ورزشی

استقلال با بیت‌کوین با بازیکنان قرارداد می‌بندد!

چند روزی است که تصویب دستورالعمل و قوانین جدید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای اجرا در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران حسابی جنجالی از آب درآمده و سر و صدای زیادی به راه انداخته است. قوانینی که از سقف بودجه باشگاه ها گرفته تا نحوه تمدید و نوع ارز پرداختی را نیز شامل می شود.

این قوانین جدید که گفته می شود برخی از آنها با قوانین فیفا نیز در تضاد است، حسابی با اعتراض مربیان و بازیکنان شاغل در لیگ برتر همراه بوده است. ممنوعیت عقد قرارداد با دلار و یورو، یکی از بندهای عجیبی است که با اعتراض باشگاه ها روبرو شده چرا که آنها در پرداخت دستمزد خارجی های خود دچار مشکل می شوند.

شب گذشته بود که حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال مهمان برنامه فوتبال برتر بود و در بخشی از گفتگوی طولانی مدتش با محمدحسین میثاقی، به موضوع دستورالعمل جنجالی پرداخت. جایی که کریمی در اظهارنظری قابل تأمل که به نظر می رسد ناخواسته از زبان او خارج شد، درباره استفاده از رمز ارزها و بیت کوین برای پرداخت دستمزد خارجی های تیمش صحبت کرد.

این مکالمه دقیقا به شرح زیر برقرار شد:

میثاقی: دستورالعمل نقل‌وانتقالات به شما ابلاغ شده است؟
کریمی: بله ابلاغ شده است.

میثاقی: شما می توانید برای فصل بعد قرارداد دلاری ببندید؟
کریمی: فعلا با این دستوری که داده اند، اگر قرارداد دلاری نبندیم، باید یک راهکاری پیدا کنیم. با بیت کوین می بندیم! (با خنده)

میثاقی که دستش را به پیشانی اش تکیه داده بود، با خنده گفت: راهکارش را دارید الآن!
کریمی: بالاخره باید راه دور زدن تحریم ها را پیدا کنیم.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در ادامه نیز گفت: خیلی از قراردادهای کنونی ما دلاری است. اینها را باید چکار کنیم؟ قراردادهای فعلی را باید چه کنیم؟

میثاقی که همچنان در حال آنالیز پاسخ قبلی کریمی بود، با خنده و رو به دوربین گفت: آدمی که اینکاره باشد، با یک جمله مشکل دستورالعمل را حل کردید و رفت.
کریمی نیز با قهقهه گفت: بالاخره این نیز قابل توجه کسانی که می خواهند استفاده کنند.

میثاقی: بالاخره باید آن را در باشگاهتان سند کنید. این را از کجا می آورید؟
کریمی: باید آن عدد را سند کنید. بالاخره آن را به ریال تبدیل می کنیم.

میثاقی نیز گفت: پس از این ور آن را ریال می کنید! عجب… جالب بود! (با خنده)

کریمی همچنین درباره سقف بودجه نیز گفت: سال گذشته فقط قرارداد بازیکنان و کادرفنی ۴۲۰ میلیارد بوده که آن نیز قطعا باید افزایش پیدا کند. حالا اگر من ماندگار شوم یا دوستان دیگر، حتما سر این موضوع اعتراض می کنیم. زمانیکه فصل قبل هزینه ها ۴۲۰ میلیارد بوده، چگونه می توان ۳۰۰ میلیارد هزینه کرد؟

سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: نه به آن ریاضی که قبلا می بستند و درآمد نبود و هزار میلیارد هزینه می کردند و نه به الآن. چطور می شود سقف بودجه ۳۰۰ میلیاردی را رعایت کرد؟

زمانیکه محمدحسین میثاقی اعلام کرد یک نماینده ای از استقلال دستورالعمل نقل‌وانتقالات را امضا کرده است، کریمی در پاسخ گفت: این به مانند قصه بازی پیکان و پرسپولیس شد. آن صورت جلسه به معنای حضور نماینده ما در نشست پیرامون این موضوع بوده و به منزله تأیید دستورالعمل نیست.

کریمی در پایان اضافه کرد: وقتی شما وارد جلسه ای می شوید، اسامی افراد حاضر در جلسه را می نویسند. این به معنای تأیید دستورالعمل نیست. سپس گفتند که حجت کریمی زیر این نامه را امضا کرده است، در حالیکه من آن روز در مجلس بودم.

۲۵۸۲۵۸

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.