استان ها

‌اولین رویداد فناورانه «عصر امید اربعین» در فارس برگزار می‌شود

سرگرمی برای همه/فارس فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری اولین رویداد فناورانه «عصر امید اربعین» در این استان با همکاری سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۷ خرداد در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان داشنگاه آزاد اسلامی فارس ضمن تاکید بر اهمیت موضوع علم و فناوری در رشد و توسعه کشور، گفت: سپاه فجر بر اساس همین نگاه و با توجه به اهمیت این موضوع اقدام به راه‌اندازی یک مرکز جامع علمی و پژوهشی به نام مجتمع علم و فناوری اسوه کرده که میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه استان فارس است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس می‌تواند به‌عنوان مرجعیت علمی و محور تعامل دانشگاه و دستگاه‌ها نقش‌آفرینی کند، گفت: مجتمع علم و فناوری اسوه یک الگو و شاخص در زمینه پرورش استعدادها و حمایت از محصولات فناورانه است که طیف وسیعی از محصولات صنعتی تا تالیفات در حوزه علوم انسانی را در بر می‌گیرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان از طرح راهیان پیشرفت، گفت: به‌زودی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در استان فارس راه‌اندازی خواهد شد که زمینه آشنایی هر چه بهتر نهادها، دستگاه‌ها، صنایع و به خصوص قشر نوجوان و جوان کشور با ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی را فراهم خواهد آورد.

وی با تشریح اهداف رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین و نمایشگاه دستاوردها، گفت: این رویداد برای اولین بار به‌صورت مشترک و با همکاری سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید والامقام استان فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه فرصت‌های فناورانه اربعین حسینی در همگرایی علمی جهان اسلام، خدمت‌رسانی شرکت‌ها فناور و دانش‌بنیان به زوار اربعین و توسعه فرهنگ رویداد جهانی اربعین در جامعه دانشگاهی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه کتاب شهدای علمی استان فارس تالیف و منتشر می‌شود، گفت: رویداد فناورانه عصر امید اربعین که برای اولین بار در استان فارس برگزار می‌شود، به‌عنوان یک شاخص و الگو در سطح کشور مطرح شده و ظرفیت‌های علمی و فناوری فارس را در سطح ملی به نمایش درخواهد آورد.

محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این دیدار تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فارس با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها آماده همکاری با نهادها و دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری و علوم انسانی است.

به گزارش سرگرمی برای همه، در این دیدار تفاهم‌نامه مشترک سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در برگزاری اولین رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین و نمایشگاه دستاوردها منعقد شد.

انتهای پیام