آیا افزایش لایک تاثیری در ورود به اکسپلور دارد؟

خرید لایک و بازید چه تاثیری روی رفتن پست‌ها به اکسپلور می‌گذارد؟ آیا بالا بودن تعداد لایک یک پست به معنی رفتن حتمی آن پست به اکسپلور است؟اگر با الگوریتم اینستاگرام آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که الگوریتم اینستا پست‌هایی را که مورد توجه کاربران بیشتری قرار بگیرد، راهی اکسپلور می‌کند. پس با این حساب می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که خرید لایک و ویو تاثیر مثبتی روی رفتن پست به اکسپلور می‌گذارد، اما اینطور نیست.

فرایند خرید لایک و بازدید چگونه است؟

در حال حاضر سرویس هایی وجود دارند که با گرفتن مبلغ نه چندان زیادی برای پست‌های اینستاگرامی پیج‌ها لایک یا بازدید می‌زنند. روند کار در خرید لایک و بازدید به این صورت است که شما هزینه‌ی لازم را پرداخت می‌کنید و در ازای آن تعداد مشخصی لایک و بازدید به طرف پست شما حواله می‌شود. لایک و بازدیدی که پس از تهیه، روانه‌ی پیج شما می‌شود توسط ربات‌ها انجام می‌شود.

چرا خرید لایک و بازدید باعث رفتن پست به اکسپلور نمی‌شود؟

تعداد لایک بالای یک پست نشان دهنده‌ی این است که پست مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته، اما لایک به تنهایی نه تنها امتیاز مثبتی برای پست شما محسوب نمی‌شود، بلکه امتیاز منفی هم به همراه دارد! علت این مسئله هم این است که هیچ پست نرمالی وجود ندارد که فقط تعداد لایک آن زیاد باشد. اگر پستی لایک زیادی دریافت کرده است، به نسبت رقم لایک، کامنت، سیو و شیر نیز دارد.

روش‌های افزایش لایک بدون خریدن!

به جای سرمایه‌گذاری برای خریدن لایک‌هایی که سودی برای شما به همراه ندارد، با بهبود محتوای پیجتان و ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبان و مشتریانتان، لایک پست‌های خود را بصورت انفجاری افزایش دهید و مسیر راهیابی پست ها به اکسپلور را هموارتر کنید. برای آشنایی با روش‌های افزایش لایک مقاله‌ی رو از دست ندین!

تنها راه برای ورود سریع به اکسپلور اینستاگرام!

قبلا در مقاله ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کامل در مورد این توضیح داده ایم که چه محتوایی و چه فعالیت هایی را پست شما را به صورت قطعی وارد اکسپلور می کند اما نکته مهم این است که خیلی وقت ها زمان کافی برای این کار یا حتی خلاقیتی برای ساخت پست های جذاب نداریم.

اینستاگرام چه پست هایی را در چه شرایطی وارد اکسپلور می کند؟

قبل از هر چیز باید بدانیم کارکرد و معماری اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟ لازمش این است که با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام آشنا شویم. از حاشیه ها اگر بگذریم باید بگم که اینستاگرام پست هایی را وارد اکسپلور می کند که مورد توجه کاربران زیادی از آن پیج قرار گرفته شده است. همینطور پست هایی را در اکسپلور نگه می دارد که محبوبیت بالایی نزد کاربرانی که پیج ورد نظر را فالو نکرده اند دارند.

آیا فقط با افزایش لایک پست می توانیم آن را به اکسپلور ببریم؟

همانطور که متوجه شدید فقط تعداد لایک ها تضمین کننده ورود پست شما به نیست! تعداد لایک ها به همراه تعداد شیر و سیو و کامنت ها باعث می شود اینستاگرام پست مورد نظر را وارد اکسپلور کند. یعنی از زمانی که پست منتشر می شود تا حدود 1 ساعت بعد باید تعداد لایک ها، کامنت ها و ذخیره کردن پست توسط کاربران بالا باشد تا اینستاگرام به محبوبیت پست پی ببرد. در غیر این صورت وارد اکسپلور نمی شود.

آیا با خرید لایک اینستاگرام امکان ورود پست به اکسپلور وجود دارد؟

اگر بخواهید برای پست های خود لایک خریداری کنید با هدف اینکه تعداد لایک های پست ها را بالا ببرید تا وارد اکسپلور شود باید بگویم این کار غیرممکن است. چون اینستاگرام به راحتی می تواند لایک های غیر واقعی را شناسایی کند. چرا لایک های خریداری شده غیر واقعی است؟ در واقع غیر واقعی نیست اما به دلیل اینکه وقتی اقدام به خرید لایک برای پست های خود می کنید افرادی پست شما را لایک می کنند که فالوور شما نیستند!

