آفت پُرگویی و وعده‌پراکنی؛ بزرگی سراسر به گفتار نیست

ایران و ایرانیان اکنون در بدترین شرایط زندگی زندگی می کنند. بر اساس علائم واضح ، نظرسنجی از مراکز معتبر ، مطالعات علمی و توافق کارشناسان در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی ، موارد زیر دوازده مهمترین عواملی است که سلامت و رفاه مردم را به خطر می اندازد ، کشور را تهدید می کند. امنیت و توسعه پایدار

1 مرگبار و گسترش بی پایان ویروس کرونا با سویه های جهش یافته آن
2: فشارهای زندگی و فشارها (قیمت بالای کالاهای عمومی ، تورم کنترل نشده و غیره)
3: بیکاری
4: اعتیاد (الکل و مواد مخدر)
5: بحران های خانوادگی (ازدواج دیرهنگام ، ناسازگاری و درگیری در خانواده ، افزایش طلاق ، بی میلی به بچه دار شدن)
6: ناکارآمدی م institutionsسسات آموزشی
7: کاهش ارزشهای اخلاقی
8: آب و هوا (تغییرات محیطی (خشکسالی ، زلزله ، سیل و غیره))
9: فراملی و تهدیدهای امنیتی
10: ریشه دار و فساد اقتصادی فراگیر (اختلاس ، انباشت ، اجاره و غیره)
11: بی عدالتی و تبعیض اجتماعی و نادیده گرفتن حقوق بشر
12: بی اعتمادی به کاهش سرمایه اجتماعی

به عنوان مثال ، مرکز نظرخواهی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان خواسته بود نگران مشکلاتی باشند که در آستانه دولت جدید در یک نظرسنجی تلفنی ملی با آن روبرو شده اند. نتایج نشان می دهد که 90.8 of از پاسخ دهندگان – از تورم – تورم ، 79.3 – – از بیکاری ، 79.3 – – از کاهش درآمد ، 75.4 – – از کم آبی – خشکسالی ، 68.1 – – از مسکن – مشکلات اجاره ، 58.6 from از شیوع ویروس کرونا گزارش شده است. و 40.6 from از مشکلات. آنها بسیار نگران وضعیت کشور هستند.

اگر دولتمردان اراده ای برای خدمت واقعی به مردم ، ساختن کشور ، و به دست آوردن نامی خوب برای خود پس از دوره تصدی خود داشته باشند ، باید با نتایج متقن تحقیقات و دانش مورد حمایت قرار گیرند. دانشمندان موجود ، سخت کوش و آگاه. دست دادن. اگر این کار را نکنند ، در مستی قدرت و از کشور و چند روز گهگاه ، مانند جهل ، ضربات وحشتناک واقعیتهای تلخ و تلخ بر آنها و صندلی آنها و در پایین زمین می افتد به این تهدید تهی نویسنده سکولار نیست ، بلکه یکی از ویژگیهایی است که علی (ع) آن را عدالت و بلندترین صدای بشریت و گاهی افتخارآمیزترین فرمانروای بشری و جنگ طلب ، ستمگر و جامعه ناسپاس توصیف کرده است.

نیکوکاران در آن شر محسوب می شوند.
آزارگر شورش را به آن می افزاید.
ما از آنچه می دانیم بهره ای نمی بریم.
و چیزی را که نمی دانیم نمی پرسیم.
و ما از بلایا نمی ترسیم تا زمانی که برای ما اتفاق نیفتد. (نهنججالبلاغه ، خطبه 32 ، ترجمه سید افعر شهیدی)

هیچ کس به طور عادلانه از رئیس جمهور ، مقامات دولتی و اطرافیانش انتظار ندارد که با همه این مسائل بزرگ که منشأ آنها متفاوت است ، از دور و نزدیک ، مدیریت ناکارآمد ، پیچیدگی های روابط سازمانی و انسانی و برخی نابرابری ها برخورد کنند. اما مردم امیدوارند ، آنها امیدوارند که فراوانی و شدت این بحران ها ، آسیب های تهدید کننده زندگی و ناتوان کننده کاهش یابد ، و نور امید و اطمینان آنها و زندگی فرزندانشان را روشن کند. سطوح بالای سلامت ، رفاه ، امنیت ، توسعه اقتصادی و سرمایه اجتماعی به حکمرانی خوب بستگی دارد.

بانک جهانی ، به عنوان یکی از م mostثرترین سازمان های بین المللی ، اولین بار در گزارش اطلاعاتی منتشر شده در سال 1989 حکمرانی خوب را به عنوان ارائه خدمات م effectiveثر دولتی ، قوه قضائیه معتبر و سیستم اداری پاسخگو تعریف کرد. کافمن و همکاران ؛ بر اساس مطالعات متعدد ، شش شاخص مدیریت بهینه فهرست شده و توضیح داده شده است.

1. کنترل و مهار فساد. به گفته گونر میردال ، فساد در همه اشکال آن انحراف از قدرت شخصی یا استفاده غیرقانونی از موقعیت شخصی است. بانک جهانی فساد را سوء استفاده از قدرت دولتی برای منافع شخصی یا گروهی تعریف کرده است.

2. کارایی و کارآیی. توانایی دولت در تدوین و اجرای سیاست مناسب. کارآیی ، بعد کیفی بهره وری و ارتباط تنگاتنگ با کیفیت نیروی انسانی و نیروی کار است.

3. ثبات سیاسی (عدم وجود خشونت). ثبات سیاسی به نظم سیاسی ، نهادینه شدن و پیش بینی رفتارهای سیاسی آینده اشاره دارد. انتخاب دولت از طریق انتخابات آزاد ، حاکمیت قانون ، تداوم ثبات سیاسی را نشان می دهد.

4. کیفیت قوانین و مقررات. توانایی دولت در دستیابی و بهبود توسعه بخش خصوصی و همچنین تدوین ، اجرا و تنظیم سیاست هایی برای حراست از قانون ، نظم و حقوق مالکیت.

5. حاکمیت قانون. اجرای قانون را تا آنجا که هست تضمین کنید. یعنی اجرای قانون مستقل از اراده قانونگذار و مجری آن است و حتی قانونگذار تحت تأثیر اعمال قانون تدوین شده توسط وی است.

6. حق اظهار نظر و پاسخظاهراً. آژانسهای دولتی ، سازمانها و موسسات باید در یک مدت قانونی قانونی به اعضای خود و مشتریان و در قبال مشتریان پاسخگو باشند. حق رای شهروندان ، برای پاسخگویی توسط دولت ، جنبه های مختلف نیاز به آزادی های مدنی ، حقوق سیاسی و دموکراسی را منعکس می کند.

آگاهی از این ویژگیها تنها از طریق مدیریت پویای مدیریتی ، جدی مدیریتی محقق می شود ، ما می دانیم که “مدیریت” غیر هیئت مدیره دارای چهار عنصر اصلی است. این برنامه ریزی ، سازماندهی ، مدیریت و هدایت ، نظارت و نظارت دارد.

مدیریت هیئت مدیره ، ترکیبی از تحقیقات علمی ، بدون اطلاع از نیروهای توانمند ، سپردن مسئولیت های جدی به آنها ، ضعف ارزیابی ها و ارزیابی ها و به عبارت دیگر ، مدیریت روزمره ، منطقی است (بیان موضوع ، تداعی تصمیم!). خالی بودن آشنا و مکالمات طولانی ، به ویژه شعارهای پر از شعار.

توضیح دقیق این کاستی ها مستلزم استفاده از متخصصان و دانشمندان با تجربه در مدیریت ارشد است که امیدواریم همه مدیران در هر سطحی برای آنها مد نظر قرار گیرند.

در این فاصله زمانی کوتاه ، منظورم طاعون مزمن ، وسیع و مضری است که سالها رهبران بلندپایه کشور را درگیر خود کرده است و در حوزه مسئولیت های بزرگ قرار می گیرند و به نظر می رسد قادر به فرار از حلقه مخرب مخرب خود نیستند. وعده ها.: نه در توصیف حکمرانی خوب و نه در عناصر حاکمیت ، عنوان “سخنرانی ، پخش شعار ، قول دادن قبل از اقدامات” را نمی بینیم. به هر حال ، این یک مطالعه ، مشاوره ، برنامه ریزی ، تصمیم گیری و اقدام است.

قرآن کریم صحبت از چیزهایی که وجود ندارد را ناپسند می داند و باعث خشم شدید خدا می شود (سوره صف / آیه 2)

علامه طباطبایی در اظهارنظر در مورد این قسمت ، تمایز روشنی بین “گفتن کاری که انجام نمی دهد” و “انجام ندادن آنچه گفته است” قائل شد ، که می تواند به شرح زیر توضیح داده شود: فرایند اقدام داوطلبانه انسان در سه مرحله متوالی انجام می شود. مداوم. باور ، انگیزه و عمل.

صحبت و گفتن “او این کار را می کند” در این روند دیده نمی شود. اگر این اعتقاد قوی باشد ، حالتی را در فرد ایجاد می کند که در فلسفه قدیم “روح قوی” نامیده می شود و انگیزه روانشناسی جدید است. این وضعیت به سرعت رفتار را آغاز و تحریک می کند. در حال حاضر ، اگر قبل از عمل یا بدون جراحی شنیده شود و شناخته شود ، نشان دهنده دو بیماری و ناتوانی است: ریاکاری یا ضعف اراده. این سه نوع را می توان در جدول صفحه بعدی نشان داد.

ارتباط شخصی با برنامهاز مورد:نظر:

او معتقد است

با انگیزه

اقدام تقاضاسرعت را کم کنید یا قول عمل دهیددادن

آثارآهسته. تدریجی

وفادار ، مصمم و توانا

+:

+:

+:

وفادار اما ضعیفاراده:

+:

+:

+:

منافق و منافق

(بی:ایمان ، اما ریاکاریکه)

+:

به جرات می توان گفت که رهبران ما ، چه در مسئولیت های کوچک و چه بزرگ ، از آلودگی ریا و نفاق در خدمت به مردم بیزار هستند ، اما نمی توان انکار کرد که طاعون بلاغت و دادن وعده های غیرممکن راهی برای انجام همه کارهاست. به بسیاری از آنها هیچ کاری جز کاهش ارزش خود و کند کردن پیشرفت کشور انجام نداده اند. مانند آفاتی که درختان سرسبز را آلوده می کنند ، میوه های آنها را نابالغ و غیر طبیعی می کنند.

کلینی ، با اصول کافی ، آیات سوره صف را نقل می کند. «ای کسانی که ایمان آورده اید ، چرا آنچه را انجام نمی دهید می گویید؟ “منزجر و عصبانی از گفتن چیزی به خدا که شما انجام نمی دهید.” وی در مورد “وعده شکنی” ، یعنی وفای به عهد ، سخنان امام صادق علیه السلام را نقل کرد و آن را بد تعبیر کرد ، آیا آموزنده تر است که علی (حکومت مالک اشتر (نامه 53 نهج البلاغه) او او را به همه حاکمان و حاکمان و مردم یادآوری می کند: همانطور که قرآن می گوید اورانیوم.

معلوم می شود که این مشکل اخلاقی-رفتاری ، که به گفته علامه طباطبایی ، ناشی از ضعف روح است ، بیشتر در میان مقامات دولتی شایع است.

حکیم فردوسی به طور معناداری هشدار می دهد که فرمانروایان و فرماندهان جهان که کلمات پوچ می گویند ، افرادی تکانشی و بی دقتی هستند که می خواهند ناتوانی ، تصنعی بودن خود را در مزخرفات و بلاغت پنهان کنند. بدون آنکه بدانند پایان کار آنها تحقیر و ننگ است.

گفتار بی فایده و جنون
دنبال مردانگی نباشید

کسی که به ذهنش می رسد
از زبان انسان ، به قول جوید هنر

داشتن مغز سریع بود
صحبت سنگین و پیدا کردن آن دشوار است

دنیا بیهوده و پرحرف است
خجالت نکش.

ما امیدواریم که رئیس جمهور و وزرای کابینه خود ، در آغاز مأموریت دشوار خود ، بیعت کنند ، تا آنجا که ممکن است کم صحبت کنند ، بیشتر عمل کنند ، وعده های درخشان ندهند ، و به آنها عمل نکنند. راه درست ، به ویژه قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود. برنامه ها اجرا نمی شوند. جوهر و معنای این کلمه روشن و روشن باید در روح آنها ، در اعتقادات آنها ثابت شود ، آنها باید به آن وفادار بمانند.

“چون رعد و برق زد و رعد و برق زد ، آنها همه این کارها را نکردند و به عقب خزیدند. ما تا زمانی که فرود نیاییم تسلیم نمی شویم ، بر هیچ چیزی غلبه نخواهیم کرد ، تا زمانی که باران نیاید سیل ایجاد نمی کنیم. ” (ونهج‌البلاغه ، خطبه‌ی 9)