اولویت‌های پزشکی و کرونایی دولت آینده

رئیس نظام پزشکی کشور با اشاره به سه جنبه مهم در بخش بهداشت ، از جمله اقتصاد بهداشت ، ساختارهای بهداشتی ، نیروی انسانی که باید در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد ، برنامه های کمی و ویژه در این مناطق ، تأکید کرد که در عین حال ، برای کنترل بحران تاج ، تأمین واکسن را جدی بگیرید.

دولت آینده | مهاجرت

در مصاحبه ای با سرگرمی برای همه ، دکتر محمدرضا اففر ندی وی در مورد چالش های پیش روی بخش مراقبت های بهداشتی ، اقدامات انجام شده توسط دولت آینده برای حل این چالش ها گفت. “لازم به ذکر است که مسئله” سلامت “در انتخابات ریاست جمهوری همه کشورها ، در برنامه نامزدهای ریاست جمهوری مهم است. به عنوان یکی از مهمترین مباحث افراد در سلامت ، در تعیین نامزد اصلی و مردم نقش مهمی دارد. بر این اساس ، اگر نیازهای مردم را ملاک قرار دهیم ، صدای افراد با توجه به این نیازها را هدف قرار می دهیم ، واقعیت این است که سلامتی یکی از بالاترین دروس است. حتی اگر خانواده ها برای تأمین هزینه های زندگی خود تلاش کنند ، آنها نمی خواهند با مشکلات مالی یا مشکلات بهداشتی روبرو شوند.

3 ضلع مثلث کیفیت ارتقا health سلامت

او افزود. “بر این اساس ، یکی از اولویت های برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری در کشورهای پیشرفته جهان این است که آنها چه برنامه هایی در زمینه بهداشت و درمان دارند ، چه بودجه هایی اختصاص می دهند ، چه راهی را در این زمینه طی می کنند. “با توجه به این ، انتظار می رود که کسانی که در حال حاضر برای ریاست جمهوری نامزد می شوند ، به دور از شعار ، به دور از مشاغل عمومی قابل شمارش ، قابل تبدیل به کمیته های اجرایی نیستند ، بلافاصله در برنامه های خود اعلام کنند ،” اقتصاد بهداشت چیست؟ ؟ ، ساختار بهداشتی سه برنامه برای سه دسته نیروی کار بهداشتی در نظر گرفته است. به نظر می رسد این سه دسته سه جنبه مرتبط مثلث بهبود کیفیت در سلامت هستند. روابط آنها به این واقعیت مربوط می شود که اگر ساختار مراقبت های بهداشتی احیا نشود و اصلاح نشود ، هر چقدر بودجه در زمینه بهداشت افزایش یابد ، آنها هدر می روند کلینیک ناکارآمد خواهد بود ، البته ، اگر هر دو موارد بدون با توجه به نقش موثر در حضور نیروی کار ماهر و واجد شرایط ، اگر از آن در بخش مراقبت های بهداشتی استفاده شود ، و اگر نیروی انسانی کافی و ماهر تأمین نشود از شما پشتیبانی می کند ، البته نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

چالش های اقتصاد سلامت

افزایش سهم مراقبت های بهداشتی از تولید ناخالص داخلی

افر ndi شاخص های رشته اقتصاد بهداشت را توضیح داد و ادامه داد. “مشکلی که در زمینه اقتصاد سلامت وجود دارد این است که اندازه بودجه اختصاص یافته از تولید ناخالص داخلی یا تولید ناخالص داخلی شاخصی در این زمینه است ، در تمام کشورهای جهان در نظر گرفته شده است. ارسال شده به عنوان مثال ، در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی این رقم 18٪ و در ایالات متحده – حدود 20٪ است. طبیعتاً افزایش این شاخص در کشور ما که اکنون هشت درصد است ، می تواند سطح اقتصاد بهداشت و درمان را در سطح بالاتری تنظیم کند.

