استان ها

افتتاح ۱۷۶۲ واحد مسکن روستایی به‌مناسبت دهه فجر در کرمان/ طرح هادی همه روستاهای استان تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه؛ علی‌اکبر سلطانی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس بنیاد مسکن رفع چالش‌های حوزه مسکن در روستاها و شهرهای کوچک است، اظهار داشت: در مواقع حوادث بهسازی و بازسازی مسکن‌ها و همچنین ساخت مسکن محرومان در روستاها بر عهده بنیاد مسکن است.
او با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۰۰ روستا در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: استان کرمان دومین استان به لحاظ تعداد روستا و دارای بیشترین مساحت روستایی است و همچنین ۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در استان کرمان وجود دارد.
سلطانی‌نژاد افزود: در سطح استان کرمان در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۳۰ درصد بود و اکنون این رقم به حدود ۶۴ درصد رسیده است.
او تاکید کرد: طرح هادی همه روستاهای استان کرمان تهیه شده و همه آن‌ها دارای طرح هادی هستند.
سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌هایی است که وارد فاز حیات معکوس شده و در این زمینه جزو استان‌های پیشرو کشور هستیم، بیان داشت: در سطح استان کرمان ۳۰۰ روستا را بازنگری معکوس کرده‌ایم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۷۰ درصد روستاهای استان کرمان عمران روستایی شده‌اند و در زمینه جذب اعتبارات معابر روستایی رتبه اول یا دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
سلطانی‌نژاد ابراز داشت: در حال ساماندهی اراضی تصرفی در روستاها هستیم و با این کار بسیاری از پرونده‌های قضایی کم شده اما بخش زیادی از این ساماندهی اراضی هنوز باقی مانده است.
او بیان کرد: در همه شهرها زمین در قالب نهضت ملی مسکن تامین شده و در حال ساخت مسکن هستیم و در این زمینه فردا چند واحد در شهرستان انار افتتاح می‌شود.
سلطانی‌نژاد گفت: در تامین زمین برای ساخت مسکن در چند شهر استان از جمله کرمان و سیرجان دچار مشکل هستیم.
او با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۷۶۲ مسکن روستایی در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر کلنگ‌زنی و افتتاح مسکن در شهرهای انار، بافت، خورسند، شهربابک و بردسیر را خواهیم داشت و همچنین معبر ۶۰۰ روستا با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در این ایام افتتاح می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: در دهه فجر عملیات اجرای بهسازی معبر و جدول‌گذاری ۱۵۰ روستا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان شروع می‌شود و همچنین از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال معبر حدود یک‌هزار و ۳۰ روستا به بهره‌برداری رسیده است.
او با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن در آبان‌ماه سال جاری ابلاغ شده است، ادامه داد: در سال جاری برای ۱۴هزار واحد روستایی تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی اختصاص داده‌ایم که تاکنون ۱۱ هزار مورد آن به بانک معرفی و ۵۳۰۰ مورد نیز انعقاد قرارداد شده است.
سلطانی‌نژاد بیان کرد: لازم است در تامین زمین تسریع و در خدمات زیربنایی همت شود؛ مسکن برخی از شهرها مانند کرمان، بردسیر، شهربابک آب ندارد.
به گفته او، معبر ۶۰۰ روستا با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر در استان کرمان افتتاح می شود. گفتنی است که از دهه فجر قبل تا دهه فجر امسال معبر حدود ۱۰۳۰ روستا به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی بهسازی معبر و جدول گذاری ۱۵۰ روستا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در این ایام آغاز می شود و همچنین ۱۷۶۱ مسکن روستایی نیز افتتاح می شود.

46