حجم تبلیغات اینترنتی در ایران
آمارهای تازه از صنعت تبلیغات آنلاین ایران
صنعت تبلیغات نیز از آن دست صنایعی است که با وقوع انقلاب دیجیتالی شاهد تحولات قابل توجهی شد، چرا که با افزایش نفوذ اینترنت و تلفن همراه، بازی در این میدان از دست رسانههای سنتی و کسبوکارهای بزرگ درآمد. به عبارت دیگر، به لطف توسعه دنیای دیجیتال کسبوکارهای کوچک و نوپا نیز توانستند در این عرصه دیده شوند. بخش تبلیغات تلویزیونی از دیرباز نیروی غالب در صنعت بوده، با این حال، تغییر رویکرد مخاطبان از رسانههای چاپی و الکترونیکی به رسانههای دیجیتال، تکامل فناوریهای ارتباطی و زمان صرفشده در فضای مجازی منجر به رشد قابلتوجه بازار تبلیغات آنلاین شده و انتظار میرود بازار تبلیغات آنلاین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۸۰ میلیارد دلار برسد.
در واقع، آمارها حاکی از آن است که بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ هزینه تبلیغات جهانی بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش یابد. البته این افزایش اندازه بازار به پلتفرمهای تبلیغات قوی مانند گوگل، یاهو و فیسبوک مربوط میشود که سهم قابل توجهی در رشد بازار تبلیغات آنلاین دارند. در این میان، امکانات و ابزارهای دیجیتالی مانند واقعیت افزوده (AR)، هوش مصنوعی و دستگاههای پوشیدنی در حال ظهور است که انتظار میرود منجر به تقویت و جذب بیشتر در بازار تبلیغات آنلاین در سالهای پیشرو شود.
صنعت تبلیغات آنلاین در ایران نیز به لطف افزایش ضریب نفوذ اینترنت و موبایل در بین مردم شکل گرفت. البته در این میان، اقبال کمرنگ رسانههای سنتی در جذب و حفظ مشتری در این سالها بیتاثیر نبود تا پدیده نوظهور تبلیغات آنها مسیر رشد و توسعه را با یک گام قوی شروع کند.
به هر حال، کسبوکارهای نوپا و کوچک نیز به لطف دنیای دیجیتال فرصت دیده شدن را در اقتصاد کشور پیدا میکردند. از نظر شکوری مقدم، مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات آنلاین، پیشبینی میشود با رویکردی که تلویزیون در خصوص انعقاد قراردادهای چندصد میلیارد تومانی با برندهای بزرگ اتخاذ کرده، شاهد کوچ برندهایی که بودجههای تبلیغاتی کمتری دارند به سمت رسانههای آنلاین باشیم.
از طرفی تبلیغات محیطی هم محدودیت پوششدهی(در حد یک منطقه از یک شهر) را دارند و هم نسبتا پرهزینهتر از سایر رسانهها است، که در مقایسه با تنوع ابزارهای آنلاین و قیمت مناسب خدمات دیجیتال، مزیت رقابتی کمتری دارند. در کنار همه این موارد، قابلیت رصد دقیق و پنلهای گزارش تفصیلی در فضای آنلاین، قطعا باعث خواهد شد تا این حوزه سهم بزرگی را از آینده صنعت تبلیغات به خود اختصاص دهد.
بازار ایران
به گفته علیرضا ناظم زاده، مدیرعامل یک پلتفرم تبلیغات آنلاین براساس آماری که وجود دارد میتوان حجم بازار تبلیغات آنلاین را از کل بازار تبلیغات یا حجم تبلیغات در یک سال تقریبا کمتر از ۵ درصد برآورد میشود، این در حالی است که در کشورهای حوزه خاورمیانه این عدد در سال ۲۰۱۹ به ۱۴درصد از حجم کل تبلیغات آنها رسیده و در حدود ۵/ ۶ میلیارد دلار است.
