تماشای آنلاین فیلم بدون قرار قبلی

خلاصه داستان و موضوع فیلم بدون قرار قبلی چیست؟

 قبل از دانلود فیلم کمدی کمی از آن بگوییم. بدون قرار قبلی روایتی از زندگی پزشکی است که پس از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان (مونیخ) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از ۳۰ سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن، میراثی که پدرش برایش گذاشته باعث تعجب می‌شود؛ اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌‌رساند.

فیلم | مهاجرت

اسامی بازیگران فیلم بدون قرار قبلی در نقش های اصلی چیست؟

پگاه آهنگرانی ، الهام کردا ، مصطفی زمانی و… از بازیگران نقش های اصلی فیلم بدون قرار قبلی هستند.

مشخصات فیلم بدون قرار قبلی

نام فیلم بدون قرار قبلی
تاریخ انتشار ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ (فجر)
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ (ایران)
تهیه کننده محمود بابایی
کارگردان بهروز شعیبی
نویسنده فرهاد توحیدی
مهدی تراب‌بیگی
مدت زمان ۱۲۰ دقیقه
فروش گیشه ۲٬۴۶۸٬۳۳۹٬۰۰۰ تومان
ژانر اجتماعی, خانوادگی

 دانلود فیلم ایرانی بدون قرار قبلی

فیلم ایرانی بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی قرار است که از تاریخ 18 خرداد 1401 در سینما های سراسر کشور به نمایش عموم درآمد و امکان دانلود آن هنوز وجود ندارد. برای تماشای این فیلم می‌توانید به سینماهای سراسر کشور مراجعه کنید.

لیست بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

  • پگاه آهنگرانی
  • الهام کردا
  • مصطفی زمانی
  • امین میری
  • محمد کیانی
  • عرفان ابراهیمی
  • رضا صابری
  • حامی ترابی

عوامل فیلم بدون قرار قبلی

  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • مدیر پروژه: علیرضا رضاداد
  • نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب‌بیگی
  • مجری طرح: محمد حسین انصاری
  • مشاور پروژه: بهزاد هاشمی
  • مدیر تولید: امیر نشاط
  • مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی
  • تدوین: عطا مهراد
  • عکاس: امید صالحی
  • مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور
  • طراح صحنه: کیوان مقدم
  • طراح لباس: هدی میرزائی
  • طراح چهرهپردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی
  • جلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • جلوههای ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی
  • سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان

معرفی کارگردان فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی محصول سال 1400 کشور ایران به کارگردانی بهروز شعیبی ،این کارگردان و بازیگر و نویسنده 41 ساله متولد مشهد در جدیدترین فیلم خود که کارگردانی کرده است قرار است یک داستان درام و خانوادگی را روایت کند،بهروز شعیبی که دو فیلم را همزمان با هم آماده نمایش در 1401 دارد که در یکی از آنها نقش بازیگر و در دیگری نقش کارگردان را هنرنمایی می کند،شغیبی در فیلم هناس در کنار مریلا زارعی بازی می کند و در فیلم جدید خود که آن را کارگردانی کرده است باز هم همانند هناس یک درام خانوادگی را روایت می کند.

شاید اکران همزمان دو فیلم از یک بازیگر و کارگردان میتواند به شکست یکی از آنها منتهی شود و این را میشود به نا هماهنگی سازنده ها عنوان کرد و امکان شکست یکی از فیلم ها منتهی شود در فیلم بدون قرار قبلی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی نویسندگی فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته اند

بهروز شعیبی متولد ٢۵ شهریور ۱۳۵۹ در مشهد، هنرپیشه، کارگردان است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته است.

فعالیت هنری خویش را با بازی در مجموعه «بازگشت پرستوها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی آغاز کرد، سپس در فیلم «آژانس شیشه‌ای حاتمی‌کیا» به ایفای نقش پرداخت. در همین زمان او در کنار بازیگری به‌عنوان دستیار اول و دوم در آثار سینمایی و تلویزیونی نیز فعالیت می‌کرد، آثاری چون «شب‌های روشن» فرزاد مؤتمن، «توکیو بدون توقف» سعید عالم‌زاده، «خوابگاه دختران» محمدحسین لطیفی و «حیران» به کارگردانی شالیزه عارفپور از جمله کارهایی است که او در آن به‌عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است.

با بازی در فیلم «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان در نقش یک طلبه ساده که در شرایط خاص بیماری همسر و کلاس‌های استاد اخلاق گرفتار است بازی کرد، با همین نقش و بازی تأثیرگذارش و گریم غیرمعمول برای طلبه‌ها، یعنی ریش بلند، عینک و موهایی به نسبت بلندتر از حد یک روحانی معمولی برای مخاطبان سینما و تلویزیون شناخته شده و با نقش سیدرضا نام خود را سرزبان‌ها انداخت. نقشی که بارها در فیلم‌های دیگر نیز آن را تکرار کرد.

بعد از «طلا و مس» در آثاری دیگری چون «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «مهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور، «تنهایی لیلا» محمدحسین لطیفی، «گیلوا» اردلان عاشوری و «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداخت است.

او کارگردانی را با تله‌فیلم «پیش خواهد آمد» آغاز کرد و برای کارگردانی فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) شد. او در «دهلیز» دست به انتخاب جسورانه‌ای زد و رضا عطاران را در نقش جدی به کار گرفت. «باغ آلوچه»، «دهلیز»، «سیانور»، «آخرین روز سال» و «دارکوب» از ساخته‌های سینمایی شعیبی هستند. او در ساخت تله‌فیلم هم موفق عمل کرده؛ «بال‌های خوشبختی»، «جامانده»، «پیش خواهد آمد»، «جایی برای بودن»، «روزهای آخر اسفند» از جمله تله‌فیلم‌های موفق وی هستند.

مجموعه تلویزیونی موفق و پرمخاطب «پرده‌نشین» و مجموعه‌های «گلشیفته» و «روز بلوا» از جمله آثار او برای شبکه نمایش خانگی می‌باشد.

علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده است.

بهروز شعیبی در سال ۱۴۰۰ و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره فیلم فجر

بهروز شعیبی، کارگردان: اگر از زندگی پرمشغله خود فاصله بگیریم، با خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که روابط انسانی برای آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. گاهی اوقات در قصه و نقطه‌ عطف به‌دنبال کنش یا کشمکش بیرونی می‌گردیم؛ اما در فیلم‌هایی چون «بدون قرار قبلی» این حالت رخ نمی‌دهد و هدفش انتقال احساسی خاص به‌‌مخاطب است. هیچ‌کدام از حمایت‌ برای من جوری نبود که سفارش از جانب ارگان‌ها باشد بلکه این پیگیری من برای ساخت بود که به این پشتیبانی منجر شد و برای هر موضوع دیگری می‌توانست رخ دهد.

من ۲۵ سال در سینما کار کردم و اگر کارمند جایی بودم، الان در آستانه بازنشستگی قرار می‌گرفتم. من کارهایی را می‌سازم که به آن‌ها باور دارم. سینما در ذات نیاز به سرمایه‌گذار دارد. یک بار زندگی می‌کنم و حاضر نیستم این یک بار زندگی را در خدمت چیزهایی قرار دهم که یا دوستشان ندارم و یا برای بقیه و در خدمت بقیه باشد.

من سینما را یک رسانه و صنعت می‌دانم و‌ مواضع افراد نسبت به مسائل سیاسی موضوعی شخصی است که من به آن کاری ندارم. زمانی که برای نقش یاسمین به دنبال بازیگر بودم هدفم این بود، کسی که انتخاب می‌شود پیش‌تر چنین نقشی را بازی نکرده باشد. باید بگویم که پگاه آهنگرانی یکی از بهترین بازیگرانی بود که در ده سال اخیر با او کار کرده بودم.

محمود بابایی، تهیهکننده: ما تا شب پیش از رفتن به مشهد چالش‌هایی داشتیم که ممکن بود اصلا این اثر به مرحله ساخت نرسد. به‌لحاظ برآورد هزینه فیلم بسیار معقول و حتی به نسبت خودش کم‌هزینه است. آستان قدس رضوی قطعا در روند ساخت به ما کمک کرده است اما این کمک‌ها لزوما مالی نبودند.

مصطفی زمانی: من در دوران کرونا بسیار کم‌کار شدم تا پیشنهاد آقای شعیبی به من رسید و‌ چون بیشتر پلان‌ها خارجی بود و از حیث ابتلا به بیماری در امان بودم کار را پذیرفتم. ایفای نقش‌های کوتاه بسیار سخت‌تر از نقش‌های بلند است و این می‌توانست برایم چالش‌پذیر باشد. این روزها سینمای ما بیشتر در محله‌هایی روایت می‌شود که چون من در آن محله‌ها بزرگ نشده بودم توانایی ایفای نقش در آن‌ها را ندارم. ضمن این که من در خودم قابلیت این را می‌دیدم که جوری کار کنم که بازی‌ام فرم محور نباشد و بتوانم شخصیت پدید آورم. فیلم بدون قرار قبلی اولین تجربه من با بهروز شعیبی بود. قطعا اختلاف سلیقه‌هایی با هم داشتیم اما چون به هدایت او باور داشتم توانستم به راحتی با شعیبی همکاری کنم.

الهام کردا: درباره لهجه مشهدی همچون همه بازیگرانی که تمرین لهجه می‌کنند، تمرین کردم. آقای شعیبی برای من معلم لهجه گرفتند و در طول فیلمبرداری نیز تمرین می‌کردم.

بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. بدون قرار قبلی ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است. بدون قرار قبلی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا برندهٔ دو جایزه شد. این فیلم ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

خلاصه داستان فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی پزشکی است که پس از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان (مونیخ) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از ۳۰ سال به ایران بازگردد؛ پسر یاسمن دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن، میراثی که پدرش برایش گذاشته باعث تعجب می‌شود؛ اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌‌رساند.

بازیگران و عوامل فیلم بدون قرار قبلی

بازیگران فیلم بدون قرار قبلی؛ پگاه آهنگرانی، الهام کردا، مصطفی زمانی، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر.

کارگردان: بهروز شعیبی، مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب‌بیگی، مجری طرح: محمد حسین انصاری، مشاور پروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: عطا مهراد، عکاس: امید صالحی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: هدی میرزائی، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی و سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان

نقد و بررسی بدون قرار قبلی بهروز شعیبی

سید آریا قریشی

برای ساخت یک فیلم معنویت‌گرا با محوریت سفر درونی یک شخصیت، باید نکاتی را رعایت کرد. در مرحله فیلمنامه باید نیاز درونی تأثیرگذاری برای شخصیت اصلی تراشید و انگیزه کنش‌های مختلف را به‌شکل باورپذیری پردازش کرد. در مرحله اجرا هم باید بتوانیم «فضا» بسازیم. فیلم بدون قرار قبلی (علی‌رغم برخی از پتانسیل‌ها در مرحله فیلمنامه و معدودی از نماهای بیان‌گر و سینمایی در مرحله اجرا) در هر دو بخش ناکام می‌ماند. آن‌چه در فیلم از حال‌وهوای معنوی سنت‌های فرهنگی و هنری ایران می‌بینیم به‌ندرت از حد نمایش چند عنصر پراکنده (از انار گرفته تا ساز و آواز ایرانی) فراتر می‌رود.

می‌توان به مشکلات دیگری همچون یکدست نبودن لحن و لهجه برخی از بازیگران نیز اشاره کرد (در رأس همه، پگاه آهنگرانی قرار دارد که، در قالب شخصیتی که سال‌ها از ایران دور بوده، گاه به‌درستی فارسی را با کمی لهجه صحبت می‌کند و گاه بدون لهجه). به‌واسطه وجود چنین مشکلاتی، «بدون قرار قبلی» فیلمی است که اگر ظهر جمعه در تلویزیون پخش می‌شد می‌توانستیم آن را یک تله‌فیلم کم‌وبیش قابل‌قبول بدانیم اما برای پرده سینما کوچک است.

برگزیده از فیلم بدون قرار قبلی:

  • تلاش برای پرهیز از شعاری شدن
  • ناتوانی در فضاسازی
  • ضعف در پرداخت نیاز درونی شخصیت و ناکامی در پرورش باورپذیر انگیزه‌های موجود پشت برخی از کنش‌های کلیدی

نقد شفاهی سید احسان عمادی بر بدون قرار قبلی

رضا صائمی

فیلم بدون قرار قبلی قصه شخصیت‌محوری است که به روایت سفری از آفاق به انفس را به تصویر می‌کشد و به میانجی این روایت، مخاطب را هم به سفری درونی دعوت می‌کند. این و دعوت و سفر البته صرفا یک تجربه وجودی نیست بلکه دامنه آن به سرزمین و فرهنگ و سنت‌های بومی و ملی هم گسترش می‌یابد. یاسمن از آلمان به ایران می‌آید تا در خاکسپاری پدری که ۳۰ سال او را ندیده حضور یابد و به وصیتش عمل کند. اما این نه بازگشت به پدر که به خانه پدری است. به وطن و میهن. نشانه‌هایی که فیلمساز از فرهنگ و تمدن ایران با مولفه‌های ملی و مذهبی می‌گذارد تاکیدی نمادین بر همین دعوت است. دعوت به بازگشت به خویشتن.

یاسمن در این سفر ۳ مکان و جغرافیا را تجربه می‌کند. از برلین به تهران و از تهران به مشهد. او وقتی به مشهد می‌رسد گویی به تجربه‌ای شهودی دست می‌یابد و نوعی رهایی دورنی و رستگاری را تجربه می‌کند. از حال بد به حال خوب می‌رسد حتی فرزند اوتیسمش هم بهتر می‌شود. «بدون قرار قبلی» را باید فیلمی مکاشفه‌ای و جست‌وجوگرانه دانست که در این جست‌وجو بیش از هویت خانوادگی این هویت فردی یاسمن است که تطهیر می‌شود و تغییر می‌کند. حتی بار دیگر عشق را هم تجربه می‌کند و از رنج تنهایی رها می‌شود. در واقع «بدون قرار قبلی» یک فیلم سفرنامه‌ای است که از سفر در آفاق به سفر در انفس می‌رسد.

برگزیده از فیلم بدون قرار قبلی:

  • فیلم سفرنامه‌ای و مکاشفه‌ای
  • حضور پررنگ نشانه‌های فرهنگ ایرانی
  • بازی متفاوت پگاه آهنگرانی

برگرفته از: سایت دانلود سریال خارجی