آیا خرید پکیج های ورود به اکسپلور تضمینی هستند؟

در یک کلام با خرید این نوع پکیج ها که مخصوص ورود پست ها به اکسپلور طراحی شده است صد در صد نمی توانید پست خود را وارد اکسپلور کنید. زمانی جواب می دهد که پیج تان در شرایط ورود به اکسپلور قرار داشته باشد. مثلا پروفایل ویزیت پیج تان به صورت طبیعی بالا باشد. یا ریچ و ایمپرشن پست های تان تا حدودی بالا باشد.

آیا افزایش لایک تاثیری در ورود به اکسپلور دارد؟

در این نوشته قرار است به همین موضوع بپردازیم و دریابیم که فارغ از همه شایعاتی که بین کاربران وجود دارد، یک پست باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به اصطلاح هم خوش لایک باشد و هم بتواند به اکسپلور راه پیدا کند.پس اگر یک صفحه کسب‌وکاری در دنیای اینستاگرام دارید و قصد دارید حرفه‌ای‌تر محتوا تولید کنید باید با تکنیک‌های بیشتری برای رسیدن به اکسپلور آشنا شوید.

رابطه مستقیم لایک و اکسپلور

سوالی که پیش می‌آید این است که اینگیج دقیقا از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود؟ در واقع هر عکس‌العملی که مخاطب نسبت به یک پست از خود نشان می‌دهد یک اینگیج برای محتوای ما محسوب می‌شود، مانند لایک اینستاگرام، کامنت، ویو، سیو و … . حال سوال دیگری که به وجود می‌آید این است که نرخ اینگیج یک پست دقیقا باید چه قدر باشه تا پست شما وارد اکسپلور شود؟

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

شاید بتوان گفت که جواب این سوال را کسی نمی‌داند! اینکه برخی می‌گویند اگر من هزار لایک بگیرم و یا نسبت لایک به فالوورهایم 30 درصد بشود حتما وارد اکسپلور می‌شوم، در واقع یک ادعا است و هیچ سند و مدرکی پشت آن نیست. به صورت کلی الگوریتم‌های اینستاگرام به این صورت کار می‌کند که وقتی ما زیر یک پست لایک و کامنت می‌گذاریم، احتمال نمایش این پست در اکسپلور دوستان ما بالاتر می‌رود.

افزایش لایک و امکان ورود به اکسپلور

پس وقتی مخاطبین ما در همان ساعات اولیه انتشار پست، آن را لایک کردند، به احتمال زیاد این پست برای دوستان آنها هم به نمایش درمی آید و در نهایت اگر دوستان آنها نیز این پست را لایک کنند، دوستان دوستان ما هم پست را خواهند دید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که تنها لایک نیست که در ورود شما به اکسپلور اهمیت دارد و شاخص‌های متعددی در این موضوع دخیل هستند که درادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد .

تکنیک های کلیدی برای رشد آمار لایک و افزایش احتمال ورود به اکسپلور

برای آنکه بتوانید در تولید محتوایی که بتواند شما را به اکسپلور برساند حرفه‌ای شوید باید ابتدا از برخی تکنیک‌های اولیه استفاده کنید.

افزایش لایک و ورود به اکسپلور با پاسخ به نیاز فالوور

حقیقت این است که محتوای‌های کاربردی همیشه دیده می‌شوند. منظور همان محتواهایی است که یک نکته جدید را به مخاطب یاد می‌دهند یا یک مشکلی را حل می‌کند. چنین محتوایی هم لایک دریافت می‌کند و هم اینکه شانس سیو گرفتن بیشتری خواهید داشت. به این ترتیب نرخ تعامل این سبک محتوا بالا می‌رود و به سادگی وارد اکسپلور می‌شود.

جذابیت محتوا برای افزایش لایک و ورود به اکسپلور

به طور مثال اگر یک پیج فروش لباس دارید می‌توانید روش‌های افزایش طول عمر یک شلوار یا پیرهن را به عنوان یک محتوای جذاب به اشتراک بگذارید و یا اگر پیجی در حوزه ورزشی دارید می‌توانید محتوایی  با عنوان چگونگی محافظت از  کمر در زمان استفاده وزنه به اشتراک بگذارید.

