استان ها

افتتاح ۱۶۵ طرح با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه‌فجر

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه استان سمنان وی افزود: ۱۸۱طرح افتتاحی و کلنگ‌زنی برای دهه فجر امسال در سمنان برنامه‌ریزی شده است.

بهرامی ادامه داد: از مجموع ۱۶۵ طرح آماده افتتاح سمنان در دهه فجر امسال، ۱۵۸ طرح عمرانی با اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان و هفت طرح اقتصادی با اعتبار ۶۴۸ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: ۱۵ طرح عمرانی با اعتبار ۸۷۹ میلیارد تومان و یک طرح اقتصادی با اعتبار ۲ میلیارد تومان دهه فجر امسال در شهرستان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.

***سمنان متکدی نیازمند ندارد

فرماندار سمنان گفت: متکدیان این شهرستان شناسنامه‌دار هستند و هیچ کدام از متکدیان کنار خیابان در این خطه نیازمند نیستند.

درآمد متکدیان از طریق کمک مالی تا حدی زیاد است که با وجود پیشنهاد حمایت، حاضر به ترک تکدی‌گری نیستند.

وی بیان کرد: یکی از متکدیان سمنان حساب بانکی بالایی دارد و از شهروندان استدعا می‌شود به متکدیان کمک نکنند.

***پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره) در دستور کار است

فرماندار سمنان خاطر نشان کرد: پس از ۲۲ بهمن در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره) اجرایی می‌شود.

بهرامی افزود: خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان باید گذر فرهنگی شهر شود و باید همه در این زمینه همراهی کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها و پارکینگ برای پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره) فراهم شود و در کنار تامین زیرساخت، باید مجوز قانونی برای بستن خیابان و پیوست فرهنگی پیگیری شود.

فرماندار سمنان گفت: شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در ماه شعبان و رمضان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی نقش پررنگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در سمنان با ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود، اظهار کرد: افتتاح اورژانس کوثر سمنان، افتتاح ۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، بهسازی مرکز مراقبت ویژه بیمارستان شفا و تکمیل بوستان‌های شهری از جمله طرح‌های مهم افتتاحی این شهرستان است.

بهرامی ادامه داد: با وجود پارک اقتصاد دیجیتال به زودی افتتاح پردیس هوش مصنوعی و پارک علم و فناوری در سمنان به دنبال کسب عنوان پایتخت فناوری برای سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه تحقق سمنان شهر هوشمند و دیجیتالی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان با تلاش مضاعف دنبال می‌شود، تاکید کرد: رونق گردشگری در سمنان نیازمند تجاری‌سازی و نمادسازی است و باید بخش‌های مختلف در تحقق این راهبرد همراهی کنند.

فرماندار سمنان تصریح کرد: ۱۳۶ طرح مصوب از محل تبصره ۱۶ به بانک معرفی شد که از این تعداد تسهیلات ۱۳۰ طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال سمنان برای ۲ هزار و ۳۷۱ در سالجاری بود که اکنون با همراهی بخش‌های مختلف برای ۲‌هزار و ۷۶۱ نفر اشتغالزایی شد.

بهرامی گفت: ۱۴۹ نانوایی در سمنان فعال است و ارتقای کیفیت نان عرضه شده برای مصرف‌کننده با افزایش نظارت‌ها پیگیری می‌شود.

فرماندار سمنان یادآور شد: آدرس تمام مراکز خدماتی شهرستان سمنان مانند نانوایی‌ها و داروخانه‌ها در بستر الکترونیک در قالب یک اپلیکیشن فراهم شده است.

وی افزود: ۱۴ نانوایی شهرستان سمنان به منظور تداوم خدمات در شرایط احتمالی قطعی گاز دوگانه‌سوز شد و افزایش شمار نانوایی‌های ۲گانه‌سوز در دستور کار است.

