عمومیکسب و کار ایرانیان

تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

برای شروع پروسه پذیرش دانشگاه های کانادا باید چند نکته را در نظر بگیرید و سپس اقدام به درخواست کنید. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. کشور کانادا نیز مشتاق پذیرش دانشجوهای خوب است. دولت کانادا امکان تحصیل دانشجویان خارجی باسواد در کشور خود را فراهم می کند. البته نیاید فراموش کرد که رشته دندانپزشکی هم طرفداران خاص خود را دارد.

دانشگاه های کانادا سطح علمی بسیار بالایی دارند و مدرک بسیار معتبری ارائه می دهند. به طوری که می شود گفت این مدرک در تمام دنیا قابل ارائه و معتبر است. پس دقت داشته باشید که با این مدرک به راحتی می توانید به ایران برگردید و مشغول طبابت شوید. توجه کنید که از طریق تحصیل در رشته پزشکی امکان اقامت دائم در این کشور بسیار راحت خواهد بود.ن

با شرکت در آزمون های ورودی، میتوان وارد دانشگاه های این کشور شد و شهریه پرداخت کرد. دانشجوی بین المللی باید هزینه های خود در کشور دوم را تامین کند. اما راه هایی برای بورسیه وجود دارد تا دانشجوی نخبه و بسیار قوی بتواند بدون پرداخت هزینه تحصیل کند. از شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کانادا به طور رایگان، آن است که نمره دانشجو بسیار عالی باشد، آزمون زبان را با نمره بالا قبول شده باشد و مواردی از این دست که توسط اساتید بررسی می شود و نتیجه را اعلام می کنند. پذیرش پزشکی بدون کنکور تقریبا شبیه به رویا است.

شرایط پذیرش رشته پزشکی در کانادا

برای ورود به دانشگاه های کانادا در رشته پزشکی باید دوره لیسانس علوم پایه را گذرانده باشید. سپس در آزمون MCAT شرکت می کنید و در صورت قبولی می توانید در مقطع دکترای رشته پزشکی تحصیل کنید و بعد از گذراندن دوره ای سه یا چهار ساله به مدرک خود دست پیدا کنید. یا اینکه طی دو سال، مدرک دستیار پزشکی بگیرید. حداقل معدل مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه های کانادا بین سه و نیم تا چهار از چهار نمره است که این مسئله رقابت را بسیار سخت می کند.

اما اگر می خواهید فقط تخصص خود را در کانادا بگیرید نیاز است تا مدارک و تحصیلات قبلی خود را با مدارک مورد قبول این کشور معادل سازی کنید. در این صورت باید معدل شما در پزشکی عمومی بالا باشد و به زبان انگلیسی و یا فرانسوی اشراف کافی داشته باشید. پس از این مرحله باید در آزمون شرکت کنید. در این صورت است که می توانید از شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کانادا بهره مند شوید.

هزینه های تحصیل در کانادا

بخش مهمی از تحصیل در کانادا مربوط به تحصیل است. این هزینه ها شامل شهریه دانشگاه و هزینه های مسکن، پوشاک و خورد و خوراک می شود. شهریه بسته به دانشگاه و شهر مد نظر شما متغیر است. اما آنچه باید به عنوان هزینه دانشگاه در نظر گرفت چیزی حدود یازده تا سیزده هزار دلار در سال است. در کنار این، باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرید. شاید حدود هزار تا دو هزار دلار را باید به طور ماهانه برای این امور اختصاص دهید. این هزینه ها را میتوان به رتبه بالای علمی دانشگاه های کانادا مربوط دانست. دانشگاه های پزشکی برتر جهان، شرایط خاص خود را دارند.

همان طور که گفته شد یکی از راه های کاهش هزینه ها، بورسیه است که بسیار پرطرفدار است. بد نیست بدانید اگر تحصیل شما بیش از شش ماه طول بکشد اجازه دارید در هفته بیست ساعت کار پاره وقت داشته باشید که می تواند به کاهش بخشی از هزینه های شما کمک کند.