قزوین در حوزه تنظیم بازار کمترین چالش را دارد

تنظیم بازار | قزوین

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از قزوین؛ «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین اظهارکرد: آرامش به وجود آمده در استان قزوین در سایه تعامل توام با تفاهم بین دستگاه ها و فعالان بخش خصوصی به ویژه در حوزه تنظیم بازار بسیار ارزشمند است و باعث شد تا قزوین در حوزه تنظیم بازار نسبت به برخی از استان های کشور کمترین چالش را داشته باشد.

وی افزود: در برخی استان ها حوزه تنظیم بازار به ویژه در بخش مرغ و تخم مرغ توام با تنش و عدم تفاهم دنبال می شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در استان آرامش وجود دارد.

اعلایی ادامه داد: در حوزه مرغ استان به شرایطی منطقی بین تولیده کننده و مصرف کننده رسیده است در حالی که در برخی از استان ها چنین وضعیتی وجود ندارد و مرغ داران با مسائل مختلفی همراه هستند.

استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه نان و گندم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و علی رغم عدم افزایش کاشت ولی میزان برداشت نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و این مهم نشان دهنده افزایش بهره وری در گندم است که اتفاقی نیست و ناشی از تدبیر و عملکرد مطلوب می باشد.

اعلایی در خصوص عملکرد مثبت باشگاه های ورزشی در راستای ارتقاء سلامت و افزایش سرمایه اجتماعی گفت: فعالیت باشگاه های ورزشی فقط محدود به موضوعات اقتصادی نمی شود و ابعاد مختلفی را در بر می گیرد متاسفانه برخی از این باشگاه ها که در فضاهای استیجاری مدیریت دایر هستند درگیر افزایش بی رویه اجاره بها شده اند که در این زمینه تعزیرات باید ورود جدی تری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: فعالیت های اقتصادی در حوزه ورزش در برخی از نقاط آسیب پذیر شاید توجیه آنچنانی نداشته باشند ولی برخی از ورزشکاران براساس احساس تکلیف در این مکان ها ورود کرده اند و نباید افزایش اجاره بها منجر به تعطیلی این باشگاه ها شود.

اعلایی تصریح کرد: موجران همه واحدها از جمله باشگاه های ورزشی باید مورد نظارت قرار بگیرند و قانون افزایش ۲۵درصد را رعایت کنند نظارت هم باید به صورت همه جانبه انجام شود و اینگونه نباشد که چند واحد رعایت کنند و چند واحد دیگر از این موضوع فرار کنند.

گفتنی است؛ جلسه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با حضور «علی رحمانی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار و تعدادی از مدیران استانی جلسه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین برگزار شد.

این جلسه با محوریت پیگیری مصوبات جلسه قبل گزارش اقدامات سازمان صمت در خصوص آخرین اقدامات بازرسی و نظارت در سطح بازار طرح بازگشایی مدارس گزارش سازمان جهاد کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت تأمین توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی و گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ها برگزار شده است.