ورزشی

بحث خرید بلیت و هزینه‌ها به یک چالش جدی برای ما تبدیل شده/ باید با شیب ملایم دست به جوانگرایی بزنیم

اگر هندبال به هانگژو برود قول کسب مدال نمی‌دهم

رییس فدراسیون هندبال گفت: چنانچه مسئولان با اعزام هندبال به هانگژو موافقت کنند من هیچ قولی نمی‌دهم تا بتوانیم در آن رویداد روی سکو بایستیم.

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط فعلی هندبال اظهار داشت: از امروز  به مدت 10 روز جام باشگاه‌های آسیا را در اصفهان پیش‌رو داریم. ان‌شاءالله پس از آن بازیکنان که حدود ۱۰ ماه زیر فشار سنگین مسابقات مختلفی مانند قهرمانی جهان، بازی‌های کشور‌های اسلامی، لیگ برتر و اردو‌های تیم ملی بودند با نظر وسلین وویوویچ استراحتی چند روزه خواهند کرد تا پس از آن دوباره اردو‌ها استارت زده شود. همچنین مد نظر داریم تا پیش از اعزام تیم به هانگژو بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر بگیریم و امیدوارم کنار آن هم بحث حضور هندبال آقایان در بازی‌های آسیایی به نتایج مثبتی برسد تا بتوانیم شاهد حضور آن‌ها هم در این المپیک آسیایی باشیم.

**با کشورهای زیادی برای بازی دوستانه صحبت کرده‌ایم

وی در خصوص اینکه چه بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم و در این مدت با کشور‌های مختلفی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

**به حضور هندبال در هانگژو خیلی خوشبین هستیم

رییس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه زمان در حال گذر است و باید هر چه زودتر تکلیف این رشته برای حضور در هانگژو مشخص شود، عنوان کرد: بالاخره این موضوع از حیطه اختیارات ما خارج است و باید در ستاد بازی‌ها آسیایی گرفته شود. البته یک بار تصمیم گرفته شد تا اعزام شویم، اما پس از آن به ما گفتند که باید برای اعزام آن بررسی مجدد صورت بگیرد و امیدوارم با نگاه مثبت دوستان چه در کمیته ملی المپیک و چه وزارت ورزش هندبال هم به هانگژو اعزام شود.

**تیم‌های خارجی تا دندان مسلح هستند که در باشگاه‌های آسیا نتایج خوبی بگیرند

پاکدل درباره اینکه برای باشگاه‌های آسیا باید توقع چه نتایجی داشته باشیم، عنوان کرد: بالاترین رویداد آسیا است و تنها فرق آن با مسابقات قهرمانی آسیا در این است که بازیکنان بزرگ دنیا می‌آیند تا با باشگاه‌هایی که قرارداد منعقد کرده‌اند در این تورنمنت حضور پیدا کنند. حضور بازیکنان خارجی سطح مسابقات را بالاتر برده زیرا تیم‌هایی مانند الکویت کویت، النجمه بحرین و کنار آن الدحیل و السد قطر تا دندان مسلح شده‌اند که بتوانند روی سکو بروند و با این اتفاق کار هر دو نماینده ما سخت خواهد بود. البته قرعه سپاهان نسبت به دیگر نماینده کشورمان مقداری بهتر است، اما با این حال امیدواریم هر دو نماینده کشورمان بتوانند به نسبت ادوار گذشته نتایج بهتری را به دست بیاورند.

وی درباره بودجه این فدراسیون برای سال جاری عنوان کرد: بودجه دریافتی از طرف وزارت ورزش فعلا چیزی مشخص نشده و در عوض آن برای بودجه دریافتی کمیته ملی المپیک هم بحث شاخص‌ها در میان است و هر تصمیمی که براساس شاخص‌ها گرفته شود ما از آن تبعیت خواهیم کرد.

**بحث خرید بلیت به یک چالش جدی برای ما تبدیل شده است

رییس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که با توجه به بالارفتن هزینه‌های ارزی چقدر با مشکلات مالی مواجه هستند؛ تصریح کرد: هزینه بلیت سرسام‌آور شده است زیرا با توجه به بلیت‌های خارجی که هم براساس نرخ دلار محاسبه می‌شود و هم قیمت ارز در این روز‌های اخیر افزایش یافته به این منجر شده تا هزینه‌ها هم بیشتر شود. بالاخره اکثر فدراسیون‌ها در بحث اعزام با یکسری چالش‌ها مواجه هستند. الان خود بحث بلیت هم به یک چالش جدی برای همه ما تبدیل شده است. ان‌شاءالله شرایطی پیش بیاید تا این مشکلات کمتر شود.

**اگر هندبال به هانگژو برود قول کسب مدال نمی‌دهم

پاکدل درباره اینکه اگر هندبال اعزام شود فکر می‌کند در بازی‌های آسیایی چه نتیجه‌ای کسب کند، اظهار داشت: من قول نمی‌دهم، زیرا اگر قول داده بودم الان هندبال هم در بین رشته‌های اعزامی به هانگژو حضور داشت، اما با توجه به اینکه در گذشته و بخش آقایان با سطح اول آسیا فاصله گرفته بودیم اکنون این فاصله کمتر شده، اما باز هم قطعا در آسیا حداقل هفت یا هشت کشور هستند که برای کسب مدال می‌جنگند. الان کشور‌هایی مانند قطر، عربستان، کره جنوبی، بحرین، ژاپن، ایران، کویت و حتی عراق از تیم‌های مدعی در راه کسب مدال هستند. همین موضوع را برای ما سخت می‌کند و ما هم یک نسلی داریم که متشکل از بازیکنان جوانان و نوجوانان آینده هندبال هستند و باید بیایند تا بتوانیم با این شیب ملایم دست به جوانگرایی بزنیم. البته خودمان هم باید تلاش کنیم و این هم نیست دست پا بسته باشیم. مربی خوبی داریم تا ان‌شاءالله برای اینکه بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. اینکه بخواهم در این شرایط قول مدال می‌دهم عقلانی نیست، زیرا هر کسی بخواهد قول مدال بدهد دچار چالش فراوان می‌شود.