تیزر تبلیغاتی چیست؟
در دنیای پر رقابت در کسب و کار ها، تبلیغات نقش حیاتی برای رقابت ایفا می کنند. با تبلیغات است که افراد با کالاها و خدمات شما آشنا می شوند و یک تبلیغ خوب می تواند فردی را جذب و تبدیل به مشتری دائمی شما کند. بنابراین باید برای رشد و گسترش کسب و کارتان از تبلیغات استفاده کنید.
یکی از روش های آن ساخت تیزر تبلیغاتی است که در این مقاله به بررسی تیزر تبلیغاتی چیست می پردازیم. امروزه اینترنت و تکنولوژی امکانات و فرصت هایی را جهت ساخت تبلیغات متنوع، ایجاد کرده اند. استفاده از این فرصت ها و همگام شدن با روش های تبلیغاتی به روز است که می تواند رشد و سرنوشت یک کسب و کار را تعیین کنند.
شرکت های بزرگ، سالانه هزینه های هنگفتی را جهت تبلیغات و تیزر های تبلیغاتی می پردازند. امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی تبلیغات و روش های تبلیغاتی هم در حال گسترش می باشند. در این شرایط، تبلیغات به سبک و سیاق سنتی نمی تواند باعث ماندگاری برند در دنیای تجارت شود.
شرکت های شناخته شده و معروف قدیمی همچون کوکاکولا، نایک، اپل و دیگر موارد چرا که اگر با روش های جدیدی که روز به روز ایجاد می شوند، همگام نشوند شکست آنان دور از انتظار نخواهد بود. پس در ادامه به تیزر تبلیغاتی چیست و موارد مرتبط با آن را بررسی می کنیم.
تیزر تبلیغاتیتیزر تبلیغاتی چیست
تیزر های تبلیغاتی همان آگهی های می باشد که شما در فضاهای مختلف مثل تلویزیون، نرم افزارها و وب سایت ها مشاهده کرده اید. فیلمی کوتاهی که به بیننده اطلاعاتی در خصوص کالا و خدمات یک شرکت می دهد مانند تیزرهای تبلیغاتی ورزشی، مواد غذایی( کوکاکولا)، پوشاک و دیگر صنایع که از تیزر تبلیغاتی برای معرفی محصول خود استفاده می کنند. اما این تبلیغات متفاوت است از دیگر تبلیغات ها که در قالب فیلم به معرفی محصول می پردازند.
تیزر های تبلیغاتی اصولا فیلم های کوتاه تری از نظر زمانی نسبت به دیگر فیلم های تبلیغاتی دارند. هدف تیزر تبلیغاتی ارائه مختصر اطلاعاتی از کالا به مخاطب جهت ایجاد حس کنجکاوی در آنان است. در واقع در افراد اشتیاق و میلی نسبت به کالا یا کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آن ایجاد می کند. به عبارت دیگر بیننده را تشویق می کند تا به دنبال بررسی کالا و خدمات برود و یا منتظر تبلیغات بعدی مرتبط با آن کالا و یا رونمایی آن باشد.
حتی در روانشناسی هم به این امر اشاره شده است که زمانی فردی مدتی را به انتظار برای امری سپری می کند، اشتیاق و میل بیشتری نسبت به آن پیدا می کند. بنابراین تمامی این نکات ریز تبلیغاتی در انواع مختلف تبلیغات در نظر گرفته می شود که بر این اساس در بخش تیزر تبلیغاتی چیست، سعی شد تا اطلاعاتی در این خصوص ارائه شود.
همانطور که در تبلیغات شرکت های بزرگ مشاهده کرده اید، برای تاثیرگذاری بیشتر و پیگیری بیشتر مخاطبین در تیزر های تبلیغاتی از افراد معروفی استفاده می شود مانند تبلیغات ورزشی که برای تیزر تبلیغاتی خود از رونالدو چهره سرشناس ورزشی و محبوب مردم استفاده شد. در نتیجه تیزر های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را در معرفی برند شرکت ها دارند که هزینه های هنگفتی بابت ساخت آن می شود. حال در ادامه به انواع تیزر های تبلیغاتی می پردازیم.
بررسی انواع تیزر تبلیغاتی
به طور کلی ۳ نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد که با توجه به نوع محصول یا خدمات، هدف تبلیغ، مخاطبان آن، بودجه نوع ساخت تیزر تبلیغاتی را می توان تعیین کرد. در ادامه مقاله تیزر تبلیغاتی چیست آن ها را معرفی می کنیم.
تیزر تبلیغاتی رئال:
این تیزر ها به صورت فیلم در محیطی واقعی ساخته می شود. در آن از شخصیت های واقعی( انسان) استفاده می شود. به عبارتی نوعی فیلم کوتاهی است که در آن به معرفی کالا و خدمات می پردازد. برای نمونه می توان به تیزر های تبلیغاتی که در تلویزیون پخش می شود، اشاره کرد.
تبلیغات شرکت کوکاکولا را در نظر بگیرید که شخصی نوشابه را در یک ساحل آفتابی می نوشد. در این تیزر از فضای طبیعی، شخصیت انسانی در فضایی کاملا واقعی استفاده شده است و در آن هیچ عنصر غیر طبیعی و مصنوعی استفاده نشده است. به این سبک از تیزر های تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی رئال می گویند.
