پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

پنجره های آلومینیومی یا UPVC کدام بهتر است؟

اگر قصد دارید از پنجره های دو جداره یا سه جداره برای ساختمان خود استفاده کنید. شما مطمئناً می توانید بحث هایی را در چهارراه انتخاب پنجره های آلومینیومی یا UPVC مشاهده کنید. در این مقاله سعی داریم تمام جنبه های هر دو نوع پنجره را پوشش دهیم تا بتوانیم به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنیم.

دوام پنجره های آلومینیومی تا پنجره های UPVC

UPVC (پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک) از دهه 1980 یک انتخاب محبوب برای قاب های پنجره بوده است. این قاب ها در طول سالیان متمادی تخریب می شوند، بسیار کندتر از پنجره های چوبی و آهنی، اما با کیفیت و دوام پنجره های آلومینیومی قابل مقایسه نیستند.

آلومینیوم یک فلز بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است. این بدان معنی است که طول عمر بیشتری دارد و نیاز به نگهداری کمتری دارد. پنجره های آلومینیومی با کیفیت می توانند تا 45 سال عمر کنند. برخلاف سایر فلزات، آلومینیوم خوردگی نمی کند، بنابراین نیازی نیست نگران پنجره های خود باشید.

بهره وری انرژی پنجره های آلومینیومی در مقایسه با پنجره های UPVC

آیا پنجره های آلومینیومی همان پنجره های UPVC هستند؟

UPVC همیشه گزینه مناسبی برای عایق حرارتی در پنجره های دوجداره یا سه جداره می باشد.

آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است، به این معنی که گرما می تواند به راحتی منتقل شود. امروزه در سیستم های در و پنجره از تیغه های پلی آمید و آلومینیوم با عایق حرارتی بالا استفاده می شود که از انتقال بیش از حد گرما و سرما جلوگیری می کند.

در نهایت، سطح راندمان حرارتی ارائه شده توسط پنجره های آلومینیومی و پنجره های UPVC متفاوت است و به کیفیت مواد و فرآیندهای ساخت مورد استفاده برمی گردد. پنجره های دوجداره آلومینیومی مشابه پنجره های UPVC هستند. هر دو نوع ویندوز قادر به ارائه رتبه A++ هستند.

محافظ پنجره UPVC و پنجره آلومینیومی

هر دو پنجره آلومینیومی و UPVC بسیار ایمن هستند و محافظت مشابهی با پنجره های چوبی ارائه می دهند و در معرض ورود یا آسیب اجباری نیستند. توجه داشته باشید که سطح امنیتی یک پنجره با توجه به استحکام قاب و همچنین کیفیت یراق آلات و قفل های متصل به پنجره تعیین می شود.

فرقی نمی کند که آلومینیوم را انتخاب کنید یا UPVC. اگر قفل دائمی، مدرن و چندگانه دارید، می توانید امنیت پنجره های خود را تضمین کنید.

تفاوت عایق صدا بین UPVC و آلومینیوم

پنجره UPVC و پنجره آلومینیومی با ترمال بریک عایق صوتی خوبی هستند.

لازم به ذکر است که بخش بزرگی از عایق صوتی از شیشه است نه فقط قاب. تفاوت عایق صدا بین پنجره های آلومینیومی و UPVC آنقدر کم است که نمی تواند عامل بزرگی در انتخاب بین آنها باشد.

آلومینیوم | پنجره دوجداره

تفاوت های ظاهری بین پنجره های آلومینیومی و UPVC

یکی از دلایل محبوبیت پنجره های آلومینیومی در سال های اخیر، روکش براق آن ها است. قاب پنجره های آلومینیومی می تواند بسیار نازک تر از UPVC باشد و ظاهری تمیز و ظریف به آن بدهد که در خانه های مدرن بسیار محبوب است.

پنجره های آلومینیومی به دلیل استحکام بالای فلز آلومینیوم می توانند فریم های باریک و ظریف تری داشته باشند. قاب آلومینیومی باریک و جلو پنجره شیشه ای بیشتر ظاهری چشمگیر به ساختمان می دهد و دید از پنجره را افزایش می دهد.

همچنین شایان ذکر است که علیرغم فریم های باریک، آلومینیوم به اندازه کافی قوی است تا از پانل های شیشه ای بزرگ پشتیبانی کند. این یعنی دید بهتر و نور طبیعی بیشتری وارد خانه شما می شود.

از سوی دیگر، ساخت آلومینیوم آسان است و از این رو بهترین فلز برای طراحی خانه مدرن است. اگر به دنبال نمای خانه ای خاص و منحصر به فرد هستید، پنجره های آلومینیومی بهترین گزینه هستند. آلومینیوم بسیار نرم است و می تواند رنگ های زیادی داشته باشد.

نتیجه

برای خرید پنجره upvc در کرج میتوانید به نمایندگی هافمن در کرج مراجعه کنید.