با این حال، صنعت تبلیغات آنلاین ایران در یک دهه گذشته رشد داشته است و در مجموع با توجه به این حجم تقریبی بازار تبلیغات آنلاین در ایران را ۶۰۰ میلیارد در سال برآورد کرد. برآورد مدیرعامل این پلتفرم تبلیغات آنلاین از بازار این پدیده دیجیتالی در حالی است که به گفته محمدمهدی شکوری مقدم، مدیرعامل صباویژن، دیگر شرکت داخلی فعال در حوزه تبلیغات آنلاین در کشور با در نظرگرفن تمام ظرفیتهایی که در تبلیغات آنلاین وجود دارد از جمله تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات ثابت و کلیکی، ویدئو مارکتینگ و … ، تخمین ما تا پایان سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.
شکوری مقدم در ادامه یادآور شد: به طور میانگین در ۱۰ سال گذشته شاهد رشد ۶۰ تا ۸۰ درصدی تبلیغات آنلاین در هر سال بودهایم که در سه سال اخیر و تحت تاثیر دو عامل اصلی، یکی قدرت گرفتن شبکههای اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام و دیگری افزایش ظرفیتهای ویدئو مارکتینگ، این رشد به بیش از ۱۸۰ تا ۲۰۰ درصد رسیده است.
روندی که در سالهای پیش رو هم ادامه خواهد داشت و آمار و ارقام بالاتری را مشاهده خواهیم کرد زیرا هنوز هم این حوزه از تبلیغات برای بسیاری از شرکتها ناشناخته است و برندها به آرامی در حال تجربه کردن این ابزار جدید و کارآمد هستند.
بازار تبلیغات آنلاین به روایت آمار
پلتفرم تبلیغات آنلاین اخیرا گزارشی درباره صنعت تبلیغات آنلاین کشور منتشر کرده که نشان میدهد میانگین ترافیک کاربران موبایل در تمامی ساعات شبانهروز از کامپیوتر بیشتر است. همچنین بیشترین ترافیک کاربران دسکتاپ در ساعات کاری به خصوص بین ۸صبح تا ۱۴ و بیشترین ترافیک کاربران موبایل در ساعات انتهایی شب بهویژه بین ساعت ۲۱ تا ۲۴ است و کمتریــن ســاعت حضــور کاربــران بین ساعت ۴ تا ۵ صبح بوده است.
همچنین بیشـترین و کمتریـن سـاعت حضـور کاربـران در دسـکتاپ و موبایـل، در هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در بازه زمانی یکسانی قرار دارد. حـدودا مـردان ۵۸ درصـد و زنان ۴۲درصـد از ترافیک کاربـران موبایل را تشکیل میدهند و این رقم در بین کاربران کامپیوتر به ترتیب ۶۷ و ۳۳ درصد است.
این گزارش که به بررسی رفتار ۱۰۰میلیون کاربر اینترنت (برخی همزمان کاربر موبایل و کامپیوتر هستند) و بیش از ۱۰ هزار کسبوکار آنلاین از ابتـدای مهـر ۹۷ تا انتهای شـهریور ۹۸ پرداخته حاکی از آن است که ایرانیها به خواندن اخبار ورزشی بیش از هر موضوع دیگری علاقه دارند و پس از آن بیشتر وقتشان در فضای مجازی به رصد کردن اخبار سیاسی و اجتماعی میگذرد.
همچنین زمان بازی استقلال و سپاهان در دقیقه ۹۷ وقتی استقلال در زمین سپاهان گل زد، انفجار بزرگی در بازدید از سایتهای داخلی رخ داد و پرترافیکترین لحظه آنی را رقم زد. در زمـان افطـار ترافیـک کاربـران در موبایـل حـدود ۱۵درصد کاهـش مییابـد و مدتی بعد به رونـد طبیعی خود بازمیگردد.
میانگیـن ترافیـک کاربـران کامپیوتر در سـاعات اداری فروردیـن مـاه نسـبت بـه کل سـال حـدود ۲۰ درصد کاهش مییابد.آمار نشان میدهد توزیع ترافیک غالب اینترنت، ترافیک سمت موبایل است و طی ۱۵ ماه اخیر حجم ترافیک دسکتاپ بسیار کم شده است. این تغییر رفتار نشان میدهد که کسب و کارهای آنلاین ما باید بیش از پیش اپلیکیشنهای خود را براساس الگوریتم موبایل فرندلی طراحی کنند.
ساختار بازار ایران
براساس آماری که مدیرعامل پلتفرم تبلیغات آنلاین در رابطه با ساختار تبلیغات آنلاین شرکتهای داخلی ارائه میدهد، تبلیغات روی اپلیکیشنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پرداختیهای شرکتها برای تبلیغات آنلاین را در برمیگیرد، البته این آمار همزمان شامل اپلیکیشنهای داخلی و خارجی است.
تبلیغات وب حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بودجه تبلیغات آنلاین را دارند. تبلیغات گوگل در وب و اپها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد و تبلیغات شبکههای اجتماعی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است. تا پنج سال گذشته تبلیغات بنری بیشتر موردتوجه بود و همه از آن استفاده میکردند. اما اخیرا تبلیغات همسان (تبلیغاتی که ساختار و ظاهر آن با سایتهای نمایشدهنده یکپارچه و همسان میشود) جای آن را گرفته است.
با توجه به تبلیغات گوگل در وب، تبلیغات ریتارگتینگ (این سرویس با ردیابی افرادی که وارد وبسایتی شدهاند ولی هنوز به مشتری تبدیل نشدهاند، آنها را در وبسایتهای دیگر شناسایی کرده و تبلیغات ریتارگتینگ کسبوکار موردنظر را به آنها نمایش میدهد تا به وبسایت برگشته و در نهایت مشتری شوند) از تبلیغات همسان و تبلیغات بنری، موثرتر است. هزینههای صرف شده از سوی مشتریهای شرکتهای تبلیغاتی نشان میدهد رپرتاژ آگهی هم یکی از راههای مورد علاقه کسبوکارها برای معرفی محصولاتشان است.
آخرین آمارگیری رسمی که توسط مرکز آمار ایران در سال ۹۶ انجام گرفته نشان میدهد سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکههای اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است. به این ترتیب، در کنار سایر رسانهها، شبکههای اجتماعی نیز به یکی از راههای ارتباطی برای تبلیغات تبدیل شدهاند و در این میان، پدیده نوظهوری با عنوان اینفلوئنسر نیز مسیر تبلیغاتی جدیدی بوده که از دل شبکههای اجتماعی بیرون آمده است.
اینفلوئنسر کسی است که به علت قدرت، دانش و جایگاه اجتماعی خود این توانایی را دارد که تصمیم خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد. حالا ممکن است این اینفلوئنسر یک فرد مشهور یا حتی یک فرد معمولی باشد که توانسته مخاطبان زیادی در شبکههای اجتماعی پیدا کند.
به گفته شکوریمقدم، مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و بهرهگیری از ظرفیت اینفلوئنسرها در کنار ظرفیتهای تبلیغاتی سلبریتیها، مثل تمام دنیا در ایران هم رایج است و برندهای بسیاری از آن استفاده میکنند.
اما صرفا نمیشود به این ابزار بسنده کرد، چراکه اینفلوئنسر مارکتینگ پاسخگوی همه نیازهای مشتری برای رسیدن به اثربخشی بالا نیست. در تبلیغات آنلاین مشتری به دنبال اهداف متنوعی است که صرفا با اینفلوئنسر بازاری به دست نمیآید.
هر کمپین تبلیغاتی اهدافی را دنبال میکند که باید با توجه به این اهداف، از ابزارهای متنوع تبلیغات دیجیتال به فراخور آن هدف استفاده کرد که گاهی شامل استفاده از ظرفیتهای اینفلوئنسرها است و گاهی استفاده از سایر ابزارها از جمله ویدئو مارکتینگ، بنرهای ثابت، تبلیغات کلیکی و همسان یا انتقال پیام از مسیر شبکههای اجتماعی مانند تلگرام.
بازار تبلیغات موبایلی
همانطور که گزارش مذکور اشاره کرده است بیش از ۷۰ درصد مخاطب تبلیغات آنلاین کاربر موبایل هستند. به عبارت دیگر، موبایلها یا اپلیکیشنها بیشترین سهم را درنمایش تبلیغات آنلاین دارد و این در حالی بوده که با افزایش ضریب نفوذ موبایل و توسعه اپلیکیشنها انتظار میرود این روند در سالهای آینده رشد کند.
در این راستا، سعید صادقی، قائم مقام مدیرعامل شرکت تپسل گفت: تبلیغات روی پلتفرمهای موبایلی به دو شکل نمایش داده میشود. یکی تبلیغات در اپلیکیشنها و دیگری تبلیغات از طریق وبهایی است که در موبایل پخش میشود. تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد ترافیک وبسایتها مربوط به موبایل است. برای نمونه بسیاری از کاربران وبسایت ورزشی را از موبایل دنبال میکنند. بر این اساس میتوان برآورد کرد تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد ترافیک تبلیغاتی آنلاین در فضا موبایل است.
به عبارتی، هزینههای صرفشده برای تبلیغات موبایل تقریبا ۵۰ درصد از کل بودجه تبلیغات آنلاین است که شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنها میشود و در این میان سهم برنامههای موبایلی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است. البته با توجه به روند توسعه این صنعت انتظار میرود بازار تبلیغات در پلتفرمهای اپلیکیشن در سالهای آینده تا ۱۰ برابر رشد کند.
وی افزود: در حال حاضر شاهدیم کاربران برای خیلی از کارهای روزمره خود اعم از سفارش غذا، جابهجاییهای شهری و مسیریابی از اپلیکیشن استفاده میکنند و با توسعه کاربرد اپلیکیشنها این روند رو بهرشد شده و فضای موبایل برای کسبوکارها روزبهروز جذابتر شود؛ زیرا بررسی کاربران موبایلی نشان داده این کاربران در مقایسه با مخاطبان رسانههای سنتی وفاداری بیشتری به برنامههای مورد استفاده دارند و احتمال اینکه تبلیغات را دنبال کنند، بالا است و زودتر واکنش نشان میدهند.
به گفته این کارشناس حوزه تبلیغات موبایلی، صنعت تبلیغات موبایلی چشمانداز روشنی داشته و اکوسیستم ایران فرصت زیادی برای رشد و پیشرفت دارد. در این اکوسیستم چند تحول در حال رخ دادن است که نتیجه آن توسعه صنعت تبلیغات موبایل را در پی دارد.
این تحولات رشد استارتآپها و ایجاد کسبوکارهای جدید روی پلتفرم موبایل، تغییر رویکرد کسبوکارهای سنتی از فضای تبلیغات آفلاین به آنلاین و پیشرفت اپلیکیشنها از نظر ساختاری و فنی است. البته به این موضوع باید تغییر سبک زندگی کاربران است که روز به روز به موبایل وابستهتر میشوند.
چشمانداز بازار ایران
توسعه اینترنت در روستاها و مناطق غیرشهری از یک طرف و به وجود آمدن کسبوکارهای جدید از طرف دیگر نویدی برای شرکتهای تبلیغات آنلاین است که با یک بازار جدید و بکری روبهرو هستند. بازاری که به گفته علیرضا ناظمزاده، مدیرعامل یک پلتفرم تبلیغات آنلاین در حال حاضر سهم از بازار کل تبلیغات حدود ۵ تا ۶ درصد است.
در حالی که این رقم در ترکیه که به لحاظ ساختاری و بقیه آیتمهای صنعت تبلیغات شبیه ایران بوده، حدود ۳۰ درصد بوده و در آمریکا ۵۰ درصد است. به گفته وی، چشمانداز صنعت و بازار تبلیغات آنلاین در کشور بسیار خوشبینانه است و انتظار میرود کسبوکارها بودجه بخش تبلیغات آنلاین را افزایش داده و رویکرد از بخش تبلیغات آفلاین به بخش آنلاین تغییر کند.
البته این نگاه در بین کسبوکارهای جدید و استارتآپها مشهود است؛ اماکسبوکارهای سنتی بهدلیل عدمشناخت تبلیغات آنلاین هنوز به سمت آن نیامدهاند.این چشمانداز روشن و بازار بکر صنعت تبلیغات آنلاین باعث شده طی سالهای اخیر شاهد حضور بازیگران مختلفی در بازار آن باشیم. اما باقی ماندن در این بازار و تبدیل شدن به یک کسبوکار پایدار برای بسیاری از آنها آرزوی محالی بود که در نهایت تعطیلی کسبوکار را برای آنها رقم زد.
