تایل گزینه ای مناسب برای دکوراسیون در فروشگاه ها
چرا قفسهبندی و چیدمان درست اهمیت دارد؟
بدون شک نوع طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای با میزان خرید مشتریان فروشگاه رابطه مستقیم دارد. هر چقدر این طراحی مشخصتر و تایل لوکس انجام شود، به همان میزان اشتیاق و علاقه مشتریان را برای خرید افزایش میدهد. خود نظم، باعث ایجاد آرامش درونی در مشتری و زیبایی دو چندان محیط میشود. بنابراین باید تمام کالاهای فروشگاه به شکلی منظم و تفکیکشده چیده شود تا مشتری در پیدا کردن محصول مورد نظر خود دچار مشکل نشود. در پی این امر میزان خسارات و کالای تلفشده نیز کاهش چشمگیری پیدا میکند.

نکاتی کلیدی در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای
در ادامه این مطلب نکاتی را به شما معرفی میکنیم که در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای اهمیت ویژهای دارد. اگر مالک چنین هستید یا در زمینه طراحی دکوراسیون آن فعالیت میکنید، این مطلب میتواند شما را در طراحی موثر و بهینه کمک کند.
طراحی داخلی
توجه به طراحی داخلی و نحوه تقسیم بندی راهروها، اهمیت زیادی در دکوراسیون فروشگاه دارد. طراحی انعطاف پذیر باعث میشود به شکلی بهینه از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. در این صورت حتی مشتریان نیز احساس رضایت بیشتری خواهند داشت. بخشبندی و وضوح آن، اهمیت به جلوههای بصری، نحوه قرارگیری طبقهها و یخچالها و میزان فاصله میان طبقهها جزء موارد مهمی است که باید در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای به آن توجه کنید.
فاصله میان طبقههای روبهروی هم در هر راهرو باید نه خیلی کم باشد که دو نفر از کنار هم نتوانند عبور کنند، و نه آنقدر زیاد باشد که مشتریان برای دسترسی به طبقهها، دچار مشکل شوند.
پخت نان در داخل فروشگاه زنجیرهای
بوی نان تازه میتواند اشتهای هر کسی را تحریک کند. بسیاری از فروشگاههای بزرگ زنجیرهای در سراسر جهان، اقدام به پخت نان در داخل خود فروشگاه میکنند. یک مشتری گرسنه نمیتواند در مواجهه با انواع مواد غذایی، کنترل زیادی روی خرید خود داشته باشد. بنابراین اختصاص دادن فضایی به نانوایی، فروش و سود بیشتر فروشگاه را به همراه خواهد داشت.
پخت غذاهای سبک و خوشمزه
احتمالا تا به حال دیدهاید که بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای در همان ابتدای ورودی، محلی را در نظر گرفتهاند که در آن غذاهای سبک، جذاب و خوشمزه به فروش میرسانند. این موضوع هم میتواند اشتهای مشتریان را تحریک کند تا خرید بیشتری انجام دهند. اگر این محل در معرض نور طبیعی یا پشت شیشه ویترین فروشگاه باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
دور کردن محصولات پر مصرف از یکدیگر
در صورتی که محصولات پرمصرف مثل شیر، گوشت، نان، لبنیات و… از یکدیگر دور باشند، مشتریان مجبورند برای تهیه آنها از تمام راهروهای فروشگاه عبور کنند و محصولات دیگر را هم ببینند. همین امر تاثیر زیادی در دیدهشدن محصولات جدید و کم مصرف داشته و موجب فروش بیشتر آن میشود. بنابراین سعی کنید چنین کالاهایی را در بخشهای جدا از هم و دور تا دور فروشگاه قرار دهید.
محل قرار دادن کالاهای گران قیمت
فروشگاههای زنجیرهای بزرگ در جهان، کالاهای گرانقیمتی که سود بیشتری دارند را در قفسههایی قرار میدهند که با چشم مشتریان در یک سطح و ارتفاع باشد. حتی تولیدکنندگان پیشنهاداتی به فروشگاهها میدهند تا محصولاتشان در این قفسهها قرار داده شود. در واقع هیچ چیزی در چیدمان فروشگاهی نباید تصادفی باشد.
علاوه بر آن نکته دیگری وجود دارد که در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای حتما باید به آن توجه کنید. اگر دقت کرده باشید درب ورودی اکثر فروشگاهها در سمت راست و درب خروج در سمت چپ قرار گرفته است. زیرا به طور طبیعی اکثر مردم تمایل دارند از سمت راست وارد شوند، دور فروشگاه بچرخند و از درب دیگر خارج شوند. همچنین حدود 75% افراد در زمان ورود به فروشگاه به سمت راست خود نگاه میکنند. بنابراین با توجه به این نکته میتوانید کالاهای پر سود و گران قیمت را در سمت راست قرار دهید.
استفاده از یک تم رنگی برای هر بخش
با استفاده از تم رنگی در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای میتوانید فضای زیبایی برای مشتریان خلق کنید. همچنین این کار باعث میشود که قسمتهای مختلف از یکدیگر تفکیک شده و مشتریان راحتتر بتوانند به قسمت مورد نظر دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال برای بخش میوهفروشی میتوانید از رنگ سبز استفاده کنید. مطالعه درباره روانشناسی رنگها میتواند در این زمینه کمکتان کند.
استفاده از متریال مناسب برای قفسهها
این روزها در طراحی دکوراسیون فروشگاههای زنجیره ای از متریالهایی مثل ام دی اف یا مواد کامپوزیتی برای ساخت قفسهها استفاده میشود. در حالی که در طراحیهای قدیمیتر موادی مثل فلز کاربرد بیشتری داشتند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که موادی مثل فلزات قابلیت طراحی و مانور زیادی ندارند؛ بنابراین نمیتوانند مانند متریال مدرن جلوه زیبایی به فروشگاه بدهند. همچنین متریال جدید در مقایسه با فلزات وزن کمتری دارند که همین امر باعث جابهجایی راحتتر آن میشود.
اخیرا استفاده از طرح چوب به علت زیبایی و حس تازگی آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این طرح باعث میشود مشتری حس عبور از دل طبیعت را داشته باشد و از زمانی که به خرید خود اختصاص داده لذت ببرد.
استفاده از راهنما
در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای حتما توجه کنید که از تابلوهای راهنما استفاده کنید. تصور کنید یک مشتری برای اولین بار وارد یک فروشگاه شده و کالای مورد نظرش در انتهای آخرین راهرو قرار گرفته است. اگر تابلویی برای راهنمایی مشتریان در نظر نگرفته باشید خیلی زود مشتری سردرگم شده و فروشگاه را ترک میکند یا در بهترین حالت فقط کالاهایی را که میبیند خریداری میکند. همچنین این تابلوها باید در محلی قرار بگیرند که به راحتی توسط مشتری دیده شوند.
توجه به نورپردازی
شاید کسی در ابتدای ورود به فروشگاه به عناصر نورپردازی آن توجه نکند، اما مطمئنا اگر فروشگاه تاریک باشد یا مشتری نتواند به خوبی محصول مورد نظر خود را ببیند، میل به خرید هم نخواهد داشت. کمبود نور در فروشگاه باعث دلگیر شدن فضا میشود و به دنبال آن حس خوبی در مشتریان ایجاد نخواهد شد. بنابراین حتما توجه کنید که لامپهای سوخته و خراب را تعویض کنید. همچنین اگر امکان بهرهبردن از نور طبیعی را دارید حتما این کار را انجام دهید؛ نور طبیعی تاثیر زیادی در جلوه فروشگاه و کالاهای شما دارد.
همانطور که گفتیم هیچچیزی در طراحی دکوراسیون فروشگاه زنجیره ای اتفاقی نیست. مسائل زیادی وجود دارد که باید به آن توجه شود تا هم مشتریان خرید راحت و لذتبخشی داشته باشند و هم مدیران فروشگاهها فروش بیشتری انجام دهند. در ادامه مطلب نکاتی درباره نحوه چیدمان کالا ارائه خواهیم کرد:
- تمام کالاها باید قابل مشاهده باشند
- دسترسی به تمام کالاها راحت و بیدردسر باشد
- امکان مقایسه میان کالاها وجود داشته باشد
- تعداد کالاها در قفسه مخصوص خود باید به اندازهای باشد که مشتریان بتوانند به راحتی آن را مشاهده کنند
- کالاهای رنگارنگ در مکانهای پر تردد قرار داده شوند
- بستهبندی کالاها باید تمیز و بدون خرابی باشد
- کالاهای مخصوص کودکان نباید در ارتفاع بالا قرار نگیرند تا به آن دسترسی داشته باشند. کودکان سهم زیادی در سبد خرید خانوادهها دارند که باید به آن توجه کرد
- کالاهای پرطرفدار را در دورتادور فروشگاه قرار دهید
تایل استیل
کاشی یا تایل استیل امروزه در رنگ ها و طرح های مختلف در بخش طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان به محیط زیبائی خاصی می بخشند. بنابراین اگر به دنبال مدرن و لوکس کردن محیط زندگیتان هستید محصولات گلدن لئون کمک شایانی به شما خواهد نمود.
کاربرد کاشی های استیل در سطوح بین کابینت، دیوار و ستون های لابی های هتل ها و آپارتمان ها، پیشخوان فروشگاهها، داخل و خارج آسانسور، حمام و روشوئی و سایر سطوح و دیوار های دکوراتیو می باشد.
همچنین انواع نوارهای استیل و آلومینیوم جهت زیبائی هر چه بیشتر نمای کاشی های داخل سرویس حمام و دستشوئی جهت قرارگیری در بین، کنج و لبه های کاشی به کار برده می شود و باعث نظافت ساده سطوح کنج کاشی کاریها که به سختی انجام میشود نیز می گردد.
مزایای تایل استیل
از مزایای تایل استیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از مرغوبترین استیل با گرید ۳۰۴ (نگیر) این گرید مرغوبترین استیلی است که در صنعت استفاده میشود و به هیچ عنوان زنگ نمیزند.
نظافت بسیار ساده و در حداقل زمان با استفاده از یک پارچه آغشته به آب گرم و صابون و سپس استفاده از یک پارچه کاملا خشک و نرم امکان پذیر می باشد.
این محصولات بسیار مقاوم بوده و به راحتی شکسته نمی شود و با ترک بر نمیدارد لیکن در استفاده از آنها باید دقت کافی نمود. چرا که در صورت برخورد با اجسام نوک تیز و یا ضربه های شدید ممکن است خش بردارند.
مزایای منحصر بفرد تایل استیل
- زیبایی فوق العاده و بهره مندی از طرح های متنوع
- نصب آسان ، سریع و بدون نیاز به مهارت و تجربه زیاد
- قابلیت برش به اندازه های دلخواه جهت نصب در سطوح مختلف
- قابلیت ارتجاعی مناسب برای نصب در سطوح غیر هم سطح (سطوح منحنی)
- نظافت سریع و آسان
ویژگی های تایل استیل
- مقاوم در برابر حرارت و رطوبت .
- چسبندگی عالی
- ضخامت کمتر نسبت به کامپوزیت و طرح کورین
- تنوع طرح در دو سطح براق و خشدار
- در چهار رنگ نقره ای ، طلایی ، مسی و دودی
مهمترین کاربردهای تایل
- مکان های عمومی لوکس و مجموعه های پذیرایی
- آشپزخانه های مدرن به عنوان دیوار پوش مابین کابینت زمینی و هوایی و استفاده در ستون های داخلی آشپزخانه ها و سالن پذیرایی
- حمام و سونا
- لابی هتل ها
- مناسب برای استفاده در نمایشگاه
منبع: راهنمای خرید کاشی پشت چسب دار