استان ها

بازگشت شکوهمند «جانی دپ» به صحنه سینما

با فروش ۵۵۰ هزار بلیط در دو هفته رقم خورد؛

فیلم «ژان دو بری» که بازگشت دوباره جانی دپ به پرده سینما محسوب می‌شود، بعد از اکران در جشنواره فیلم کن، در صدر لیست پرفروش‌های سینمای فرانسه جای گرفت.

به گزارش  خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از استقبال گرم از جانی دپ با هفت دقیقه ایستاده تشویق کردن او در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کن امسال، فیلم جدید جانی دپ به نام «ژان دو بری» به کارگردانی میون کام تماشاگران فرانسوی را بعد از اکران در سینما‌ها شیرین کرد.

به گزارش این درام تاریخی، که در آن جانی دپ در نقش لویی پانزدهم پادشاه فرانسه بازی می‌کند و اولین نقش آفرینی او بعد از سه سال محسوب می‌شود، حضور پر شور و قدرتی در گیشه فرانسه داشته است و ثابت کرد که این ستاره پرحاشیه و جنجالی هنوز سوپراستار است و می‌تواند افراد زیادی را حداقل در فرانسه به سینما‌ها بکشاند.

به گزارش کام اسکور فرانس، این فیلم در ابعاد گسترده توسط استودیوی Le Pacte در ۶۵۰ سالن سینما اکران شد و به فروش خالص ۴.۱ میلیون دلاری از محل فروش بیش از ۵۵۰ هزار بلیط در عرض تنها دو هفته دست یافت. این فیلم در حال حاضر در ۸۰۰ سالن سینما اکران می‌شود و نقد‌های مثبت و منفی زیادی در کن دریافت کرد، اما به گفته «اریک مارتی» از کامسکور فرانس حتی پتانسیل فروش ۸۵۰ هزار بلیط (حدود ۶.۴ میلیون دلار) را دارد.

اریک مارتی در ادامه گفت: «ژان دو بری دارد کارش را می‌کند. این یک فیلم خوش ساخت با ارزش تولید خوب است و مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. جانی دپ هنوز بازیگر محبوبی در فرانسه است. اگر او در این فلم بازی نمی‌کرد، این فیلم در نهایت شاید فقط ۱۵۰ هزار بلیط می‌فروخت.»

تماشاگران فرانسوی همیشه شیفته دپ، که سال‌ها در کنار ونسا پارادیس- بازیگر و خواننده مشهور فرانسوی که دپ از او دو فرزند از جمله لیلی رز دپ دارد- در این کشور زندگی می‌کرد، بوده اند. فرانشیز «دزدان دریایی کاراییب» دپ و آثار دیگرش همواره در فرانسه موفق بوده اند.

درطول سه سال دوری اش از سینما، دپ همواره در جشنواره‌های اروپا به خصوص در سن سباستین و دوویل مورد تقدیر قرار گرفت.