از نظر شکوریمقدم، مدیرعامل یک شرکت تبلیغات آنلاین در کشورشکست برخی بازیگران در این صنعت عوامل متعددی دارد؛ از جمله نداشتن تیم فنی مناسب، عدم توجه به روندهای بازار، وجود سرمایهگذار پیش از کسب تجربه که باعث هزینهکرد نامتناسب با درآمد و درنتیجه اخلال در تراز مالی شده، وابستگی به یک یا چند رسانه که با از دست دادن آنها ماهیت آژانس تحت تاثیر آن قرار میگیرد و مواردی مشابه که بقای شرکتهای تبلیغاتی را تحت تاثیر قرار داده است.
قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی چگونه و بر چه اساسی است؟
قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی، متفاوت است زیرا قیمت انواع تبلیغات به عواملی مانند: تعداد بازدید کننده آن سایت، خصوصیات سایت منتشر کننده (الکسا، اتوریتی و سن دامنه)، نوع تبلیغی که شما درخواست میدهید (بنر، متن های رپورتاژ و …) و غیره بستگی دارد.
امروزه با پیشرفت علم و صنعت بیشتر کسب و کار ها در اینترنت فعالیت میکنند، از طرفی امروزه افراد زیادی نیز اوقات فراغت خود را در اینترنت و شبکه های مجازی میگذرانند. بنابراین اینترنت و شبکه های مجازی به محیطی مناسب برای تبلیغات تبدیل شده است. قیمت کمپین تبلیغاتی در اینترنت و شبکه های مجازی بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات به صورت سنتی است.
در گذشته شما برای تبلیغات مجبور بودید از نیروی انسانی بیشتری برای تبلیغات در سطح شهر استفاده کنید اما امروزه به راحتی با استفاده از یک نیروی انسانی به همراه یک دستگاه (گوشی، لب تاپ و …) میتوانید تبلیغات خود را در سطح کشور یا حتی جهان تبلیغ کنید.
کیفیت در تبلیغات امروزی بسیار نقش موثری دارد
کیفیت در تبلیغات امروزی بسیار نقش موثری دارد و هر چه کیفیت تبلیغات شما بیشتر باشد شما سود بیشتری را از تبلیغات نصیب خود میکنید. به طور مثال اگر شما هزینه ای برای سئو سایت خود میکنید با افزایش سئو بازدید کننده های بیشتری بدست خواهید آورد بنابراین فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.
از طرفی نیاز شما را به سایت های پر بیننده کمتر خواهد زیرا با سئو خوب سایت، سایت شما تبدیل به یکی از سایت های پر بازدید خواهد شد. بنابراین با هزینه هوشمندانه در تبلیغات نه تنها چیزی را از دست نخواهید داد بلکه بهرهوری زیادی را نیز برای کسب و کار شما خواهد داشت.
تبلیغات در کسب و کار چه نقشی دارند و تعرفه تبلیغات یعنی چه؟
تبلیغات نقش موثری در رونق بخشیدن به کسب و کار ها دارد. بنابراین بخش تبلیغات یکی از اصلی ترین قسمت های کسب و کار است که مدیران باید به آنها اهمیت زیادی بدهند. تعرفه تبلیغات در کسب و کار های مختلف و همچنین در روش های گوناگون تبلیغات، متفاوت است. قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی نسبت به دیگر تبلیغات بسیار مقرون به صرفه است.
تعرفه تبلیغات در سایت های گوناگون
تعرفه تبلیغات در سایت های گوناگون مختلف است مثلا تبلیغ کسب و کار (Business advertising) در سایت پر بیننده ورزش 3 بسیار هزینه بیشتری نسبت به یک سایت بی نام و نشان دارد. قیمت تبلیغات در سایت تبلیغاتی به شیوه تبلیغ شما نیز بستگی دارد به طور مثال تبلیغات به وسیله رپورتاژ بسیار ارزان تر از بنر های هستند. در روش تبلیغات رپورتاژ آگهی برخی از سایت ها به صورت رایگان آگهی های شما را در سایت های خود انتشار میدهند.
بنابراین در این شیوه تبلیغاتی، قیمت تبلیغات در سایت معتبر به دلیل انتشار رایگان به صورت بسیار ناچیز است و شما تنها نیاز دارید تا هزینهی تهیه متنهای رپورتاژ را بدهید. به طور کلی قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی به هزینه ای گفته میشود که شما برای تبلیغ کسب و کار خود به سایت های مختلف پرداخت میکنید.
این هزینه در مدت زمان بسیار کمی به شما از طریق فروش زیاد برخواهد گشت زیرا تبلیغات در اینترنت هم در وقت و هم در هزینه به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. با تبلیغات اینترنتی شما میتوانید کسب و کار خود را در مدت زمان بسیار کوتاه به مشتریان زیادی معرفی کنید.
قیمت تبلیغات در سایت ایرانی، برای روش رپورتاژ آگهی در چه بازه ای قرار دارد؟
قیمت تبلیغات در سایت ایرانی، متفاوت است برای مثال اگر شما شیوه خرید رپورتاژ آگهی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنید بازه قیمت در حدود 400000 تا 2000000 تومان است. برخی از این قیمت ها را به صورت زیر در سایت آمده است:
سایت دنیای بورس 680000 تومان، سایت نمناک 1200000 تومان، نی نی سایت 1700000 تومان، سایت بیتوته 1853280 تومان، سایت عصر ایران 930000 تومان، سایت شما نیوز 330000 تومان، سایت فرارو 800000 تومان، سایت رصد اقتصادی 280000، سایت تجارت نیوز 830000 تومان.
قیمت تبلیغات در سایت ایرانی، برای روش بک لینک در چه بازه ای قرار دارد؟
سایت ما یک سایت با سابقه است که میتواند شما را در زمینه تبلیغاتی کمک زیادی کند و برای تبلیغات اینترنتی خدمات مختلفی را در شبکه های مجازی و اینترنت مانند: رپورتاژ، بک لینک، محتوا صوتی، موشن گرافی، اینستاگرام، بنر، سئو روتوش عکس، طراحی سایت، طراحی کارت ویزیت و … ارائه میکند. قیمت تبلیغات در سایت ایرانی را برای تمامی روش های تبلیغاتی اینترنتی در سایت آمده است.
اگر روش تبلیغاتی شما بک لینک باشد شما مجبور به خرید اشتراک های دوره ای هستید. این اشتراک ها به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه هستند. قیمت تبلیغات در سایت ایرانی برای روش بک لینک بهتر است از اشتراک سالانه استفاده کنید زیرا مقرون به صرفه تر هستند. برخی از این قیمت های تبلیغات در سایت های مختلف به صورت زیر هستند:
سایت فردا نیوز (صفحه برگزیده روز):
خرید بک لینک یک ماهه: 800000، خرید بک لینک سه ماهه: 1700000، خرید بک لینک سه ماهه: 2600000، خرید بک لینک دوازده ماهه: 3700000، سایت فردا نیوز (صفحات تازه های سایت): خرید بک لینک یک ماهه:450000، خرید بک لینک سه ماهه: 850000، خرید بک لینک شش ماهه:1300000، خرید بک لینک دوازده ماهه: 2200000، سایت موبنا: خرید بک لینک یک ماهه: 300000، خرید بک لینک سه ماهه: 900000، خرید بک لینک شش ماهه: 1800000، خرید بک لینک دوازده ماهه: 3600000، سایت سخت افزار مگ: خرید بک لینک یک ماهه: 500000، خرید بک لینک سه ماهه: 1350000، خرید بک لینک شش ماهه: 2400000، خرید بک لینک دوازده ماهه: 4200000.
تبلیغات بنر چیست؟
تبلیغات بنری در سایت، به دو صورت بنر ثابت و موشن گرافیک در اینترنت هستند، قیمت تبلیغات در سایت اینترنت برای بنر ثابت و موشن گرافیک متفاوت است. این شیوه تبلیغات بسیار برای مشتریان جالب و جذاب است و میتواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کند. این شیوه تبلیغاتی از سال 1387 در اینترنت به صورت حرفه ای انجام شد. از بنر های تبلیغاتی هم میتوان در اینترنت و هم در فضای مجازی استفاده کرد.
بنر های تبلیغاتی
شرکت ما یکی از شرکت های بزرگ است که در این زمینه فعالیت میکند و سفارش های آنلاین بنر های تبلیغاتی ثابت و متحرک را پذیرش میکند. از مزیتهای این سفارش بنر میتوان به امکان سفارش آنلاین، پرداخت آنلاین، ارتباط مستقیم با گرافیست، گارانتی پس از تحویل بنر به مدت 5 روز، قیمت مناسب طراحی، کیفیت بالا و تحویل سفارش در کمترین زمان ممکن، اشاره کرد. قیمت های تبلیغات با استفاده از روش بنر تبلیغاتی در برخی از سایت ها به صورت زیر هستند:
لیست بنر در اینستاگرام:
بنر ثابت: یک عدد: 10000، سه عدد: 9500، هفت عدد: 9000، دوازده عدد: 8500، پانزده عدد: 8000، سی عدد: 6000
بنر متحرک: یک عدد: 20000، سه عدد: 19000، هفت عدد: 18000، دوازده عدد: 17000، پانزده عدد: 16000، سی عدد: 12000
لیست بنر در سایز های دلخواه:
بنر ثابت: یک عدد: 18000، سه عدد: 10000، هفت عدد: 7000، دوازده عدد: 6000، هجده عدد: 5700
بنر متحرک: یک عدد: 20000، سه عدد: 13000، هفت عدد: 8000، دوازده عدد: 7200، هجده عدد: 6700
چگونه باید این تبلیغات را سفارش داد؟
سایت ما یکی از اولین سایت های است که طراحی های بنر را به صورت آنلاین انجام میدهد. سایت ما با 9000 گرافیست به شما تضمین یک کار با کیفیت را میدهد و برای اثبات حسن نیت خود تا 5 روز پس از تحویل بنر ها به شما گارانتی میدهند.
بنر های به دو صورت ثابت و متحرک سفارش داده میشوند. شما میتوانید در این سایت بنر ها را با ابعاد دلخواه سفارش دهید. سفارش طراحی بنر های تبلیغاتی بسیار آسان است و برای سفارش دادن میتوان به صورت زیر عمل کرد:
ابتدا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید:
سپس از قسمت لیست خدمات، گزینه طراحی بنر ثابت و متحرک را انتخاب کنید.
سپس وارد صفحه زیر میشوید بر روی گزینه ثبت سفارش طراحی بنر کلیک کنید.
برای ثبت درخواست بنر ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سایت اطلاعات زیر نیاز است. زمانی که شما در این سایت ثبت نام میکنید و سفارش خود را درخواست میدهید در کمتر از 4 دقیقه به شما هزینه درخواست اعلام خواهد شد و شما میتوانید تصمیم بگیرید که درخواست را لغو کنید یا ادامه دهید.
- نام و نام خانوادگی
- شماره موبایل
- پست الکترونیک
- انتخاب رمز توسط کاربر
- کد معرف در صورت وجود
پس از ثبت نام شما به راحتی میتوانید درخواست خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن سفارش را تحویل بگیرید. شما میتوانید با استفاده از ایمیل و تلفن با مشاورانما ارتباط برقرار کنید.
برای تبلیغات اینترنتی از بنر استفاده کنیم یا رپورتاژ؟
برای تبلیغات استفاده از رپورتاژ های خیلی بهتر از بنر ها است زیرا تبلیغات بنر به صورت محدود است و شما میتوانید به صورت موقت از آنها برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید اما از رپورتاژ های به صورت دائمی میتوان استفاده کرد و هزینه پایین تری را نسبت به رپورتاژ ها دارند. یکی از مزیتهای که بنر ها نسبت به رپورتاژ ها دارند این است که بسیار توجه مخاطبان را جلب میکنند. شما در رپورتاژ ها میتوانید با یک متن جذاب و همچنین یک عنوان زیبا و طولانی نظر مشتریان را جلب کنید.
منبع مقاله : پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی تسمینو