***رفع دغدغه مالکان خانه‌های ناایمن مسکن آنلاین سمنان در دست پیگیری است

فرماندار سمنان اظهار کرد: ناایمن بودن برخی از خانه‌های مسکن آنلاین سمنان یک کابوس بود که وضعیت در شورای تامین مطرح شد و رفع این کابوس در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: ۳۳۶ خانه در مسکن آنلاین سمنان دارای وضعیت ناایمن است که ۶ بلوک وضعیت بحرانی با قید فوریت نظر به تخلیه شد و اکنون مشاور برای بررسی وضعیت ساختمان و تصمیم برای مقاوم‌سازی یا تخریب ساختمان در حال تحقیقات است.

بهرامی افزود: وزارت راه و شهرسازی متولی مسکن آنلاین است و باید براساس توافق با مالکان خانه‌های ناایمن در مسکن آنلاین سمنان نسبت به رفع دغدغه ساکنان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۳۱ اداره‌کل در مرکز استان سمنان اداره شهرستان ندارد، یادآور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تعزیرات و اداره راه و شهرسازی از جمله ضروریات شهرستان سمنان است.

تداوم فعالیت قطار سمنان – مشهد در گرو استقبال مسافر است

فرماندار سمنان گفت: تداوم فعالیت قطار سمنان- مشهد در گرو استقبال مسافر است و اکنون استقبال مسافر در حدمطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطار محلی سمنان- تهران نیز در دست پیگیری است، یادآور شد: جانمایی ترمینال در بخش حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمنان نیازمند بررسی است.

بهرامی ادامه داد: باید اجماع نظری صورت گیرد که ورودی شهر سمنان در کدام بخش و ورودی شهر چگونه باشد.

فرماندار سمنان تصریح کرد: غذا دادن به سگ‌های ولگرد بزرگترین خیانت به چرخه طبیعت است و اکنون برخی افراد که اطلاع کافی در این زمینه ندارند، مانع از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌شوند.

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش در سمنان پیگیری می‌شود

فرماندار سمنان گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش در سمنان به منظور حمایت مالی از تیم‌های ورزشی سمنان و حضور در لیگ دسته یک و لیگ برتر پیگیری می‌شود.

وی افزود: زمین با چمن طبیعی به منظور بازی‌های مهم در سمنان یک ضرورت است و باید یک همدلی و وحدت بین مسوولان برای تحقق این راهبرد شکل بگیرد.

فرماندار سمنان اظهار کرد: واگذاری یکساله غرفه‌های شهرداری قدرت ریسک را از سرمایه‌گذار در زمینه فروش میوه می‌گیرد.

وی بیان کرد: افزایش دوره واگذاری و اجاره غرفه از یک سال به دوره پنج ساله از جمله راهکارهای کنترل بازار است.

فرماندار سمنان ادامه داد: ۱۰ نقطه برای فروش میوه در شهر سمنان به منظور ایجاد بازار رقابتی و کنترل بازار پیش‌بینی شده است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

*** بیش از ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال محقق شد

فرماندار سمنان گفت: ۱۱۵ و ۱۸ صدم درصد تعهد اشتغال امسال برای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با وجود ۲ ماه مانده تا پایان سال جاری محقق شد.

محمد بهرامی ابراز داشت: امسال ایجاد ۲ هزار و ۳۷۱ فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای زیرمجموعه این دستگاه‌ها در شهرستان سمنان هدفگذاری شد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با همراهی مسوولان شهرستان سمنان بر پایه گزارش‌گیری در سامانه ملی رصد، ۲ هزار و ۷۳۱ فرصت شغلی ایجاد شده است.

فرماندار سمنان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشترین سهم در تعهد اشتغالزایی شهرستان سمنان دارند.

به گفته وی، فرصت‌های شغلی جدید بر پایه اجرای برنامه‌های اشتغالزایی سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و اشتغال بخش دولتی است.

فرماندار سمنان گفت: اشتغالزایی در این شهرستان با تکیه بر مهارت‌آموزی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

46