تیزر تبلیغاتی انیمیشن:
در تیزر تبلیغاتی انیمیشنی از انیمیشن ها به عنوان تیزر های تبلیغاتی استفاده می شود. قطعا برنامه های کودک انیمیشن را دیده اید. داستانی با شخصیت های کارتونی در فضایی غیر واقعی می باشد که با استفاده از نرم افزارها و وب سایت های متفاوت ساخته می شوند. تفاوت این نوع از تیزر ها هم با تیزر های تبلیغاتی در همین نکته است که تمامی عناصر سازنده واقعی نیستند.
امروزه در فضاهای مجازی هم از این انیمیشن ها استفاده های زیادی برای معرفی محصول و کالاهای شرکت ها می شود که در قالب طنز ارائه شده و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. یکی از پیج های فعالی که با سفارش انیمیشن تبلیغاتی جذاب توانسته موفقیت چشمگیری داشته باشد سوری لند است که در قالب انیمیشن تیزرهای تبلیغاتی ارائه می کند.
تیزر تبلیغاتی انیمیشنی هم دارای انواع مختلفی می باشند. تیزر های انیمیشنی دو بعدی ، تیزر انیمیشنی سه بعدی ، سفارش موشن گرافیک سه بعدی از جمله انواع انیمیشن هایی هستند که برای ساخت تیزر ها از آن ها استفاده می شود.
تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن:
تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن ترکیبی از دو نوع بالا انیمیشن یعنی تیزر تبلیغاتی رئال و تیزر تبلیغاتی انیمیشن می باشند. به عبارتی ترکیبی از عناصر حقیقی و انیمیشن می باشد مانند تبلیغات چی توز یا شیر که افراد را با تصاویر انیمیشن ترکیب می کنند. این سبک از تبلیغات برای تبلیغ خوراکی، محصولات مرتبط با کودکان و نوجوانان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.
البته که برای ساخت این سبک از تیزر های تبلیغاتی امکانات و تجهیزات متفاوت و متنوع بیشتری مورد نیاز است. همچنین که برای ساخت آن نیاز به تجهیزاتی همچون پرده سبز و نرم افزار های خاص و ویژه ای مانند نرم افزارهای جلوه های ویژه کامپیوتری، تکنیک های خاص فیلمبرداری می باشد.
نکات مهم ساخت تیزر تبلیغاتی
در این قسمت از تیزر تبلیغاتی چیست به نکاتی اشاره می کنیم تا بتوانید تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار بهتری را بسازید. در هر تیزر تبلیغاتی پیامی نهفته است که برای آن پیام باید داستان و ماجرایی در قالب فیلم ارائه شود. محتوای داستان، خلاقیت در داستان سرایی، متن تاثیرگذار که بتواند احساسات ببینند را برانگیزد از دیگر بخش هایی است که در ساخت تیزر باید به آن توجه شود. داستان باید به گونه ای باشد که همانطور که در بالا اشاره شد، حس کنجکاوی در مخاطب را ایجاد کند. چرا که ایجاد آن مبنای اصلی هر تیزر تبلیغاتی است.
برای ایجاد حس کنجکاوی می توان از ایجاد ابهام در ذهن مخاطب استفاده کرد. به عبارت دیگر، تمامی اطلاعات در خصوص کالا را به یکباره در یک تیزر چند دقیقه ای جای ندهید. با این کار سوالاتی در ذهن مخاطب درباره دیگر فاکتورهای محصول به وجود می آید که باعث می شود مخاطب برای یافتن پاسخ های خود تا زمان رونمایی از محصول مشتاقانه صبر کند.
کاربرد تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کارها
همانطور که در مقدمه مقاله تیزر تبلیغاتی چیست مختصر اشاره ای شد، تمامی کسب و کارها برای معرفی محصول خود از این روش تبلیغاتی هم در کنار سایر روش ها استفاده می کنند. از آنجایی که امروزه این سبک از تبلیغات طرفداران بیشتری دارد و توجه های بیشتری از سوی مردم جلب می کند، بیشتر استفاده می شود.
هر چقدر تیزر های تبلیغاتی با کیفیت تری ساخته شود، تاثیر بیشتری بر برند سازی محصول در ذهن بیننده دارد. چرا که در نهایت افراد با توجه به ذهنیت و اطلاعاتی که از برند دارند تصمیم به خرید و استفاده از خدمات شرکت می کنند.
در واقع این تیزر های تبلیغاتی پیام هایی را به صورت ناخودآگاه برای ذهن بیننده دارد. پیام هایی از قبیل کیفیت محصول، رفع بهتر نیاز فرد در مقابل موارد مشابه در بازار، هزینه مناسب تر و دیگر پیام هایی که هدف ساخت تیزر های تبلیغاتی است. بنابراین تیزرهای تبلیغاتی کسب و کار شما را به تعداد بیشتری از افراد معرفی می کند. مخصوصا در فضاهای اینترنتی همچون اینستاگرام و وب سایت که روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند.
بنابراین برای برندسازی، معرفی محصول، بازاریابی و تبلیغات تکنولوژی فرصت های زیادی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده است. یکی از آن ها ساخت تیزر های تبلیغاتی است که در این مقاله سعی شده تا به تیزر تبلیغاتی چیست پرداخته شود تا بتوانید برای برند سازی محصول خود بهترین نوع تیزر تبلیغاتی را انتخاب کنید.
چرا که در دنیای تبلیغات تخصص و دانش در حوزه های مختلف مثل روانشناسی است که میزان تاثیر یک تیزر تبلیغاتی را افزایش می دهد. برای مثال انتظار مخاطب برای آشنایی بیشتر از محصول، از موارد روانشناسی می باشد که در تبلیغات شرکت های بزرگ به طور ماهرانه از آن استفاده می شود. که یکی از جملات معروف آن ” به زودی می آید” مانند تصویر زیر می باشد.