عمومی

امنیت مرزها با رویکرد حمایت از تولید داخلی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار جلال ستاره بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از مرزهای شمال استان اردبیل اظهار کرد: قاچاق کالا و سوخت در مرزهای کشور دو معضل جدی است که مرزبانی فراجا تلاش می‌کند این دو آسیب را با تدبیری مناسب به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق را در ماه‌های اخیر شاهد بودیم و مأموران مرزبانی و دریابانی سعی کردند تا مانع از قاچاق سوخت و کالا شوند.

جانشین مرزبانی فراجا ادامه داد: این پدیده در مرزهای جنوب کشور به ویژه خلیج فارس و دریای عمان بیشتر ملموس بوده که با راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، ارز و سوخت سعی شد تا در مناطق ساحلی و مرزی از سودجویی و فرصت طلبی قاچاقچیان جلوگیری شود.

سردار ستاره بیان کرد: با توجه به تفاوت قیمت محسوس سوخت در داخل کشور و خارج از ایران ما با پدیده قاچاق سوخت گازوئیل و بنزین روبرو هستیم که مرزبانی تا حد امکان سعی کرده تا جلوی این اقدامات به ویژه شناورهای باری و تجاری حامل کالای قاچاق سوخت را در مناطق ساحلی و آبراهی جنوب کشور بگیرد.

وی اضافه کرد: در سایر مناطق مرزی کشور امنیت و آرامش خوبی برقرار است و ما هیچ تهدید مرزی را شاهد نیستیم.

جانشین مرزبانی فراجا به حوادث مرزی شرق کشور و تلاش قاچاقچیان موادمخدر و اقدامات ایضاعی تروریست‌ها اشاره و اظهار کرد: نه تنها با اقدامات به موقع شاهد دفع این توطئه‌ها بودیم بلکه سعی کردیم تا اجازه تهدید مرزها را به دست نشانده‌های بیگانگان ندهیم.

سردار ستاره خاطرنشان کرد: در کنار مرزبانان مرزداران غیرتمند نیز یاریگر تأمین امنیت مرزها هستند که نمونه موفق آن را در مرزهای استان اردبیل با جمهوری آذربایجان شاهد هستیم که هیچگونه تعرض و تهدید مرزی را شاهد نبودیم.