کاشت یک میلیارد درخت از مصادیق حقوق بشر و شهروندی است

حقوق بشر | کاشت

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت را در راستای اهداف و برنامه‌های حقوق بشری و حقوق شهروندی خود می‌داند. چرا که این موضوع با برخی از مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی از جمله حق بر محیط زیست سالم که در واقع پیوند حقوق بشر و حقوق شهروندی با مفاهیم محیط زیستی همخوانی دارد.

به گزارش سرگرمی برای همه، وبینار علمی ـ تخصصی ـ ملی بایسته‌های حقوق شهروندی در حفاظت از منابع طبیعی و توسعه درختکاری روز یکشنبه ۱۰ دی ماه با مشارکت معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور برگزار شد.

عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری  در سخنانی درختکاری را به عنوان یکی از نمودهای مورد توجه برای حفظ و ترمیم محیط زیست برشمرد که همواره در دستور کار دولت‌ها قرار داشته و افزود: درختکاری ورای تاثیرات زیست محیطی، در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز اثرگذار بوده و می‌تواند به عنوان بستری برای آموزش و افزایش آگاهی‌ و القای ارزش‌های زیست محیطی در جامعه، به ویژه کودکان و جوانان به کار گرفته شود.

جلالیان گفت: معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت داگستری، طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت را در راستای اهداف و برنامه‌های حقوق بشری و حقوق شهروندی خود می‌داند. چرا که این موضوع با برخی از مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی از جمله حق بر محیط زیست سالم که در واقع پیوند حقوق بشر و حقوق شهروندی با مفاهیم محیط زیستی همخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حقوق بین‌الملل محیط زیست نیز به اصل مشارکت در محیط زیست تاکید شده که نقشی مهم در مردم‌سالاری مشارکتی دارد افزود: این مقوله با توجه به همخوانی با اهداف و وظایف معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در حوزه آموزش و ترویج حقوق بشر و حقوق شهروندی و تدوین و اجرای برنامه فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی در موضوعات حقوق بشر و شهروندی حائز اهمیت است.

انتهای پیام