فرهنگ و هنر

از سردرگمی گردشگران در قزوین تا تعطیلی بناهای تاریخی در طول سال

سرگرمی برای همه/ قزوین این فعال گردشگری می گوید. «گردشگران هنگام ورود به قزوین دچار سردرگمی می شوند، زیرا مسیر گردشگری مشخص نیست. از سوی دیگر، اگر گردشگر در طول سال وارد قزوین شود، نمی تواند از آثار تاریخی بازدید کند، زیرا تمام بناهای تاریخی تنها در ایام نوروز تعطیل هستند. سازمان هایی که مسئول بازگشایی آثار تاریخی هستند اما باید توجه داشت که گردشگران خارجی در نوروز کمتر به ایران سفر می کنند.

وحید نصرت آقا در گفت وگو با سرگرمی برای همه، اظهار کرد. در حوزه گردشگری باید واقع بینانه توانمندی های قزوین را ببینیم.

او اضافه کرد. قزوین قابلیت های مشترکی در حوزه گردشگری دارد به عنوان مثال در زمینه طبیعت گردی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری غذایی، اما باید هر کدام را با شهرهای استان های اطراف قزوین مقایسه کرد و در نهایت سرمایه گذاری کرد. حوزه ای که در آن قدرت بالایی داریم.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد. طبیعت قزوین پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری گردشگری دارد، الموت نگین سرسبز منطقه است که در گردشگری داخلی و خارجی جایگاهی دارد اما در این سال ها با وجود تلاش های صورت گرفته هیچ هدفی در نظر گرفته نشده است. ملاقات کردن در حال حاضر دریاچه اوا به عنوان جاذبه اصلی الموت مشخص نیست چه باید کرد.

وی تاکید کرد. اگر قزوین بخواهد به صورت تخصصی وارد حوزه گردشگری شود باید امکان بازدید از مکان های گردشگری وجود داشته باشد، باید بررسی شود که چند مکان گردشگری در قزوین داریم که گردشگران با بازدید از آن مکان ها می توانند از قزوین دیدن کنند.

نصرت آقا گفت. گردشگران به دنبال مکان هایی هستند که کمتر شلوغ باشد. به دیدنی های قزوین توجه خاصی نمی شد. به عنوان مثال ممکن است برخی از خانه های تاریخی قزوین بازدیدی نداشته باشند، برخی واگذار شده و برخی از خانه ها خصوصی هستند. متعلق.” نمی توانند بازدید کنند.

او اضافه کرد. «گردشگران هنگام ورود به قزوین دچار سردرگمی می شوند، زیرا مسیر گردشگری مشخص نیست. از سوی دیگر، اگر گردشگر در طول سال وارد قزوین شود، نمی تواند از آثار تاریخی دیدن کند، زیرا تمام بناهای تاریخی به جز ایام نوروز یا ایام خاص تعطیل است. بناهای تاریخی را بازگشایی کنید اما باید توجه داشت که گردشگران خارجی در نوروز کمتر به ایران سفر می کنند و در طول سال برای گردشگری وارد ایران می شوند که در این صورت بسیاری از بناهای قزوین قابل بازدید نیستند بنابراین تورهای قزوین را لغو می کنند. مقصدهای توریستی ..

این فعال گردشگری افزود. در روزهای عادی تنها به برخی از گردش های گردشگری از طریق روابط رسمی- غیررسمی اجازه ورود داده می شود و گاهی در موارد غیررسمی پولی به سرایدار بنای تاریخی برای بازدید از آن مکان داده می شود.

این تفاوت ما را از کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری متمایز می کند. برخی تصور می کنند قزوین به دلیل قرار گرفتن در شمال کشور به عنوان یکی از دو مقصد احتمالی گردشگری مغفول مانده و مورد استقبال قرار گرفته است، اما این: این یک نقطه قوت است.” و باید برای گردشگر جذابیت داشته باشیم که قزوین را نه تنها به عنوان ترانزیت، بلکه به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند.

از مدیرکل میراث فرهنگی انتظار تسهیل داریم

از اسفند 1377، با شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری ایران به طور غیرمنتظره ای مانند سایر نقاط جهان به رکورد بالایی رسیده است. پیش از آن موضوعاتی مانند تحریم ها و افزایش شدید دلار بر گردشگری تاثیر گذاشته بود. داشته است؛ در سال 1377، گردشگری ایران به کما رفت، به ویژه در قزوین، جایی که فعالان گردشگری به مدت دو سال دست و پنجه نرم کردند و برخی از هتل ها و آژانس های مسافرتی را تعطیل کردند.

انتظار داریم مدیرکل میراث فرهنگی به عنوان یک مقام عالی رتبه در این حوزه نقش آسانی در روابط بین نهادهای گردشگری، گردشگران و «سازمان‌های دولتی» داشته باشد. خادمان زیادی هستند.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه در اسفندماه سال 98 تمامی اماکن گردشگری به مدت 3 ماه به طور کامل تعطیل شد در حالی که شهرداری پسماند دریافت می کند، گفت: مصوبه شهرداری بود، امکانات گردشگری گرفته شد و فشار زیادی وارد شد. موسسات گردشگری، در این بین از مدیر کل انتظار حمایت داریم.

او یادآوری کرد. در هوای گرم اگر در خانه باشیم برق را قطع می کنند اما اگر برق یا آب هتل قطع شود گردشگر دچار مشکل می شود استثنائات را باید در نظر گرفت چون اعتماد هتل در استان . در حال بازجویی است.

نصرت آقا تاکید کرد. با توجه به اینکه هنر خوشنویسی در سراسر جهان ثبت شده است، Ղ قزوین پایلوت آن است، از این قابلیت می توان برای اعتلای نام قزوین، افزایش حضور میهمانان و گردشگران، جذب مهمان، بسترسازی برای حضور مردم استفاده کرد. میهمانان. باید در نظر گرفته شود. حضور یک گردشگر و رضایت او یک کار تیمی کامل است. زمانی که یک مهمانی به غزنی می رسد، بخشی از وقت خود را در هتل و بخشی را در شهر می گذراند، بنابراین مردم، رانندگان تاکسی، دکانداران و مغازه ها باید برای میزبانی از گردشگران آماده باشند.

انتهای پیام: