بین الملل

اعلام برائت باکو از اظهارات بی اساس یک نماینده پارلمان علیه ایران

پس از اظهارات بی اساس ، سطحی و بی اساس نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان ، دستیار رئیس جمهور “حکمت حاجی” رئیس جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) در گفتگوی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو این اظهارات را تکذیب کرد.

او اضافه کرد. “همانطور که قبلاً گفتیم ، همه مقامات عالی رتبه آذربایجان از موضع سازنده و منصفانه رهبر معظم ایران ، آیت الله خامنه ای راضی هستند ؛ آنها آن را با حسن نیت سازنده می دانند. سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع مقامات دولتی نیست. ” جمهوری آذربایجان نیست.

به گزارش فارس ، مقام معظم رهبری در بیانیه خود در روز سه شنبه (4 نوامبر) با اشاره به جنگ اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه این یک حادثه تلخ است ، تهدیدی برای امنیت منطقه است ، گفت: “این تقابل نظامی باید تا آنجا که ممکن است انجام شود.” زودتر تمام کنید البته تمام مناطق جمهوری آذربایجان اشغال شده توسط ارمنستان باید آزاد شده و به آذربایجان برگردانده شود.

آیت الله خامنه ای همچنین با تأکید بر لزوم حفظ امنیت ارامنه در آن سرزمین ها و محافظت از مرزهای بین المللی توسط هر دو طرف ، افزود: آنها قطعاً قاطعانه عمل خواهند کرد.

لازم به ذکر است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب با استقبال مثبت مقامات باکو روبرو شد ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای از آنها تشکر کرد.

310 310: