اخبار 20 ، 9 اردیبهشت 99

اردیبهشت
با توجه به اطلاعیه مطبوعاتی
آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در پاسخ به درخواست رئیس جمهور مبنی بر آزادی بخش هایی از اعتراضات ، با استناد به نقش سهام برابر در ارتقاء عدالت اجتماعی ، و توانمند سازی خانواده های کم درآمد تصویب کرده است. آقای نواز الریاحی مجدداً توافق نامه را تأیید كرد و گفت كه دولت باید فوریت عمل كند تا مردم به سود حداكثر سهم خود برسند.
سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشایشگر مهربان
به دنبال ایده انتقال بخشی از ماده 44 قانون اساسی ، بخشی از راهپیمایی با هدف ترویج عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده های کم درآمد ، پیش بینی می شود که آنها مقامات صالح در ایالت های مختلف باشند و این هشت موضوع را به طور مؤثر اجرا کنند. برای توزیع اوراق بهادار و توزیع قیمت سهام و همچنین برای اجرای سفارشات بالاتر تمهیدات لازم انجام می شود. در هر صورت ، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصاد ، و دولت مصمم است كه الزامات خود را رعایت كند ، با آزاد كردن سیستم دادرسی كیفری موافقت خواهد كرد:

– دارندگان سهام مجازند در مدت زمان معقول سهامدار بنگاه سرمایه گذاری شوند و سهم مدیریت خود را انجام دهند.

دستورالعمل تبدیل سهام به سهامداران توسط شورای عالی بورس اوراق بهادار تهیه و تصویب خواهد شد. این با همه دستگاههای نظارتی سازگار است.

با توجه به سهام باقیمانده در صنعت اوراق بهادار ، هیئت مدیره مرکزی سرمایه گذاری مسئولیت تشویق سهامداران در شرکتهای فهرست شده را برای دسترسی به سهام شرکتهای موجود در بورس اوراق بهادار اخیراً از طریق استارتاپها دارد.

با توجه به تأخیر در دستیابی به اهداف واگذاری این سهام و به دلیل نیاز عموم مردم به سود هر چه سریعتر سهامداران ، ضروری است که دولت اقدامات لازم را جهت تحقق الزامات فوق انجام دهد. برنامه
سید علی خامنه ای
30 مه 2016
****
استفاده از ماسک و دستکش در طبقه همکف و اتوبوس از روز شنبه معتبر خواهد بود
معاون وزیر مهندسی عمران وزارت کشور می گوید: این قوانین به استانداران و فرمانداران سراسر کشور معرفی شده است و طی چهار روز آینده مسافران قادر خواهند بود فقط از قطارها و اتوبوس ها و دستکش ها استفاده کنند. تخمین زده می شود روزانه حدود 400000 ماسک برای حمل و نقل کل جمعیت مورد نیاز است.
****
رئیس جمهور در دیدار با روانپزشکان ، انسان شناسان و فعالان اجتماعی گفت: دولت و مردم کار بسیار خوبی در مبارزه با تاج انجام داده اند. روحانی افزود: ما باید سعی کنیم در این جنگ سخت علیه پایان جنگ علیه ویروس ، ایران را مشهورتر کنیم ، مکانی برای تعالی و تاریخ آن. روحانی در خصوص احتمال صادرات مواد سالم گفت: بخش اقتصادی و علمی نقش مثبت و مثبتی در مبارزه با تاج نشان می دهد.
=
امتحانات نهایی کلاس دوازدهم ، 10 یا 17 ژوئن آغاز شده است. وزارت آموزش و پرورش گفت: آخرین 12 امتحان تا یک هفته پس از ماه جولای ادامه خواهد داشت و آزمون جهانی 20 روز پس از امتحان نهایی خواهد بود.
********
پلیس گیلان فتا از طریق برنامه نظارت کرونا به شهروندان نسبت به کلاهبرداری هشدار داده است. به این ترتیب کلاهبرداران با تشویق کاربران برای اجرای برنامه های جعلی به نام Cronayab یا مشابه ، اطلاعات کاربران و بانک را به سرقت می برند.
=
یک پیامبر در وزارت بهداشت اعلام کرده است که 71 نفر بر اثر تاج کشته شده اند.
5،877 نفر وارد شدند. از ظهر دیروز تا امروز ، 1112 پرونده جدید در کشور تشکیل شده است.
=
زندگی در حال حرکت است ، حتی در روزهای دشوار مانند این. شنیدن هر خبر خوب ، مثل تولد نوزاد ، قول می دهد روزهای سخت می گذرد و زندگی ادامه خواهد یافت.
=
هزینه خودروهای این روزها بسیار بالاست …
****
پس انداز باید به طور کامل توسط همه سازمانهای بزرگ پشتیبانی شود. رئیس جمهور در جلسه مقامات اقتصادی مشترک رئیس جمهور گفت كه یكی از مهمترین ابزارهای تولید ثروت عمومی ، انتقال دارایی های متعلق به دولت است. رئیس جمهور همچنین به اهمیت تأمین سهام شرکت های بزرگ و بنگاه ها در بورس کالا و تهیه ارز برای کالاهای اساسی اشاره کرد.
=
روسای جمهوری ایران و آفریقای جنوبی در مصاحبه تلفنی ، همکاری و تبادل تجربه در زمینه مبارزه با بیماری های قلبی را تأیید کردند.
***********
متأسفانه در برخورد یک دستگاه اتوبوس با تریلر در نیروگاه ماهیرود – سربیشه در استان خراسان جنوبی ، متاسفانه 13 نفر کشته شدند. هفت نفر مجروح شدند و دو نفر در وضعیت بحرانی قرار داشتند.
=
شانزدهمین صعود بورس اوراق بهادار تهران …
کل لیست با 25000 سهم به سطح جدید 846،000 می رسد.
با این حساب رشد کل لیست ، از ابتدای سال به 65 درصد رسیده است.
=
همزمان با ماه مبارک رمضان ، یک تمرین تمرینی برگزار می شود تا به افراد نیازمند و آسیب پذیر کمک شود.
****
این ارقام حاکی از کاهش تدریجی میزان انتشار کرونا و خطر مرگ در برخی کشورها است.
به طور کلی ، تعداد بیماران امروز در سراسر جهان از 3 میلیون و 80 هزار نفر فراتر رفته است. شمار تلفات به بیش از 212000 نفر رسیده است.
****
وزارت امور داخله در یک کنفرانس ویدئویی درباره فعالیتهای انتخاباتی توسط فرمانداران گفت: “بدون تمایز ، نتایج انتخابات 23 مارس سال گذشته در همه مکان ها تأیید شده است.”
دبیر کل ارشد کشور همچنین درباره انتخابات میان دوره ای و مجلس یازدهم توضیح داد.
عرف در مورد انتخاب دو نماینده به نمایندگی از حوزه انتخابیه ناحیه تهران و میراث اشرفیه که در اثر بیماری تاج درگذشت بحث و گفتگو کرد.
دستورالعمل ها
وزارت جهاد کشاورزی اخیراً با تهیه دام و دام ، مشکل کشور را حل کرد.
*******
سفارش ویژه پایتخت برای مقابله با برنج …
وزارت دارایی ، معدن و تجارت در جلسه دادگستری بازار اظهار داشت: برنج وارداتی و تخلیه شده توسط کشور با هزینه 4200 تومان باید با قیمت قابل قبولی عرضه شود. رحمانی افزود: با تدوین برنامه ویژه ای برای مقابله با برنج ، هرگونه افزایش قیمت صورت می گیرد. گزارش ها حاکی از آن است که برخی فکر می کنند بعد از پایین آمدن قیمت برنج خود را با قیمت بسیار بیشتری تعیین می کنند که حدود 8000 تومان تعیین می شود.
=
رمضان بازار ، زیر یک ذره بین مجازات. مدیران امروز برای بررسی هزینه خرما به بازار می روند.
****
=