هزینه زندگی در قبرس شمالی ۲۰۲۲

کشور قبرس شمالی که یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت به ویژه برای در بین ایرانیان است دارای هزینه‌های زندگی مناسب و مقرون به صرفه‌ایی است؛ بطوریکه تفاوت واضح هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیاری را مصمم به زندگی در این کشور به دلیل هزینه‌های مناسب زندگی در آن می‌کند. بسیاری از هزینه‌ها به خصوص هزینه‌های فرآورده‌های غذایی محلی در زمینه سبزیجات و میوه‌جات، خرید و یا اجاره خانه، مالیات و هزینه‌های خرید یا کرایه خودرو در قبرس شمالی نه تنها در مقایسه با اروپا، بلکه در مقایسه با کلیه کشورهای مدیترانه‌ایی بسیار به صرفه‌تر است.

واحد پول کشور قبرس شمالی لیر ترکیه بوده که اگرچه کمی از سایر واحدهای ارزی بین‌المللی مانند دلار، یورو، پوند و… دارای ارزش کمتری بوده اما لازم به ذکر است که کشور قبرس شمالی از طریق صنعت گردشگری و با حضور توریست‌های اروپایی که برای تعطیلات یا خرید به این کشور می‌آیند نیز درآمد قابل توجهی دارد؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

Cost of living in North Cyprus 2022

مقایسه هزینه‌ها قبرس شمالی با جنوبی

بر طبق آخرین اطلاعات و آمار و ارقام، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بدون احتساب هزینه‌های مسکن نسبت به درآمد از قبرس جنوبی گرانتر است. از طرفی واحد پول قبرس جنوبی یورو است و با تطابق آن با واحد پول لیر ترکیه که واحد پول قبرس شمالی بوده، این تفاوت‌ها در هزینه‌ها به طور واضح نشان داده خواهد شد. این درصد تفاوت در هزینه‌ها در زمینه اجاره و خرید مسکن بیشتر به چشم می‌آید. از نظر مسکن و درآمد هم حداقل درآمد در قبرس شمالی ماهیانه 300 دلار بوده در حالی که متوسط اجاره یک آپارتمان 1 خوابه نزدیک به 250 دلار است. در حالی که حداقل درآمد در قبرس جنوبی 1350 یورو بوده که متوسط اجاره یک آپارتمان 1 خوابه حدود 700 یورو می‌باشد.

قیمت مسکن در قبرس شمالی

قیمت پایین اجاره یا خرید ملک در قبرس شمالی نه تنها برای مهاجران و یا دانشجویان در حال تحصیل در این کشور بسیار مخارج زندگی را راحت‌تر می‌کند، بلکه این کشور را به یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه‌‌گذاران خارجی و از طریق خرید ملک چه از کشورهای اروپایی و توسعه یافته و چه از کشورهای خاورمیانه‌ایی از جمله کشور ایران تبدیل نموده است. به ویژه اینکه نه تنها خرید آپارتمان بلکه خرید خانه‌های ویلایی شیک نیز در این کشور به قیمتی بسیار مناسب تمام می‌شود که نه تنها به عنوان سرمایه‌گذاری بلکه به عنوان یک محل اسکان عالی برای تعطیلات برای گردشگران سرمایه‌گذار به حساب می‌آید.

هزینه خرید خانه در قبرس شمالی به ازای هر متر مربع 1000 دلار در مرکز شهر و 850 دلار به دور از مرکز شهر می‌باشد. همچنین هزینه اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب ماهیانه 400 و 250 دلار و هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب ماهیانه 750 و 590 دلار می‌باشد.

حقوق و دستمزد در قبرس شمالی

متوسط درآمد در قبرس شمالی در بازه‌ی ماهانه 300 تا 650 دلار (یا 5500 الی 12000 لیر) می‌تواند باشد اما اکثر مشاغل در این کشور متوسط درآمد 450 الی 500 دلار در ماه را داشته که معادل حدود 9000 تا 9500 لیر در ماه یا حدود 114 هزار لیر در سال می‌گردد. درآمد نزدیک به بالای رنج یعنی 12 هزار لیر یا بیشتر، اغلب در نیکوزیا و مراکز شهرهای اصلی معمول است. بیشترین حقوق در این کشور ماهانه تا 19 هزار لیر ترکیه (نزدیک هزار دلار) و همچنین برای مشاغل خیلی تخصصی و بسیار پر درآمد نیز می‌تواند به ماهیانه بیش از 30000 لیر برسد. کلیه این درآمدها پس از کسر مالیات حساب شده است. مالیات در کشور قبرس شمالی نیز بین 10 درصد (برای درآمد بیش از 5 هزار لیر) تا 37 درصد (برای درآمد بیشتر از 30 هزار لیر) می‌باشد.

آیا تغییر در ارزش لیر ترکیه بر هزینه‌ها در قبرس شمالی تاثیر دارد؟

واحد پول کشور قبرس شمالی لیر ترکیه بوده که در حال حاضر ارزش لیر ترکیه کمی در وضعیت ضعیفی نسبت به قبل در مقایسه با سایر واحد‌های جهانی پول مانند دلار، یورو و پوند قرار دارد که طبیعتا در اقتصاد و به طبع هزینه‌ها و کیفیت زندگی در قبرس شمالی نیز تاثیر دارد. اما از آنجا که واحدهای پولی مختلفی به ویژه یورو و پوند در قبرس شمالی رایج بوده و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیز آن‌ها را قبول می‌کنند، تبدیل ارز از لیر به یورو یا پوند در قبرس به خصوص در هنگام نوسانات قیمت رایج است و در صورتی که پول اندوخته خود را تبدیل به یورو یا پوند نمایید، می‌توانید از تاثیر سوء ناشی از افت لیر ترکیه در امان باشید و چه بسا با خرید محصولات تولید داخلی قبرس شمالی حتی سود هم داشته باشید.

مواد غذایی محلی قبرس و ارزانی هزینه خوراک

در قبرس تهیه مواد غذایی محلی به خصوص در زمینه میوه، سبزی و صیفی‌جات بسیار پر رونق بوده و ضمن آنکه از نظر کیفیت بسیار عالی هستند، از نظر هزینه تهیه نیز نسبت به کل کشورهای اروپایی و مدیترانه‌ایی به صرفه‌تر است. انواع میوه، انواع سبزی، زیتون، روغن زیتون، پنیر حلیمی و سیب زمینی معروف قبرس از جمله بهترین محصولات تولید داخل این کشور در صنعت غذا هستند.

لیست کامل قیمت مخارج عمومی زندگی در قبرس شمالی

کمترین میزان درآمد 300 دلار در ماه
متوسط درآمد 500 دلار (و 650 تا 800 دلار در مراکز اصلی)
درآمد مطلوب در نیکوزیا و شهرهای گران 800 دلار و گاها بیشتر
میزان مالیات (درآمد بیشتر از 5000 لیر) 10 درصد
میزان مالیات (درآمد بیشتر از 30000 لیر) 37 درصد

 

هزینه خانه (به دلار)
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 400
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر 250
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 750
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر 590
قیمت هر متر خانه برای خرید در مرکز شهر 1000
قیمت هر متر خانه برای خرید خارج از مرکز شهر 850

 

هزینه تسهیلات (به دلار)
متوسط هزینه قبض آب و برق و گاز برای یک ماه 25
1 دقیقه تماس تلفنی با موبایل 0.04
اینترنت نامحدود با سرعت 60Mbps یا بیشتر در ماه 20

 

هزینه خورد و خوراک (به لیر ترکیه)
یک وعده غذایی در رستورانی نرمال 26
غذای فست فود 5
یک فنجان قهوه 2
یک لیوان نوشابه 1.6
بطری آب 330mm در رستوران 0.8
1 لیتر شیر 1
1 قرص نان تازه 0.8
1 کیلو برنج سفید 1.55
12 عدد تخم مرغ 2.98
1 کیلو پنیر محلی 7
1 کیلو مرغ 7
1 کیلو گوشت 13
1 کیلو سیب 1
1 کیلو گوجه 1.2
1 کیلو سیب زمینی 1
1 کیلو پیاز 0.7
1 بطری آب 1.5 لیتر 0.5

 

هزینه حمل و نقل (به لیر ترکیه)
بلیط یک طرفه قطار درون شهری 1.05

خرید ملک در قبرس و معرفی شرکت

خرید ملک در قبرس می‌تواند یک گام بزرگ و جذاب در زندگی باشد. قبرس یک جزیره زیبا در شرق مدیترانه است که به عنوان یک مقصد توریستی محبوب و همچنین یک مکان برای سرمایه گذاری در املاک شناخته می‌شود. نمی‌دانم که آیا شما قصد سرمایه گذاری در حومه‌های شهری یا بیشتر به سمت روستاها و مناطق ساحلی دارید، اما اگر به دنبال پروژه‌های املاک و مستغلات در قبرس هستید، پروژه دووچ یکی از گزینه‌های ارزشمندی است که ممکن است علاقه‌مند کننده شما باشد.

شرکت ساخت و ساز شرکت دووچ قبرس یکی از شرکت‌های برجسته در حوزه ساخت و ساز در قبرس است. این شرکت با تخصص در احداث و توسعه پروژه‌های مسکونی و تجاری، از جمله آپارتمان‌ها، واحدهای تجاری و ساختمان‌های اداری فعالیت دارد.شرکت دووچ با سابقه‌ی درخشان در صنعت ساخت و ساز، به طور مداوم در ارائه پروژه‌های با کیفیت و متنوع به مشتریان خود مشغول است. از ویژگی‌های اصلی این شرکت می‌توان به تمرکز بر کیفیت ساخت، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط فعال با مشتریان اشاره کرد.

همچنین، دووچ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت و ساز در قبرس، به دنبال بهبود فرآیندها و استفاده بهینه از منابع برای حفظ محیط زیست و پایداری در پروژه‌های ساختمانی خود است.با توجه به این توضیحات، می‌توان دریافت که شرکت دووچ یک نام برجسته و با اعتبار در زمینه ساخت و ساز است که به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در قبرس شناخته می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست بادادمهر عدالت در ارتباط باشید.