ورزشی

اوضاع تلخ و ناراحت کننده سلطان فوتبال جهان/عکس

نتفلیکس اخیراً مستندی درباره زندگی پله فوق ستاره سابق فوتبال برزیل ساخته و روزهای روشن زندگی حرفه ای وی را مرور کرده است. این فیلم به کارگردانی بن نیکلاس ، دیوید تههورن ، شامل یک سری مصاحبه با پله و بستگانش است. این فیلم جزئیاتی را بیان می کند که پیرمرد 80 ساله قبلاً مقابل دوربین در مورد آن صحبت نکرده است ، اما وضعیت جسمی او گویای همه چیز است.

اوضاع تلخ و غم انگیز پادشاه فوتبال جهان / عکس

نردبان نمی تواند بدون ویلچر حرکت کند و از واکر برای قرار گرفتن در مقابل دوربین استفاده می کند ، که نشان دهنده وضعیت نامساعد این ستاره بزرگ است. پله قبلاً تحت عمل جراحی مفصل ران قرار گرفته بود ، اما همانطور که پسرش آدینیو اعتراف کرد ، بهبودی وی برنامه ریزی نشده بود.

“حال و هوای پدرم بسیار شکننده شده است. مفصل ران او تغییر کرده است ، روند بهبودی به خوبی پیش نمی رود. بنابراین او به سختی راه می رود ، نوعی دلگیر کننده است. آدینیو سال گذشته گفت: “تصور كنید كه او پادشاه است ، همیشه یك تصویر.” “ثابت شد که این امکان وجود دارد ، حتی اکنون او امروز نمی تواند به درستی راه برود.”

اوضاع تلخ و غم انگیز پادشاه فوتبال جهان / عکس:

یکی از قابل توجه ترین تصاویر در این مستند گریه پله در هنگام صحبت از قهرمانی در جام جهانی 1970 است. در آن زمان کشور تحت دیکتاتوری نظامی بود و این موفقیت به بالا بردن روحیه جمعیت کشور کمک کرد.

وی گفت: “جام جهانی 1970 بهترین روز زندگی من بود ، اما برای این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار بود ، زیرا اگر برزیل در سال 1970 شکست بخورد ، اوضاع می تواند بدتر شود. وقتی ما پیروز شدیم ، کل کشور می توانست نفس راحتی بکشد ، “قطعاً 1970 برای مردم برزیل مهمتر از فوتبال بود.”

اوضاع تلخ و غم انگیز پادشاه فوتبال جهان / عکس

258 252: