی شماری هستند. اجازه بدید به برخی از این معایب اشاره ای داشته باشیم. نفوذ رطوبت و نم باران به فضای داخلی ساختمان و داخل دیوارهای جانبی. وجود منافذ بسیار که راه ورود انواع حشرات کرمها موریانه ها و البته پرندگان و گربه ها میباشد انکار نشدنیست.

استفاده هوشمندانه از چند نوع ترکیب رنگی با مشاوره گرفتن از متخصصین امر میتواند ترکیبی زیبارا ایجاد نماید که بالطبع باعث نمایش جذاب سقف های شکسته سنگی در تابش نورخورشید می گردد. بسیار با دوام و نسبت به تمامی رقبای خود مقاومت بیشتری در برابر آتش سوزی دارد و پوشش شیروانی و سقفی قابل اعتماد برای شماست که در شرکت ویلا سقف نیز با شرط رعایت اصول اصلی که پیشتر عرض کردیم اجرا می شود.

همان طور که گفتیم کمیاب بودن تعمیرات دشوار هزینه بسیار بالا در نسبت به تمام رقبای خود را دارد و نیاز به نصب فریم یا قاب و قالب و سازه نگهدارنده دارد که خود هم زمان بر بوده هم هزینه براست. هم انجام آن کار ساده نبوده که به راحتی قابل اجرا باشد.