ارتقای میانگین معدل دانش آموزان؛ اولویت آموزش وپرورش برای تحول نظام آموزشی

آموزشی | دانش آموز | دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه های جامع برای افزایش میانگین معدل دانش آموزان به ویژه در پایه دوازدهم خبر داد؛ این برنامه ها با هدف بهبود کیفیت آموزش توانمندسازی معلمان و استفاده از فناوری های نوین در حال اجراست تا گام های مؤثری در جهت تحول نظام آموزشی برداشته شود.

مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال های اخیر توجه به ارتقای کیفیت نظام آموزشی و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان به ویژه در مقطع پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری به یکی از اولویت های اصلی سیاست گذاران و دست اندرکاران آموزش و پرورش تبدیل شده است در گفت وگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: تمامی این برنامه ها با هدف افزایش میانگین نمرات دانش آموزان به ویژه در پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری و ارتقاء کیفیت نظام آموزشی در سراسر کشور طراحی شده است.

ارتقای مهارت های علوم و فناوری های نوین در دستور کار

وی همچنین از اجرای دوره های آموزشی ویژه برای دانش آموزان عضو پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف ارتقای مهارت های علوم و فناوری های نوین خبر داد و افزود: برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی تحت عنوان طرح شهید کاظمی آشتیانی به دنبال الگوسازی در تدریس و تقویت نوآوری در مدارس است.

طرح شهید کاظمی آشتیانی؛ الگوسازی در تدریس و نوآوری

آذرکیش به طور ویژه به طرح هایی اشاره کرد: هدف آن ها ارتقای صلاحیت های علمی و حرفه ای مدیران معاونان و دبیران مدارس دولتی و شبانه روزی دوره دوم متوسطه نظری است.

تقویت بنیان های علمی دانش آموزان

وی بیان کرد: این اقدامات با هدف تقویت بنیان های علمی و ارتقای کیفیت تدریس در مدارس است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی متنوع در موضوعاتی چون طراحی آموزشی بررسی و تحلیل کتب درسی آموزش استیم هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان اشاره کرد.

توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس

وی افزود: این دوره ها برای ارتقای مهارت های تدریس و بهبود روند یادگیری دانش آموزان برگزار خواهد شد.

آذرکیش با اشاره به چالش های موجود در نظام آموزشی کشور تأکید کرد: کیفیت بخشی به مدارس عادی دولتی به ویژه در مناطق حاشیه ای روستایی عشایری و مرزی یکی از اولویت های اصلی این معاونت است. به گفته آذرکیش این مناطق نیاز به توجه ویژه دارند تا بتوانند به سطح استانداردهای آموزشی مطلوب دست یابند.