اقدامت تسهیل گرانه به راحتی کولبری را حذف می کند

مهاجرت

سرگرمی برای همه / کردستان: محقق موسسه عالی تامین اجتماعی با اشاره به از بین بردن سینه در پیرانشهر با پرداخت یارانه سوخت به مرزنشینان ، گفت:

کامل دلپسند ، در یک میزگرد ویژه مرزی ، توسعه اجتماعی و روابط فرهنگی که در قالب یک وبینار برگزار شد ، امروز سه شنبه (16 دسامبر) گفت که مشکل سرطان یکی از داغترین مشکلات اجتماعی در پنج سال گذشته در کشور است. این اتفاق با هزینه اجتماعی-بین المللی رخ می دهد.

وی افزود: طی یک سفر تحقیقاتی طی پنج سال گذشته به شهرهای پیرانشهر و سردشت ، متوجه شدیم که تعداد کولبران از 100 به حدود 5000 نفر رسیده است.

محقق انستیتوی عالی تأمین اجتماعی اظهار داشت که امروز جو جامعه از جو عملکردی سیل در مناطق کردنشین تغییر کرده و باعث جاری شدن سیل در مناطق خاصی از مرزهای غربی کشور شده است.

وی گفت که مسئله “فریب” هزینه زیادی خواهد داشت ، سالانه حدود 80 کلت کشته می شوند ، این راهی برای بیان اقدامات منفی خواهد بود.

دلپسند ادامه داد. مرزها منطقی نیستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد Culbery به یک امر روزمره تأمین معاش تبدیل شده است ، خاطرنشان کرد: ایجاد Culbery در مناطق مرزی پیرانشهر پیشرفته سردشت نتیجه منافع مادی عوامل استانی و ذینفعان بود:.

دلپسند افزود: وضعیت بسیار اسفناک اقتصاد غیررسمی در مناطق مرزی ، کمبود اشتغال و مهاجرت بیش از حد روستاییان نیز به این پدیده ناگوار در مناطق مرزی کردستان کمک می کند.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای واردات گردو و لاستیک در مناطق مرزی پیرانشهر فقط به نفع افرادی است که در رانت های سیاسی و اقتصادی مشارکت دارند.

محقق موسسه عالی تأمین اجتماعی ، منطقه Culbery را به دو شهر پیرانشهر ، سردشت ، بانه ، مریوان ، پاوه و جوان تقسیم کرد و اظهار داشت که طبیعت Culbery در این سه منطقه متفاوت است.

او گفت. “اگر هزاران جاده و کارخانه در مسیر توسعه ایجاد شود ، بار مثبت روانی وی به اندازه بار منفی منجمد شدن آبریز در یک ارتفاع نخواهد بود.

محقق م Instituteسسه عالی تأمین اجتماعی اظهار داشت: در منطقه بانه ، جایی که تلاقی بازارهای منطقه ای برای تأمین سرمایه وجود داشت ، کالاهایی از تهران به بانه وارد می شد که در آنجا نام کالاهای مرزی را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رویکرد جاده ای به مسئله کولبری گفت که مناطق کردنشین برای توسعه نیازی به خیرات ندارند ، این مناطق از نظر کشاورزی ، جهانگردی و ایجاد مناطق مشترک مرزی پتانسیل زیادی دارند.

محقق موسسه عالی تأمین اجتماعی با اشاره به از بین بردن کلبیور در پیرانشهر با پرداخت یارانه سوخت به مرزنشینان ، ادامه داد که با کارهای تسهیل کننده می توان به راحتی کلبیور را از مناطق مرزی کردستان خارج کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک خط مرزی به عرض 40 کیلومتر از آذربایجان غربی به استان ایلام برای ایجاد مناطق مشترک مرزی می تواند بشریت را از بین ببرد.

دلپسند گفت که دو صنعت موفق ، خمیر ایستاک و روژین ، از جمله صنعتهای موفق در صنعت اجتماعی این کشور هستند. “ایجاد اشتغال در مناطق کردنشین با تکیه بر پتانسیل کشاورزی و ایجاد یک صنعت تحول.”

وی یادآور شد: سازمان فنی – حرفه ای ، تعاون ، رفاه ، سازمان تأمین اجتماعی ، ایجاد تعاونی های مرزی کشاورزی ، تسهیل همکاری دانش بنیان ، همکاری و کنترل دولت می تواند تأثیر بسزایی در اقتصاد مرزنشینان داشته باشد.

انتهای پیام: