بین الملل

بازسازی مسجد تاریخی النوری موصل به شکل معماری شارجه امارات

تلگراف انگلیسی در گزارش خود مهندسان و محققان عراقی را به خاطر بازسازی مسجد تاریخی النوری در موصل ، به ویژه “پروژه معماری اماراتی آن” مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، روزنامه تلگراف انگلیس در این گزارش نوشت. “پنجشنبه گذشته ، یونسکو از انتخاب یک شرکت مصری برای بازسازی مسجد النوری خبر داد. عراقی ها به دلیل عدم انتخاب مهندسان عراقی برای نظارت بر پروژه مورد انتقاد قرار گرفته اند.

به گزارش تلگراف ، بسیاری از ساکنان موصل انتظار داشتند مسجد تاریخی النوری برای حفظ گنبد بازسازی شود ، طاق های آن هماهنگ با معماری تاریخی شهر است ، اما طرح مکعبی شکل این مسجد مردم شهر را ناامید کرد. طراحی کامل است

در همین رابطه ، کارشناس ساختارهای تاریخی “راشا العقید” اظهار داشت. “مدل پیشنهادی دیگر مربوط به موصل نیست ، بلکه کاملاً مشابه شارجه در امارات متحده عربی است.

باستان شناس “una unaid al-Fakhri” از شهر موصل عراق نیز تأکید کرد. “مساجد و مناره ها مکانهای تاریخی و باستانی هستند که سبک معماری آنها باید در حین بازسازی حفظ شود. هیچگونه جزئیات معماری مسجد النوری نباید وجود داشته باشد. تغییر و کاهش ارزش تاریخی آن. “

عراق و امارات در آوریل سال گذشته برای بازسازی مناره حدبه مسجد النوری توافق کردند و امارات متحده عربی اعلام کرد 50.4 میلیون دلار برای بازسازی بنای تاریخی تأمین می کند.

مسجد جامع النوری 150 ساله مکانی است که در سال 2014 سرکرده گروه تروریستی داعش ابوبکر البغدادی خلافت را اعلام کرد.

تروریست های داعش در حالی که نیروهای عراقی در جنگ آزادسازی موصل به جلو حرکت می کردند ، یک مسجد و مناره 850 ساله را منفجر کردند.

مسجد النوری در موصل توسط نورالدین یانگی ؛ این شامل فرمانداران محلی بود که با اولین صلیبی ها می جنگیدند.

نورالدین هشتمین حاکم سوریه بی قیمت در امپراتوری سلجوقی بود.

انتهای پیام: