راهنمای خرید کرم پودر

گاهی اوقات با رعایت تمامی تکنیک های آرایشی (مانند رعایت هارمونی در تم رنگی میکاپ، کشیدن خط چشم هماهنگ با فرم چشم ها، استفاده درست از کانسیلر، کانتور و … اما باز هم میکاپ جذابی نخواهیم داشت. دلیل آن چیست ؟!  آیا پوست ما صاف و شفاف نیست؟ جای جوش و نواقص پوستی اجازه نمیدهند آرایش یکدستی داشته باشیم؟ در واقع جواب این سوال جای دیگریست … از جمله وسایل آرایشی پرکاربرد برای خانم ها که باعث میشوند میکاپ ماندگارتر، جذاب تر و یکدست تری داشته باشید. اما با خرید هر کرم پودری نمیتوان این اتفاق را رقم زد. دانستن یک سری نکات هنگام خرید کرم پودر بعنوان لیست راهنما میتواند به شما در انتخاب دقیق تر این محصول و داشتن یک نتیجه بی نظیر کمک کند.

راهنمای خرید | کرم پودر

هنگام خرید کرم پودر به 10 مورد توجه کنید

  1. تشخیص رنگ پوست هر فردی تناژ پوستی متفاوتی دارد که برای تشیخص آن میتوان به روش زیر اقدام کرد. به رگ های دست خود توجه کنید:
  • اگر رنگ آن ها، بنفش یا آبی است شما دارای پوستی با تناژ سرد هستید و باید از کرم پودر مناسب پوست های سفید و روشن استفاده کنید که کمی تناژ صورتی داشته و شامل رنگ‌ های صورتی، برنزه، ماهاگونی و … است.
  • اگر رنگ آن ها به سبز متمایل است، پوست گرمی دارید و باید از کرم پودر مناسب پوست‌ های سبزه استفاده کنید که پایه زرد، طلایی، هلویی، عسلی و … دارند.
  • اگر رنگ رگ شما مشخص نیست شما دارای پوستی خنثی و به نوعی طبیعی هستید و باید از کرم پودر گندمی استفاده کنید که ترکیبی از رنگ صورتی و آبی دارد. رنگ‌های بژ، گندمی، گردویی و … مناسب این نوع تناژهای پوستی است.

انتخاب کرم پودر هماهنگ با رنگ طبیعی پوست جلوه زیباتری به میکاپ شما خواهد داد. این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ های تیره تر نسبت به تناژ پوستی تان ممکن است باعث نارنجی شدن کرم پودر روی صورت شود.  شناخت تایپ پوستی مانند رنگ پوست، هر فردی یک نوع تایپ پوستی مشخص دارد.

  • پوست خشک: مدام نیاز به استفاده از کرم های مرطوب کننده دارند
  • پوست چرب: حتی صبح ها بعد از بلند شدن از خواب و قبل از استفاده از هر کرمی، چربی روی پوستشان حس میشود.
  • مختلط: چربی در نواحی T (پیشانی، بینی و چانه) بیشتر از قسمت های دیگر صورت است.
  • نرمال و طبیعی: نه خشک که نیاز به مرطوب کننده داشته باشند نه چرب که اثرات براقی روی پوستشان مشخص باشد.
  • پوست حساس: این دسته از افراد با استفاده از کرم های عطر دار یا حاوی اسانس تحریک، ملتهب و قرمز میشوند. آنها باید همیشه محصولات خاص خودشان را مصرف کنند.
  1. توجه به ساختار و فرمولاسیون محصول کیفیت محصول یکی از مهم ترین موارد لیست راهنمای خرید کرم پودر است که معمولا نادیده گرفته میشود. در نهایت آن موردی که میتواند یک زیرسازی عالی و بدون نقص را برای شما پس از شناخت تایپ و رنگ پوستی تان انجام دهد، کیفیت و ساختار کرم پودر است.مواد بکار رفته در فرمولاسیون یک کرم پودر حائز اهمیت اند. استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی در ساختار کرم نکته ای است که میتواند در آینده موجب بروز عوارض و آسیب های پوستی شدیدی چون پیری پوست، ایجاد چین و چروک، ایجاد لکه های پوستی و …. شود. در حال حاضر که شرکت های تولید کننده به سمت تولید کرم پودرهای مینرال با ترکیبات کاملا طبیعی و گیاهی رفته اند، حتی اگر ساختاری تماما شیمیایی داشته باشد کمی غیر منطقی به نظر میرسد. وجود انواع ویتامین‌ ها، آنتی‌اکسیدان‌‌ ها و مواد معدنی در این محصولات می‌تواند پوست شما را در طول روز تغذیه کند.
  2. بافت محصول وقتی صحبت از بافت محصول میشود منظور حس سبکی یا سنگینی ای است که بعد از استفاده از آن روی پوست خواهیم داشت. کرم دورچشم لاکچری کوین به دلیل کاور بالا و پوشاندن معایب پوستی منافذ را بسته و در روند تنفس سلول های پوستی اختلال ایجاد میکنند. این نوع کرم پودرها مناسب استفاده در مهمانی ها و مجالس بوده و به هیچ وجه برای استفاده های روزانه توصیه نمیشوند. برعکس آنها کرم پودرهای سبک معمولا پوشانندگی متوسطی داشته و برای مصارف روزانه مناسبند. از آنجایی که یک امر روزانه محسوب میشود، پس بهتر است که این محصولات که بافت سبکی دارند را انتخاب کنند.
  3. میزان ماندگاری دوام و ماندگاری بالا یکی از آن مواردی است که اگر محصول مورد نظر تمام موارد لیست را داشته باشد اما ماندگاری قابل قبولی نداشته باشد بازهم نمیتوان آنرا یک کرم پودر کامل دانست. هیچ کس دوست ندارد با گذشت زمانی کوتاه، زیرسازی آرایشش خراب شود. معمولا کرم پودرهایی که ماندگاری بالایی دارند بافت سنگینی هم دارند، اما را میتوان یک استثنا دانست. افرادی که پوست صاف و معمولی دارند می‌توانند از انواع کرم پودر استفاده کنند اما کسانی که صورتشان پر از لک و یا سرسفید هستند، باید از کرم پودرهای مخصوصی استفاده کنند‌ که بتواند این عارضه ها را پوشش داده و محو کند.
  4. شدت کاور و پوشش کرم پودر میزان پوشانندگی کرم پودر یکی از موارد مهم دیگریست که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت. البته این مورد بعد از استفاده مشخص میشود. اما میتوان قبل از خرید، نظر مصرف کنندگان و تجریبات آنها درباره کرم پودر مورد نظر را مطالعه کرد. یک میکاپ خوب در گرو زیرسازی درست است. اگر شما روی رد جوش، لکه های پوستی یا تفاوت های رنگی پوستتان مثله اطراف چشم و بینی آرایش کنید چه جذابیتی خواهد داشت؟ پس نیاز به یک کرم پودری دارید که میزان پوشانندگی و کاور بالایی داشته باشد تا بتواند عیوب پوست را بصورت مقطعی پنهان کند.
  5. داشتن فاکتورهای SPF اگر یک کرم پودری در ساختار خود از فاکتورهای ضد آفتاب هم برخوردار باشد میتوان آنرا یک محصول همه کاره دانست. البته درصد SPF بکار رفته در محصول مهم است. اما برای پیشگیری از تکرار چند لایه روی پوست، محصولات چند منظوره را میتوانید انتخاب کنید. مانند که هم برای رنگ دهی به لب ها کاربرد دارند هم میتوان از آنها بعنوان رژگونه استفاده کرد. داشتن خواص درمانی کرم پودرهایی هستند که علاوه بر داشتن ویژگی های معمول، خواص درمانی مانند آبرسانی، مرطوب کنندگی، جلوگیری از بروز لک، جوش و آکنه، چین و چروک و … را نیز شامل میشوند. استفاده از این محصولات در دراز مدت به پوست کمک میکند. اگر میخواهید که در آیندهناچار به نشوید؛ چه بهتر که از محصولاتی با این خواص استفاده کنند.

یک کرم پودر خوب باید علاوه بر پوشاندن و محو کردن نواقص پوستی مانند جوش، لک و …، ماندگاری بالایی داشتهخرید کرم پودر یکی از سخت ترین مراحل خرید لوازم آرایش محسوب می‌شود، چون انتخاب یک کرم که رنگ آن متناسب با پوست باشد و از نظر بافتی با نوع پوست هماهنگ شود، کار دشواری است. برای اینکه بتوانید یک کرم پودر خوب تهیه کنید باید اصول خرید آن را بدانید. ما در این مقاله راهنمای خرید کرم پودر مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا بتوانید هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر دوست دارید بعد از زدن کرم شب و روز لاکچری کوین صورتتان شاداب و براق شود باید بصورت روزانه استفاده کنید . البته به خاطر داشته باشید که وقتی از این کرم پودرهای براق استفاده می‌کنید باید بقیه آرایشتان ساده باشد. مثلا سایه چشم و رژلب را مات انتخاب کنید. چون اگر همه چیز آرایش براق شود، صورتتان روغنی و چرب به نظر می‌رسد. استفاده از نمای نهایی مات اگر پوستتان چرب یا مختلط است به سراغ کرم‌های مات بروید. کرم پودرهای مات صورت شما را بیش از حد چرب نکرده و منافذ پوست را بسته نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از این کرم احساس سنگینی برروی صورت‌تان نخواهید داشت.

روش صحیح تست کرم پودر

پیش از خرید کرم پودر حتما باید آن را تست کنید تا مطمئن شوید که رنگش با رنگ پوستتان هماهنگی دارد یا خیر؟ خیلی افراد کرم پودر را روی دستشان امتحان می‌کنند که کار اشتباهی است! چون اختلاف رنگ پوست دست با صورت زیاد است. بهتر است کرم را روی پوست گردن یا فک تست کنید. کافیست کرم پودری که انتخاب کردید را با چند ضربه‌ دست برروی استخوان فک امتحان کرده و طبیعی‌ترین رنگی که به پوستتان می‌آید را خریداری کنید. همینطور می‌توانید سری به صفحات و بزنید. این برندها انواع مختلفی از کرم پودرها را عرضه می‌کنند که می‌توانید اطلاعات هرکدام را مطالعه کنید.  حواستان باشد که از کرم پودر بیش از حد استفاده نکنید و فقط لایه نازکی از آن را روی صورت بیاورید. چون استفاده بیش از حد از کرم پودر، صورت شما را مصنوعی خواهد کرد.

کدام نوع برای جوانان و افراد مسن مناسب است؟

افراد جوان و نوجوان چون پوست سالم و شادابی دارند بهتر است از وسایل آرایشی و کرم پودر زیاد استفاده نکنند. اما اگر اصرار به آرایش دارند بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنند تا پزشک کرمی متناسب با پوستشان به آن‌ها معرفی کند. افراد مسن هم برای پوشاندن چین و چروک صورتشان دوست دارند از کرم استفاده کنند اما نکته مهم این است که استفاده بیش از حد از کرم پودر، پوست را پیرتر نشان می‌دهد. پس هم باید به اندازه استفاده کنند و هم کرم متناسب با پوستشان را تهیه کنند.

جمع بندی

کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای زیباتر کردن و یکدست کردن پوست از آن استفاده می‌شود. هنگام خرید باید دقت شود که متناسب با پوست تهیه شده تا جلوه زیبا و طبیعی به پوست صورت ببخشد. هنگام استفاده از این محصول باید مقدار کمی از آن روی پوست استفاده شود تا باعث پیر نشان دادن پوست نشود. در پایان امیدواریم از مقاله راهنمای خرید کرم پودر مناسب همراه با قیمت کرم پودر لاکچری کوین اصل استفاده کرده باشید.  باشد و در عین حال روند تنفس پوست را دچار اختلال نکند و سنگینی و چربی مازاد روی پوست ایجاد نکند. هم چنین تنوع رنگی بالایی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار باشد.