اهمیت خلاقیت در ورود پست به اکسپلور

برای اینکه خلاقیت خود را نشان دهید حتما نباید محتوای طنز تولید کنید. در هر حوزه‌ای تلاش کنید از روش‌ها و مدل‌های جذاب برای معرفی کسب و کار خود و تولید محتوا استفاده کنید. برخی مواقع استفاده از نقاشی به جای عکس‌های واقعی می‌تواند محتواهای خلاقانه‌ای تولید کند یا مثلا استفاده از لحن‌های کامیپوتری و ماشینی به جای صدای انسانی می‌تواند به عنوان یک محتوای خلاقانه شناخته شود.

تاثیر درخواست از مخاطب در افزایش لایک اینستاگرام

بسیاری از کاربران عادت به لایک کردن پست‌ها ندارند، هر  چند که محتوا را تا انتها نگاه می‌کنند و حتی از آن خوششان می‌آید. برای آنکه چنین کاربرانی را تشویق کنید تا پست شما را لایک کنند به روش خودتان از آنها بخواهید تا پست شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند و نظرات خود را با شما در میان بگذارند.

افزایش لایک و ورود به اکسپلور بر مبنای شناخت مخاطب

انتشار هر محتوا بر روی پیج باعث نمی‌شود که تعداد لایک شما افزایش پیدا کند بلکه تولید محتوا براساس علایق و شناخت مخاطب است که چنین امکانی را به شما خواهد داد. برای این کار کافی است، یک نظرسنجی در پیج بگذارید چند سوال بپرسید تا متوجه شوید مخاطبین شما به چه محتوایی بیشتر علاقه دارند.

تاثیر ارتباط متقابل با مخاطبین در افزایش لایک

در محتواها خود تلاش کنید تا با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنید. تلاش کنید به نحوی این کار را انجام دهید تا مخاطبین شما احساس نزدیکی داشته باشند و تصور کنند که در محتوا و رشد پیج شما شریک هستند. یکی از راه‌هایی که به شما امکان می‌دهد تا ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبین خود برقرار کنید این است که در کامنت‌ها یا دایرکت به خوبی با آنها برخورد کنید.

کاربرد ریچ و ایمپرشن در رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

در این بخش باید ابتدا با این مفهوم آشنا شوید که ریچ تعداد کل افرادی است که محتوای شما را می بینند و ایمپرشن تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده می شود، صرف نظر از اینکه کلیک شده یا خیر. این مسئله هم یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند مسیر رسیدن شما به اکسپلور را فراهم کند. میتواند آمار پست شما را تحت تاثیر قرار داده و شانس پست شما را برای ورود به اکسپلور افزایش دهد.

همراهی با موج هشتگ‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام

برخی مواقع، موضوعاتی در فضای اینترنت ترند می‌شود و همه راجع به اون موضوع برای ورود به اکسپلور اینستاگرام محتوا تولید می‌کنند، مثل یک آهنگ یا یک سریال. در این مواقع یک فرصت طلایی به وجود می‌آید که با استفاده از آن می‌توانید خود را مطرح کنید.

جمع‌بندی

در این محتوا ابتدا متوجه شدید که افزایش لایک می‌تواند برای ورود به اکسپلور اینستاگرام مفید باشد. در ادامه درک کردید که اینگیج یا تعامل چیه و بالا رفتن آن به صورت کلی بر روی رفتن به اکسپلور اثر گذار است. نکته‌ مهمی که در این نوشته بهش اشاره شد توجه مخاطب به پست در ساعات اولیه است. وقتی پستی را منتشر می‌کنید هر چه زودتر دیده شود به نفع شما است.

اینگیج چیست و چه کاربردی در ورود به اکسپلور اینستاگرام دارد؟

اینگیج به فارسی به معنای تعامل است. هر چقدر میزان تعامل مخاطب‌های یک صفحه با یک پست بیشتر باشد، احتمال ورود آن پست به اکسپلور بالاتر می‌رود.

چطور باید محتوایی تولید کرد که به اکسپلور راه پیدا کند؟

برای آنکه بتوانید در تولید محتوایی که بتواند شما را به اکسپلور برساند حرفه‌ای شوید باید ابتدا از برخی تکنیک‌های اولیه مانند توجه به نیاز مخاطب، حل مسئله برای مخاطب، شناخت مخاطب و خلاقیت در تولید محتوا استفاده کنید.

منبع: Buy Instagram followers