اندیکاتور شمارش امواج الیوت در مفید تریدر

یادگیری امواج الیوت برای انجام معاملات موفق در تمام بازارهای مالی الزامی است. به همین دلیل ما قصد داریم در این قسمت از مقالات مربوط به آموزش امواج الیوت، نحوه شناسایی امواج الیوت در را با استفاده از اندیکاتورهایی که برای این کار ساخته شده است را بررسی کنیم. بنابراین اگر متاتریدر را به عنوان پلتفرم تحلیلی خود انتخاب کرده اید می توانید برای شناسایی امواج الیوت در فارکس از این اندیکاتورها استفاده کنید.

معرفی اندیکاتورهای امواج الیوت در متاتریدر 4

نرم افزار متاتریدر 4 به صورت پیشفرض اندیکاتوری برای شمارش امواج الیوت ندارد اما شما می توانید با استفاده از انواع اندیکاتور امواج الیوت برای متاتریدر 4 ، کار شناسایی امواج الیوت در این پلتفرم را انجام دهید. در ادامه چند تا از مهمترین اندیکاتورهای امواج الیوت را به شما معرفی می کنیم.

پیشنهاد مطالعه

اندیکاتور شمارش امواج الیوت یکی از اندیکاتورهای موجود برای متاتریدر 4 است که می توانید با استفاده از آن امواج الیوت در چارت را تشخیص دهید. این اندیکاتور امواج الیوت را به صورت خودکار نشان می دهد اما معامله گران حرفه ای فارکس می توانند نتایج به دست آمده از این اندیکاتور را با توجه به دانش قبلی خود از امواج الیوت و نسبت های فیبوناچی و سایر اندیکاتورها ترکیب کنند تا بدین طریق فرصت های معاملاتی مناسب را تشخیص دهند.

یکی از معایب این این است که شمارش امواج الیوت را جز در مورد موج های آخر ایمپالس به شما نشان نمی دهد و همین نکته باعث می شود تا قدرت این اندیکاتور به اندازه اندیکاتورهای امواج الیوت در موتیو ویو و یا ال ویو نباشد.

همان طور که در شکل بالا می بینید امواج موجود با رنگ آبی و امواجی که اندیکاتور پیشبینی می کند با رنگ قرمز نشان داده شده اند. از معایبی که این اندیکاتور دارد این است که شماره های امواج الیوت را به شما نشان نمی دهد و فقط دیتای اخیر قیمت را موج شماری می‌کند. هر چند در تنظیمات این اندیکاتور می توان تعداد امواج الیوت موجود در آن را که به صورت پیشفرض عدد 3 است تغییر داد اما با این حال این اندیکاتور نمی تواند داده های قدیمی تر قیمت را در شمارش امواج الیوت در نظر بگیرد.

با این حال اگر در ابتدای راه یادگیری امواج الیوت هستید می توانید از این اندیکاتور استفاده کنید اگر هم قصد دارید به صورت حرفه ای تری از امواج الیوت استفاده کنید می توانید از آموزش‌های ارائه شده در نرم افزار حرفه ای موتیو ویو و ال ویو استفاده کنید.

اندیکاتور رسم خودکار امواج الیوت یکی دیگر از اندیکاتورهایی است که می توانید برای شمارش امواج الیوت در متاتریدر 4 از آن استفاده کنید. برخلاف دو اندیکاتور قبلی، این اندیکاتور تنظیمات بیشتری دارد. یکی از نکته های جالب در مورد این اندیکاتور قابلیت مدیریت پول و تنظیم نسبت ریسک به ریوارد اتوماتیک آن است.

حساب سنتی چیست؟ حساب سنتی نوعی حساب معاملاتی است که موجودی را به‌جای دلار برحسب سنت اندازه‌گیری می‌کند. حساب‌های جایگزین برای حساب سنتی می‌تواند حساب آزمایشی یا حساب مینی باشد.

مشاهده بیشتر

از دیگر ویژگی های این اندیکاتور می توان به قابلیت مولتی تایم فریم بودن و نمایش امواج مربوط به چندین جفت ارز به صورت همزمان اشاره کرد. علاوه بر این شما می توانید از داخل پنلِ خودِ اندیکاتور، تایم فریم و جفت ارز را تغییر دهید.

با نصب و دانلود این اندیکاتور می توانید از قابلیت های زیاد آن استفاده کنید ولی وجود همین قابلیت ها باعث شده تا تمرکز بر کار اصلی آن یعنی شناسایی امواج الیوت مشکل شود و این یکی از معایب بزرگ این اندیکاتور است. به هر حال اگر برای یادگیری این امواج به اندیکاتورهای خودکار آن نیاز دارید می توانید از این اندیکاتور نیز استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که به عنوان یک معامله گر کار نهایی تشخیص موج های الیوت با شما خواهد بود.

نحوه نصب اندیکاتور در متاتریدر 4

در این مقاله اندیکاتورهای شمارش امواج الیوت در متاتریدر را به شما معرفی کردیم. عدم وجود این اندیکاتورها به صورت پیشفرض در متاتریدر را نمی توان به عنوان یک ایراد به حساب آورد چون در نهایت این خودِ معامله گران هستند که بایستی کار نهایی تشخیص امواج الیوت را انجام دهند. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که برای آموزش امواج الیوت می توانید از سایر مقالات مربوط به این بخش که لیست آن‌ها در ادامه می آید هم استفاده کنید.

اندیکاتور elliott trigger | اندیکاتور شمارش امواج الیوت در تریدینگ ویو | اندیکاتور موج شمار الیوت متاتریدر 5

سوالات متداول

۱چطور می توان امواج الیوت متاتریدر را با استفاده از این نرم افزار شناسایی کرد؟

برای شناسایی موج های الیوت در متاتریدر می توانید از اندیکاتورهایی که در این مقاله معرفی شده اند، استفاده کنید.

۲آیا استفاده از اندیکاتورهای شمارش امواج الیوت در متاتریدر به تنهایی برای تشخیص این امواج کافی است؟اندیکاتور امواج الیوت رایگان یکی از از اندیکاتورهای بسیار مهم در بازار بورس می‌باشد. استفاده از اندیکاتور امواج الیوت مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران در بازار بورس است. شناسایی صحیح امواج الیوت برای بسیای از سرمایه گذاران دشوار می باشد. اندیکاتور امواج الیوت موج‌های الیوت را شناسایی کرده و برای کاربران مشخص می کند. اندیکاتور امواج الیوت در شناسایی سهم و سرعت عمل در خرید سهم های مستعد رشد کمک زیادی می کند.

اندیکاتور امواج الیوت یکی از اندیکاتورهایی است که با توجه به کاربردی بودن آن خیلی محدود بوده و رایگان این اندیکاتور در بستر اینترنت موجود نمی باشد.

به همین جهت در مجموعه ثروت آفرین تصمیم گرفته شد تا اندیکاتور امواج الیوت را برای بازار ایران کدنویسی و در سایت قرار داده شود. امیدواریم از این اندیکاتور امواج الیوت رایگان بتوانید به نحو شایسته ای در بازار بورس ایران استفاده نمایید.

اندیکاتور امواج الیوت چه اندیکاتوری است؟

اندیکاتور امواج الیوت رایگان این پکیج امواج الیوت را شمارش کرده و برروی نمودار نشان می دهد. با این اندیکاتور امواج الیوت به آسانی و به سرعت شمارش شده و کمک زیادی در سرمایه گذاری صحیح می تواند داشته باشد.

در اندیکاتور امواج الیوت همانطور که در تصویر نشان داده شده است موج شماری الیوت از شماره های 1 تا 5 صعودی و نزولی دبرروی نمودار نشان داده می شود. اندیکاتور امواج الیوت یکی از اندیکاتورهای بسیار کاربردی است که طرفداران زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم حتما از این اندیکاتور امواج الیوت در تحلیل های خود استفاده نمایید.

این اندیکاتور در پلتفرم  مفیدتریدر برای کاربران داخل ایران و در پلتفرم متاتریدر 5 برای دیگر کاربران قابل اجرا می باشد.

اندیکاتور امواج الیوت را هم اکنون می توانید دانلود کنید 

نحوه بارگذاری اندیکاتور امواج الیوت در نرم افزار مفیدتریدر یا متاتریدر 5

1- فایل را از حالت زیپ خارج کنید.

3- پنجره ای باز می شود سپس وارد فایل MQL5 شوید.

6- از متاتریدر5 خارج شوید و مجددا نرم افزار را راه اندازی کنید.

همچنین اندیکاتورهای رایگان زیر در دسترس می باشد

دانلود

 خیر. در بسیاری از موارد این اندیکاتورها نقص های زیادی دارند و به اندازه نرم افزارهای حرفه ای تری مثل موتیو ویو و ال ویو کامل نیستند. بنابراین باید نحوه شناسایی امواج الیوت را بدانید.