عمومی

اعزام ۴۶۲ تیم پزشکی به مناطق محروم گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سید علیصدر بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به تشکیل بسیج جامعه پزشکی گیلان از سال 1380، اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی گیلان از سال 1380 تشکیل شده است. رفع فقر در میدان بیماری بیمارانی را که از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند درمان و کمک می کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 462 گروه پزشکی به مناطق کم برخوردار منطقه اعزام شدند، افزود: در 6 ماهه نخست امسال 462 گروه پزشکی به مناطق محروم منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بسیاری از مردم مناطق کم برخوردار گیلان یا از بیماری خود اطلاعی ندارند و یا در صورت اطلاع از بیماری خود توان مالی درمان آن را ندارند، بنابراین در 6 ماهه نخست امسال 17000 خدمت توسط بسیج پزشکان و کادر پزشکی در این مناطق ارائه شده است.

صدر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای رسیدگی به جمعیت سالمند استان گیلان گفت:

وی با اشاره به اجرای طرح «نفس» در استان گیلان گفت. وی ادامه داد: یکی از معضلات جامعه بحث سقط جنین توسط مادران به دلایل مختلف است که به همین منظور طرح «نفس» در استان گیلان و در دو شهرستان تلاش و لاهیجان اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان ادامه داد. ارائه مشاوره به مادرانی که قصد سقط جنین یا ایجاد اشتغال برای این افراد را دارند از جمله فعالیت ها و اهدافی است که در برنامه NAFS در نظر گرفته شده است.