انجام اقتصاد بهداشتی ؛ بیمه بیماری باید به مردم داده شود

وی افزود: شاخص های اقتصاد بهداشت و درمان در زمینه تقویت بیمه مردم و کمک های بیمه ای است. این بدان معناست که اگر بیمه های ما برای کاهش پرداخت از جیب م effectiveثر و قدرتمند شوند ، مسأله اقتصاد بهداشت می تواند حمایت اساسی از افرادی داشته باشد که از جیب خود بیمار می شوند نه از جیب. قرار دادن:

هزینه های بهداشتی باید واقعاً محاسبه و گزارش شود

اف دور ndi بیشتر تأکید کرد. “در عین حال ، در زمینه اقتصاد سلامت ، علاوه بر رشد تولید ناخالص داخلی ، پوشش کافی بیمه ، مقوله دیگری است که هزینه های بهداشتی به صورت واقعی محاسبه و اعلام می شود.” بر این اساس گفته می شود تعرفه واقعی برابر با قیمت تمام شده است. اگر این دسته به درستی ارزیابی و محاسبه نشود ، به طور طبیعی کیفیت خدمات بهداشتی کاهش می یابد. یکی از باورهای غلط رایج این است که آنها فکر می کنند کرایه برابر با بازدید است. گرچه اینطور نیست. حدود 9٪ از تعرفه های اصلی بهداشت و درمان ویزیت است ، در حالی که سایر هزینه ها شامل داروها ، اتاق های هتل ، اجزای فنی ، خرید تجهیزات و غیره است. اگر آن هزینه ها واقعی در نظر گرفته نشوند چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان مثال ، اگر هزینه های واقعی هتل مشاهده نشود ، کیفیت بیمارستان چه دولتی و چه خصوصی کاهش می یابد. اگرچه باید تختخواب ، ملحفه ، غذا و غیره به بیمار ارائه شود ، اما اگر هزینه ای که قیمت واقعی است در نظر گرفته نشود ، البته نمی توان آنها را از نظر کیفی تهیه کرد. این امر در پزشکی ، تجهیزات و سایر زمینه ها نیز صادق است.

او افزود. “به عنوان مثال ، این امر می تواند در جز technical فنی نیز اتفاق بیفتد. م componentلفه فنی به این معنی است که دستگاه های موجود در بیمارستان مانند MRI ، سی تی اسکن و غیره فرسوده شده اند ، و اگر این فرسودگی در تعرفه م componentلفه فنی مشاهده نشود ، بعد از مدتی این دستگاه ها فرسوده می شوند بیرون ، سوخته ،:

2 بعد از ساختار بهداشتی ؛ از پزشک خانواده و سیستم ارجاع گرفته تا پرونده های دیگر و نسخه های الکترونیکی

مدیر کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنبه دوم بخش بهداشت و درمان ، یعنی بحث در مورد ساختار بهداشت ، گفت: “سالهاست که موضوع تسطیح سیستم ارجاع ، پزشک خانواده و خدمات در برنامه های توسعه ، سالانه برنامه های بودجه باید به درستی در قانون اعمال شود. “اما در عمل می بینیم که اقدامات کافی در این زمینه انجام نشده است. اکنون می بینیم که به دلیل فقدان سیستم ارجاع پزشک خانواده ، اگر شخصی دفترچه بیمه در کشور داشته باشد ، می تواند امروز به یک پزشک ، فردا به پزشک دیگر و فردا به پزشک دیگر و هر یک از این پزشکان مراجعه کند. همچنین دارو دریافت می کند ، تقاضا می کند به طور طبیعی ، این مشکل هزینه های چند برابری را به سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می کند. اکنون ، برای استفاده مناسب از اقتصاد بهداشت ، ما باید یک ساختار بهداشتی مناسب داشته باشیم ، یکی از آنها سیستم ارجاع ، تراز کردن پزشک خانواده و خدمات و اندازه دیگر ، پرونده الکترونیکی: e- نسخه. به عبارت دیگر ، اگر در این دو زمینه به جلو حرکت کنیم ، می توان گفت که می توانیم از اقتصاد مراقبت های بهداشتی به خوبی استفاده کنیم.

نیروی انسانی پزشکی؛ بدون پشتیبانی

دستیارها بحران می زنند

افر ndi همچنین در مورد بخش مراقبت های بهداشتی گفت. “نیروی پزشکی یکی از برجسته ترین استعدادها در کشور است که امتحان خود را پس داده است ، دوره های آموزشی بسیار سختی را پشت سر می گذارد. متأسفانه ، برخلاف سایر زمینه های آموزشی ، مسئولیت های خدماتی را ارائه می دهد. خارج از مرکز ، در سطوح مختلف. ” برای اینکه بعد از فارغ التحصیلی از پزشکی عمومی مجبور شوند چند سال به مناطق محروم بروند و بعد از تخصص در داروی فرعی نیز باید همان کار را انجام دهند که این کار بدون حمایت لازم به کار زیادی نیاز دارد. ما اخیراً شاهد بحران مددکاران بوده ایم که طی آن جامعه مددکار جوان با افسردگی ها ، ناامیدی ها و مشکلات بسیاری روبرو شده است. این به این دلیل است که دستیار در طول دوره کمک خود دستمزدی دریافت می کند ، که در واقع با یک زندگی ساده و حداقل مطابقت ندارد. حقوق یکی از دستیاران ما که البته مجرد و متاهل است. ما در مورد 2.5 تا 3.5 میلیون درام صحبت می کنیم. این اعداد چیزی نیستند که بتوانند زندگی با وقار و حداقل این افراد را فراهم کنند. در عین حال ، بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد ، مانند بیمه ، امید به یک محیط کار آینده و غیره.

هشدار سریع درباره مهاجرت نخبگان

او تاکید کرد. “ما نمی گوییم که هیچ کس نباید برای ارائه خدمات به مناطق محروم برود ، اما این مناطق باید تحت پوشش خدمات باشد ، اما این عملیات باید با پشتیبانی کافی همراه باشد.” شما نمی توانید به کسی بگویید که به دورترین نقاط زمین برود ، اما ما از شما پشتیبانی نمی کنیم. اگر به این افراد امکان تشخیص داده شود ، مطمئن باشید که در مناطق محروم رقابت وجود دارد و همه به آنجا می روند. با این حال ، این حمایت باید به روشی واقعی اجرا شود. من به عنوان یک معلم دانشگاه می گویم اگر این اتفاق نیفتد ، ما دچار مشکل خواهیم شد. در واقع ، امروزه یکی از نگرانی های اصلی ما مهاجرت از کشور است. در نظر بگیرید که چه هزینه ای برای یک خانواده ضروری است که فرزندشان باید پزشکی بخواند ، متخصص شود و وقتی این فرد شکوفا شد و به مرحله خدمت به مردم رسید ، او تلاش می کند تا به جای دیگری منتقل شود. زیرا او آینده بهتر و روشنی را برای خود متصور است.

سپس آف غا گفت. آنچه من در سازمان نظام پزشکی می بینم این است که ما سالانه حدود 3000 درخواست خوب داریم ، این سندی است که مورد نیاز افرادی است که می خواهند کشور را ترک کنند. البته ، ما نمی دانیم که چه تعداد از این افراد کشور را ترک می کنند ، اما این نشانه تمایل نامطلوب به آینده کشور است. اگر این مجموعه نگهداری نشود ، در زمینه نیروی انسانی نیز دچار مشکل خواهیم شد. بنابراین ، با در نظر گرفتن این سه جنبه در زمینه مراقبت های بهداشتی ، داوطلبان باید برنامه های خاص کمی ارائه دهند.

دولت آینده | مهاجرت

اولویت های تاج دولت آینده

نیاز به توجه به تهیه واکسن های ویروس کرونا

مدیر کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به بحران کرونا و اقدامات دولت آینده در این راستا گفت: “از طرف دیگر ، ما در بحران کرونا قرار داریم. به طور طبیعی ، اولویت بخش بهداشت دو برابر می شود. در همه کشورها پس اینطور. بنابراین ، برای دسته تاج ، هر دو در این سه طرف لازم است. یعنی برای تأمین بودجه لازم ، ساختارهای خاص و نیروی انسانی و توجه بیشتر به تهیه واکسن ها.

از دور قندی ، با بیان اینکه آنچه موجب مرگ و میر می شود ، فراوانی کشورها را کاهش می دهد ، سطح استانداردهای بهداشتی ، کنترل واکسیناسیون است ، گفت: “از نظر کنترل استانداردهای بهداشتی در کشور ما ، وضعیت مشابه کشورهای پیشرفته نیست. بنابراین ، می بینیم که کشورهایی مانند New Aland aland ، استرالیا ، چین ، کره و … کارهای خوبی در این زمینه انجام داده اند و توانسته اند بیماری را بسیار کنترل کنند. در بعضی از کشورها شمار کشته شدگان متوقف شده است و در برخی کشورها تعداد کشته ها یک بار در هفته است. مسئله دوم واکسیناسیون است. ما باید تعداد واکسیناسیون هایی را که اکنون در کشور ما انجام شده است با موارد مشابه در منطقه مقایسه کنیم. می بینیم که این کشورها با بهبود شرایط واکسیناسیون تقریباً توانسته اند جلوی کنترل و کنترل مرگ و میر و بیماری های مرگ را بگیرند. بنابراین ، کشور ما ، با توجه به اینکه در زمینه تنظیم مقررات اجتماعی ، به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور ، امکان تعطیلی طولانی مدت یا حمایت از خانواده ها در خانه وجود ندارد ، ما باید بیشتر بر روی واکسن ها تمرکز کنیم تا به گروه های آسیب پذیر برسیم در اسرع وقت. و سپس کل جامعه را واکسینه کنید. میزان واکسیناسیون فعلی حدود دو و نیم تا سه درصد است که به هیچ وجه برای پوشش جمعیت کافی نیست.

برنامه دولت سیزدهم برنامه تحول سلامت

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به آنچه دولت آینده باید در زمینه برنامه تحول سلامت برنامه ریزی کند ، گفت: برنامه تحول سلامت در ابعاد مختلفی ارائه شد: چندین بسته برای حمایت از بخش بهداشت. به نظر من ، پشتیبانی در زمینه اقتصاد سلامت در قالب یک برنامه تحول ارائه شد ، و رشد سهم بهداشتی از تولید ناخالص داخلی در این برنامه خوب بود ، و حدود دو درصد رشد داشت که رشد خوبی است. بخش در طرح تحول سلامت دیده شده است. کنترل قوانین ساختار اجرایی سیستماتیک نبود ، بسیاری از این افزایش بودجه ها به هدف مورد نظر خود نرسیدند. طبیعی است که اگر ما پول اضافی را در آن عملکرد ساختاری سرمایه گذاری نکنیم ، بسیاری از این فرصت ها به پایان می رسد. علاوه بر این ، به دلیل مشکلاتی که دولت با آن روبرو شده است ، از جمله تحریم های ایالات متحده و غیره ، ادامه این حمایت دیگر امکان پذیر نبود.

اگر از راه دور ndi سپس تاکید کرد. “اگر آنها بتوانند برنامه تحول سلامت را در زمینه حمایت اقتصادی از بخش بهداشت ، همراه با كنترل هایی كه به جای آن اجرا می شوند ، اجرا كنند ، در این زمینه قطعاً موفقیت حاصل می شود.”

انتهای پیام: