اقتصادی

افزایش ۱۶۱ درصدی کشفیات آبزیان در کشور

سرگرمی برای همه/لرستان فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات کشور از افزایش ۱۶۱ درصدی کشف انواع آبزیان در کشور خبر داد.

هادی دیده‌ور در گفت‌وگو با سرگرمی برای همه اظهار کرد: با تمام سعی و تلاش همکاران در یگان حفاظت استان‌های ساحلی و پشتیبانی مدیران کل از لحاظ نیرو و تجهیزات و بحث مالی توانستیم در بحث صیانت از دریا و حمایت از صیادان مجاز و برخورد با صیادی غیرمجاز شاهد افزایش کشف انواع آبزیان به ۱۶۱ درصد بتوانیم کشفیات را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امسال شاهد افزایش صید پره در دریای خزر بودیم.

دیده‌ور افزود: در تلاش هستیم با حمایت و پشتیبانی همه دست‌اندرکاران در سازمان شیلات و تلاش و کوشش یگان حفاظت بتوانیم به نحو خوبی از منابع آبی دریا صیانت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات کشور تصریح کرد: درخصوص تشکیل پرونده و در سطح دریا برخورد با صیادی غیرمجاز و صیادانی که مجوز دارند اما نوع صید آن‌ها غیرمجاز است، کمیسیون تخلفات صیادی را در شهرستان‌ها و استان‌ها برگزار و پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم که برخوردهای قضایی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که قانون برخورد با صیادی غیرمجاز متناسب به جرم الان نیست، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در مجلس این قانون را تصویب و مجازات صید و صیادی غیرمجاز را افزایش دهیم که به نوعی بازدارنده باشد.

دیده‌ور ادامه داد: در سال گذشته شاهد کاهش پرونده‌های تشکیل شده از لحاظ نوع تخلفات بودیم و این نیز به دلیل پیشگیری و تذکرات همکاران یگان حفاظت در سطح دریاها و آموزش‌های قبل از شروع فصل صید بود.

انتهای پیام